Gå til innhold

vil jeg se resultater snart?


Samba

Anbefalte innlegg

har i de siste 2 ukene trent 5 dager i uken på et helsestudio. jeg har trent to aerobictimer i uken med høy intensitet og ikke noe styrke, altså bare kondisjon, og en body pump time i uken (hele timen med vektstenger) og en "mage rumpe lår stram opp" time i uken pluss en spinning hvis jeg orket..dette har jeg tenkt å fortsette med, trives veldig godt med det, merker bedring på humøret allerede=) men så lurer jeg på..jeg har kuttet ned litt (ikke mye) på maten, blant annet erstattet brød med knekkebrødene frokostbrød, de med masse fiber. er 171 cm høy og 72 kg tung, 17 år. vil jeg se resultater snart eller tar det lang tid? noen som har noen råd? ellers, god sommer=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest John Gunnar Oppheim

Hei!

Flott å se at du holder deg i form. Det er en god investering i framtid og helse. Du vil nok merke resultater i løpet av kort tid, 2-3 uker vil føre til bedret form. Hvor fort du taper vekt, vil være i forhold til kostholdet ditt (og det igjen sitt forhold til grad av fysisk aktivitet.)

http://home.enitel.no/trening/

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnie

Samba.

Når det gjelder vekt trening er tålmodighet like viktig som treninga selv. Du må se på trening som noe du skal gjøre for resten av livet. Hvis du holder opp "pumpinga" kommer resultatene før eller senere. Det er også viktig at du spiser protein rik mat og-- hold deg fast-- fett. Mennesker kan greie seg utmerket godt uten karbohydrater i kosten men protein, og ikke minst fett, er nødvendig for at kroppen skal vokse og reparere seg. Fiber's positive virkninger er fullstendig overdrevet; det blir påstått at det kan redusere endetarms kreft, men det finnes ikke en eneste studie som har bekreftet dette. Så driv ikke å stappe deg full med verken helkorn, halvkorn eller finmalt brød. Når alt det der er fordøyd så blir det glykose, og det kan like gjerne komme fra en kanne med kola som et brødstykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samba.

Når det gjelder vekt trening er tålmodighet like viktig som treninga selv. Du må se på trening som noe du skal gjøre for resten av livet. Hvis du holder opp "pumpinga" kommer resultatene før eller senere. Det er også viktig at du spiser protein rik mat og-- hold deg fast-- fett. Mennesker kan greie seg utmerket godt uten karbohydrater i kosten men protein, og ikke minst fett, er nødvendig for at kroppen skal vokse og reparere seg. Fiber's positive virkninger er fullstendig overdrevet; det blir påstått at det kan redusere endetarms kreft, men det finnes ikke en eneste studie som har bekreftet dette. Så driv ikke å stappe deg full med verken helkorn, halvkorn eller finmalt brød. Når alt det der er fordøyd så blir det glykose, og det kan like gjerne komme fra en kanne med kola som et brødstykke.

Så kanskje cola har litt høyere GI enn korn da...slike ting man må passe på veit du. Derfor blir det en forskjell...

Og hjernen får energi fra karbohydratene, så karb. trenger vi også ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI SAMBA..

jeg har nettopp kjøpt boken finn din sone,son er skrevet av en professor i biokjemi.

d viktiske er å ha 1:1 mellom karbohydrater og protein.faktisk har kroppen best utbytte av fett ved trening en k!

man blir ikke fet av fett,men av karbohydrater.lenge har jeg hatt den troen,men nå er d bevist gjennom årevis av forskning.

feks. amerikanerne er "d feteste" folkeslaget,d fråtser i karbohydrater!og fedmen har steget mye de siste 30 år,samtidig med høy stigning av karbohydrat rik kost.

anyway...sørg for å spise bare frukt før 12 om formiddagen..og når du skal trene bør du spise

1:1 i forhold mellom k og protein!ikke inta karbohydrater utn å spise proteiner noen timer etter trening.d hemmer vekst hormoner som bygger opp musklene og hjelper til med fettforbrenning.

hvis vi har for mye karbohydrat+insulin i blodet før/etter vi trener,vil treninga forbrenne k fremfor fett!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI SAMBA..

jeg har nettopp kjøpt boken finn din sone,son er skrevet av en professor i biokjemi.

d viktiske er å ha 1:1 mellom karbohydrater og protein.faktisk har kroppen best utbytte av fett ved trening en k!

man blir ikke fet av fett,men av karbohydrater.lenge har jeg hatt den troen,men nå er d bevist gjennom årevis av forskning.

feks. amerikanerne er "d feteste" folkeslaget,d fråtser i karbohydrater!og fedmen har steget mye de siste 30 år,samtidig med høy stigning av karbohydrat rik kost.

anyway...sørg for å spise bare frukt før 12 om formiddagen..og når du skal trene bør du spise

1:1 i forhold mellom k og protein!ikke inta karbohydrater utn å spise proteiner noen timer etter trening.d hemmer vekst hormoner som bygger opp musklene og hjelper til med fettforbrenning.

hvis vi har for mye karbohydrat+insulin i blodet før/etter vi trener,vil treninga forbrenne k fremfor fett!

klem

Du blir fet av fett også...spørs på mengde det der, pluss at vi har 2 typer fett, en "snill" og en "slem" type..med andre ord umettet og mettet=) ..+ flerumettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Flott å se at du holder deg i form. Det er en god investering i framtid og helse. Du vil nok merke resultater i løpet av kort tid, 2-3 uker vil føre til bedret form. Hvor fort du taper vekt, vil være i forhold til kostholdet ditt (og det igjen sitt forhold til grad av fysisk aktivitet.)

http://home.enitel.no/trening/

Vennlig hilsen

jeg hører stadig det der med proteiner og karb, men jeg synes det er litt vanskelig å finne ut HVA jeg skal spise.

all "sund" mat jeg kommer på og som jeg prøver å spise meg lettere med er karb-mat.

har dere noen forslag til en liten endring i kosten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...