Gå til innhold

FUB O/A skal ha miniseminar om adopsjon.

Anbefalte innlegg

Gjest Siw i FUB

Vi skal ha et seminar for dere som har begynt å tenke på å adoptere, dette blir en kveld hvor dere kan få svar på mange av de spørsmålene dere sitter med.

Vi har vært så heldige å få Mette S. Kerr fra Adopsjonsforum, til å komme å fortelle om adopsjonsprosessen. Hun vil prate om tanker rundt adopsjon, startfasen, og å prøve å fjerne litt av mystikken rundt temaet. Hun ønsker samtidig en åpen dialog, så her blir det absolutt mulighet for å stille spørsmål.

Vi vil i tilegg prøve å få et par som har adoptert, til å komme å fortelle sin historie, og å svare på spørsmål.

Dato: 1. april

Kl: 18.00-21.00

Sted: Rica Hotell, Bygdø Alle´ 53

Pris: Medlem (par/alene) kr.100.-

Ikke medlem (par/alene)

kr.200,-

Det blir servert kaffe/te og kaker/frukt

Påmelding skjer innen 25.mars.

Mail: [email protected]

eller til Therese på tlf: 90776727

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96558-fub-oa-skal-ha-miniseminar-om-adopsjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tidligere medlem

burde ikke denne linken vært på ufrivillig barnløshets fora også.?

Vi som ferdes her, har stort sett kommet ett stykke på vei vi.

Personlig synes jeg dette var ett skritt i riktig rettning for FUB sitt vedkommende. Da jeg føler de før kun har fokusert på økonomi og assistert befruktning.

Kanskje jeg gidder og melde meg inn igjen, om dette kommer på dagsplanen også;-)

Gjest løvemamma

Personlig synes jeg dette var ett skritt i riktig rettning for FUB sitt vedkommende. Da jeg føler de før kun har fokusert på økonomi og assistert befruktning.

Kanskje jeg gidder og melde meg inn igjen, om dette kommer på dagsplanen også;-)

Flott tiltak fra FUB sin side. Jeg har savnet FUB sitt engasjement utover prøverør, og etterhvert egenbetalignssaken, ja faktisk så mye at jeg meldte meg ut i mangel på identifikasjon med foreningen.

Men dette er et godt tiltak, virker som dere har tatt til dere noe av kritikken som kom frem under stgormen rundt egenbetalingen, og det er flott!!

thuva1365380402

Flott tiltak fra FUB sin side. Jeg har savnet FUB sitt engasjement utover prøverør, og etterhvert egenbetalignssaken, ja faktisk så mye at jeg meldte meg ut i mangel på identifikasjon med foreningen.

Men dette er et godt tiltak, virker som dere har tatt til dere noe av kritikken som kom frem under stgormen rundt egenbetalingen, og det er flott!!

Enig meg løvemamma. Jeg er også en av de som har meldt seg ut av FUB pga for mye fokus på prøverrør.

Gjest Tidligere medl. nå støttemedlem

Linken ble lagt på ufrivillig barnløs før den ble lagt hit :)

Gjest Medlem!

Enig meg løvemamma. Jeg er også en av de som har meldt seg ut av FUB pga for mye fokus på prøverrør.

Hvis man er medlem av en forening så ønsker en jo naturlig nok at egne saker skal frontes, og hvis man er misfornøyd med den innsats som foreningen gjør så er det vel naturlig at man engasjerer seg selv! Det er i alle fall mye mer sympatisk enn å klage over at ingen tar hensyn til meg og mine. Ikke sitt på baken, men engasjer dere da vel. Nå er det vel også slik at adopsjonsforeningene allerede er en kanal som adoptivforeldre kan bruke for å fremme egne interesser.

Annonse

Gjest Tidligere medlem

Hvis man er medlem av en forening så ønsker en jo naturlig nok at egne saker skal frontes, og hvis man er misfornøyd med den innsats som foreningen gjør så er det vel naturlig at man engasjerer seg selv! Det er i alle fall mye mer sympatisk enn å klage over at ingen tar hensyn til meg og mine. Ikke sitt på baken, men engasjer dere da vel. Nå er det vel også slik at adopsjonsforeningene allerede er en kanal som adoptivforeldre kan bruke for å fremme egne interesser.

Dummeste svaret jeg har lest på lenge, så bare fordi vi adopterer skulle vi ikke lenger tilhøre FUB?

Trodde dette var en forening for alle jeg, og ikke bare for de som velger ass.befruktinign eller prøverør.

Gjest Medlem

Dummeste svaret jeg har lest på lenge, så bare fordi vi adopterer skulle vi ikke lenger tilhøre FUB?

Trodde dette var en forening for alle jeg, og ikke bare for de som velger ass.befruktinign eller prøverør.

Det står da ingen ting om at adoptivforeldre ikke skal være medlem, snarere tverdt i mot! Poenget var vel snarere at man selv bør engasjere seg og ikke bare klage på at andre ikke følger opp akkurat de sakene du brenner for like sterkt som andre saker. Dette er en demokratisk organisasjon og da kan du vel stille til valg! Ikke meld deg ut av organisasjonen, men engasjer deg!

Synes ikke at det var så dumt svar jeg. I fjor fikk FUB mye kritikk her for at de jobbet mest med egenbetalingssaken for assistert befruktning. Det jeg husker er at de sleit seg nesten ut og til tider nok var rimelig leie. Husk at dette er en frivillig organisasjon som gjør dette på fritiden. De skulle stå opp mot politikere og få sin sak gjennom. I fritiden sin skulle de gjøre det. Det sier vel alt om at de i den perioden ikke hadde så mye tid til å tenke på adopsjonstema.

Jeg tror at FUB styret hadde satt utrolig pris på å få inn folk som jobbet med adopsjon som hovedtema. Noe å tenke på kanskje?

Mvh

Det står da ingen ting om at adoptivforeldre ikke skal være medlem, snarere tverdt i mot! Poenget var vel snarere at man selv bør engasjere seg og ikke bare klage på at andre ikke følger opp akkurat de sakene du brenner for like sterkt som andre saker. Dette er en demokratisk organisasjon og da kan du vel stille til valg! Ikke meld deg ut av organisasjonen, men engasjer deg!

heter det ikke foreningen for ufrivillig barnløse da? Og akkurat det kan vel ikke vi som har adoptert barna våre sies å være??

heter det ikke foreningen for ufrivillig barnløse da? Og akkurat det kan vel ikke vi som har adoptert barna våre sies å være??

Vi var lenge med i FUB og engasjerte oss, men følte ikke for å være medlem da vi begynte på adopsjonsprosessen. Hvordan tror du barnet ditt evt. vil reagere på at du er med i FUB etter å ha fått et eller flere adoptivbarn? Vi ser ikke lenger på oss selv som ufrivillig barnløse.

Vi var lenge med i FUB og engasjerte oss, men følte ikke for å være medlem da vi begynte på adopsjonsprosessen. Hvordan tror du barnet ditt evt. vil reagere på at du er med i FUB etter å ha fått et eller flere adoptivbarn? Vi ser ikke lenger på oss selv som ufrivillig barnløse.

Vi er heller ikke ufrivillig barnløse lenger da vi har ei IVF jente + nå har startet adopsjonsprosessen, men føler allikevel for å være medlem/støttemedlem. Det har noe med at det er mange kamper å kjempe for de som kommer etter oss. Da trenger FUB alle de medlemmene de kan få. Slik føler jeg det, men selvfølgelig så trenger ikke andre å tenke slikt. :o)

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...