Gå til innhold

Spm om adopsjon og flytting til utlandet

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker  ifht dette

Er det noen som har noen synspunkter ifht dette å adoptere for så siden flytte til utlandet.?! (etter ca 2 år i Norge) Er det riktig av oss å vurdere dette da barnet trenger å "slå røtter" over en lengre periode?? Jeg tenker på dette med stabilitet, knytte relasjoner, trygghetsfølelse etc?!?!?

Er det blitt skrevet om dette tidligere eller kan noen si litt om deres tanker om dette.

Hilsen en som er

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97293-spm-om-adopsjon-og-flytting-til-utlandet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om akkurat denne diskusjonen har vært oppe tidligere. Men du får nå i alle fall mine synspunkter på det å flytte utenlands med adoptivbarn.

Slik jeg ser det er det dere som foreldre barnet skal knytte seg til først og fremst. Annen familie, naboer osv. vil bli mer perifere likevel. En flytting ut av landet før barnet har slått seg fullstendig til ro i familien bør vel uansett unngås. Men ettersom du antyder flytting etter ca. 2 år i Norge, kan jeg ikke skjønne annet enn at det må holde i massevis.

Jeg kjenner til familier som har flyttet ut av landet bare måneder etter at sist ankomne barn var i hus. Uansett hvor dere flytter, vil jo dere som familie være den trygge basen. Og hvis du tenker på evt. nytt kulturskifte, så vil jo fortsatt dere som familie holde på den kulturen _dere_ kommer fra.

Litt rotete kanskje, men i alle fall mine tanker om temaet. Selv ville jeg ikke vært betenkt med å gjøre det samme dersom det var aktuelt for vårt vedkommende.

Hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...