Gå til innhold

mobbing/ utfrysing av 9 åring

Anbefalte innlegg

favn har tydeligvis sine egne metoder,hehe!Men mange av oss kvinnfolk er hysteriske,til tider...

Sikter du til det jeg sier om å fjerne mobberen istedet for mobbeofferet? Det er faktisk ikke en privat metode.

Skoler, pedagoger m.fl. har innsett at å fjerne mobbeofferet er feil, disse skal ikke straffes. Det er det den som plager andre som skal. Ved skolen der mine barn går står det eksplisitt i skolens handlingsplan mot mobbing at dersom ikke alminnelig inngripen, samtaler osv. får bukt med mobberen skal h*n flyttes til annen skole.

Lusingen er en privat idé og ment metaforisk.

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Solsikke

4

• nine1365380488

4

• Dorthe

3

• favn

3

Sikter du til det jeg sier om å fjerne mobberen istedet for mobbeofferet? Det er faktisk ikke en privat metode.

Skoler, pedagoger m.fl. har innsett at å fjerne mobbeofferet er feil, disse skal ikke straffes. Det er det den som plager andre som skal. Ved skolen der mine barn går står det eksplisitt i skolens handlingsplan mot mobbing at dersom ikke alminnelig inngripen, samtaler osv. får bukt med mobberen skal h*n flyttes til annen skole.

Lusingen er en privat idé og ment metaforisk.

Nei jeg siktet nok til lusingen :o

Rettere sagt dette som du skrev ;"Hvis de ikke kan oppføre seg kan de få en lusing eller to og fjernes fra omgivelsene."

Ellers er jeg ikke helt 100% enig i at flytting av den som mobber bør være fast praksis, ikke i alle tilfeller!Tenk deg en situasjon der moren er hysterisk og reagerer på alt mulig rart, små bagateller osv tolkes som mobbing.Hun og hennes pode får kansje innbilt lærerne at det foregår mye mobbing og krever den hun og hennes barn peker ut som mobber flyttet til annen skole(pga at de har et slikt regelverk du nevner).

Og tenk deg at noen ungdommer går sammen om og hevne seg på en jente i en annen gjeng ved og anklage henne for grov mobbing for og få henne flyttet?

Nei, jeg tror det aller beste er og løse problemene sammen der de oppstår.På barneskolen ved hjelp av ressurspersoner om det trengs, på ungdomsskolen helst av elevene seg selv imellom.Det er min mening!Forøvrig får andre mene hva de vil da...

Gjest pedagog

Nei jeg siktet nok til lusingen :o

Rettere sagt dette som du skrev ;"Hvis de ikke kan oppføre seg kan de få en lusing eller to og fjernes fra omgivelsene."

Ellers er jeg ikke helt 100% enig i at flytting av den som mobber bør være fast praksis, ikke i alle tilfeller!Tenk deg en situasjon der moren er hysterisk og reagerer på alt mulig rart, små bagateller osv tolkes som mobbing.Hun og hennes pode får kansje innbilt lærerne at det foregår mye mobbing og krever den hun og hennes barn peker ut som mobber flyttet til annen skole(pga at de har et slikt regelverk du nevner).

Og tenk deg at noen ungdommer går sammen om og hevne seg på en jente i en annen gjeng ved og anklage henne for grov mobbing for og få henne flyttet?

Nei, jeg tror det aller beste er og løse problemene sammen der de oppstår.På barneskolen ved hjelp av ressurspersoner om det trengs, på ungdomsskolen helst av elevene seg selv imellom.Det er min mening!Forøvrig får andre mene hva de vil da...

Ja, da er det bedre at mobbeofferet fortsatt blir mobbet. En uskyldig mobber skal jo ikke lide.

*ironi*

Ja, da er det bedre at mobbeofferet fortsatt blir mobbet. En uskyldig mobber skal jo ikke lide.

*ironi*

Herregud,kverulant!!!!!!

Jeg bare påpekte at den regelen du nevnte kan misbrukes og ramme uskyldige!

Og på u.skolen greier faktisk de fleste og ordne opp i det utroligste selv(hvis det var den setningen du siktet til!).Mine unger ville iallefall synes det var dritflaut om mamma blandet seg inn i eventuelle konflikter der, DA ville de iallefall bli mobbet*fakta*,ungdommer er utrolig flinke(og utspekulerte nok *s*) til og finne ut hvem som "sladret".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...