Gå til innhold

Klær til barnehjemmet?

Anbefalte innlegg

Gjest Kina 2001

At vår lille skøyerjente vokser og gror merker vi spesielt på klærne. Vi har et ønske om at klærne hun har vokst fra skal komme barnehjemmet i Kina til gode. Er det noen som har noen erfaringer med det?

Ellers må jeg si det er fantastisk å følge en sånn artig skøyer på 2 år! I dag sovnet hun i sengen fast bestemt på å ha solbriller, og hårspenner på (så er det bare å lirke det av etterhvert).

Vi får oss mang en god latter og flere skal det bli! Bare gled dere som venter, det er vært slitet!!

Mange hilsner fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97333-kl%C3%A6r-til-barnehjemmet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kinamamsen

Jeg har akkurat sendt en stor eske med klær med noen adopsjonsvenner som reiser til Kina denne uken. Jeg hadde også mye klær som mine to har vokst fra og som jeg håper kan komme noen andre til nytte. De vokser jo fortere fra klærne enn de sliter de ut, spesielt når de er små. Hvis du ikke kjenner noen som skal på hentereise og kan ta det med, så ta kontakt med foreningen du bruker eller søk etter noen her på forumet som ønsker å ta med litt klær når de reiser.

Gjest Melis

Ja, sant de er herlige? Vi også ler masse for vår datter gjør så mange morsomme ting. :)

Vi var på hentereise i Kina i sommer og fikk vite at det ikek var noen vits i å ta med noen klær og utstyr til barnehjemmet. Det er visstnok en veldig høy toll på innførsel, og dessuten er det så billig i Kina at det ikke var behov for det, fikk vi vite av guiden. Vi hadde med noen klær som vi bare måtte ta med oss hjem igjen.

Men kanskje noen som har vært i Kina nylig har mer oppdatert informasjon.

Gjest kinamamsen

Ja, sant de er herlige? Vi også ler masse for vår datter gjør så mange morsomme ting. :)

Vi var på hentereise i Kina i sommer og fikk vite at det ikek var noen vits i å ta med noen klær og utstyr til barnehjemmet. Det er visstnok en veldig høy toll på innførsel, og dessuten er det så billig i Kina at det ikke var behov for det, fikk vi vite av guiden. Vi hadde med noen klær som vi bare måtte ta med oss hjem igjen.

Men kanskje noen som har vært i Kina nylig har mer oppdatert informasjon.

De betaler vel ikke toll på inførsel når kommende foreldre har med seg klær som en type gave de gir til barnehjemmet når de henter barna? De som tar med klær for oss nå har spurt noen som var på samme barnehjem for kort tid siden og da hadde klærne blitt tatt imot. Kanskje det er lurt å sjekke med andre som har vært på samme barnehjem nylig før man tar seg bryet med å ta med seg klær etc. Hvis de ikke vil ha det er det like greit å gi det til andre som trenger det. Det er stadig innsamlinger her vi bor til land i Øst-Europa. Kanskje det er noe for deg Kina 2001 ? Det er vel ikke nødvendigvis så viktig hvem som får klærne bare de kommer barn som trenger det tilgode.

Gjest Melis

De betaler vel ikke toll på inførsel når kommende foreldre har med seg klær som en type gave de gir til barnehjemmet når de henter barna? De som tar med klær for oss nå har spurt noen som var på samme barnehjem for kort tid siden og da hadde klærne blitt tatt imot. Kanskje det er lurt å sjekke med andre som har vært på samme barnehjem nylig før man tar seg bryet med å ta med seg klær etc. Hvis de ikke vil ha det er det like greit å gi det til andre som trenger det. Det er stadig innsamlinger her vi bor til land i Øst-Europa. Kanskje det er noe for deg Kina 2001 ? Det er vel ikke nødvendigvis så viktig hvem som får klærne bare de kommer barn som trenger det tilgode.

Jo, det var det vi fikk vite. Det var toll på brukte klær som skulle gies i gave. Helt utrolig. Så det var i så fall bedre å kjøpte nytt i Kina og gi det i gave. Det er visst veldig dyrt å importere ting til Kina, f.eks. kostet en kopp kaffe 40-50 kr. Kaffe var importvare. Det er vel fordi Kina produserer så mye selv. Jeg vet ikke. Men dette fikk i alle fall vi vite før vi reiste til Kina og i Kina fikk vi det bekreftet av guiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...