Gå til innhold

Gjennomsnittlig ventetid for Colombia har gått opp :-(

Anbefalte innlegg

Colombiamamma

Ser på Adopsjonsforum sine hjemmesider at gjennomsnittlig ventetid etter papirene er sendt til Colombia til tildeling av barn har gått opp.

(fra 6-12 mnd. mot tidligere 6-8 mnd.)

Alt er jo gjennomsnittlig. Og ja jeg vet at det er store variasjoner fra sak til sak.

Må nok revurdere mitt tidsaspekt noe.

Håper vi i vært fall får tildeling før jul.

Og aller helst myyyye før det.

Klem fra

Fortsetter under...

beauty1365380442

heisann !!

Ville bare si at jeg snakket med en dame fra AF for en tid tilbake. Det ble da snakk om denne gj.snittlige ventetiden i Colombia. Hun sa da at den som hadde skrevet ned 6-8 måneder hadde vært litt "ivrig"(....og bare ment det godt) og at de skulle gå inn på sidene sine å rette på dette. Hun sa at de svarer bestandig 6-12 mnd. hvis noen ringer/ sender mail og lurer på dette. Så slik jeg forsto det har ventetiden egentlig hele tiden vært 6-12 mnd.

Ikke like lett bestandig dette her:-/

Gjest snart tre?

Jeg ser også at ventetiden på ICBF er justert fra 6-8 mnd. til 6-12 mnd. Men det står ikke lenger noe om omorganisering av ICBF og forlenget saksbehandlingstid som følge av dette. Betyr det at de er ferdig med omorganiseringen?

Vi sendte våre papirer til Colombia for snart en måned siden, og har hatt et lite håp om å være tre i familien til jul. Men jeg skjønner at jeg må stålsette meg på enda en jul uten barn.

Akk, ja. Jeg slipper ihvertfall å revne "helt opp i ryggen" under fødsel slik en venninne av meg sier hun gjorde. Det er kun en liten trøst.

Gjest løvemamma

heisann !!

Ville bare si at jeg snakket med en dame fra AF for en tid tilbake. Det ble da snakk om denne gj.snittlige ventetiden i Colombia. Hun sa da at den som hadde skrevet ned 6-8 måneder hadde vært litt "ivrig"(....og bare ment det godt) og at de skulle gå inn på sidene sine å rette på dette. Hun sa at de svarer bestandig 6-12 mnd. hvis noen ringer/ sender mail og lurer på dette. Så slik jeg forsto det har ventetiden egentlig hele tiden vært 6-12 mnd.

Ikke like lett bestandig dette her:-/

Hun snakker nok litt "rundt grøten" dersom hun påstår at de har stipulert ventetiden såpass lang over lang tid.

Høsten 01 (sånn ca.) stipulerte de ventetiden til 4- 6 mnd. så økte de tiden til 6-8 mnd etterhert utvover i 02. Og nå er det tydelig at ventetiden har økt i det siste.

Omorganiseringen har sikkert en stor betydning, men det har også alltis vært store svingninger i ventetiden. For noen år siden var ventetiden hos ICBF ca 1 1/2 år.

Men det er nok lurt å innstille seg på lengre ventetid, så blir man ikke så raskt frustrert, hvertfall:-)

Det er tross alt ganske kort ventetid hos ICBF i forhold til mange andre land;-)

Da blir arbeidsgiveren min skikkelig frustrert hvis jeg skal gå her å vente i et år....(c:

Får håpe at det er slik som beauty sier. Det var snakk om omorganisering i 2000 også og ventetiden ble for oss 6-7 mnd fra vi sendte papirene til tildeling av barn.

Så jeg holder en knapp på sommeren (juli/august).

Er litt stolt av meg selv i dag. Jeg ble ferdig med å male det nye barnerommet i gårkveld og uten helligdager ser det ut som. Da er det bare gulvet som skal legges og på med listene så er det klart.

Junior var innom rommet mens jeg malte i går så sier han at her skal bror sove, eller søster sier jeg. Da bare ser han på meg som om jeg var helt tullete. Så det er tydelig hva han ønsker seg.

Ønsker deg en fin dag.

Masse hilsner fra

Annonse

Colombiamamma

Da blir arbeidsgiveren min skikkelig frustrert hvis jeg skal gå her å vente i et år....(c:

Får håpe at det er slik som beauty sier. Det var snakk om omorganisering i 2000 også og ventetiden ble for oss 6-7 mnd fra vi sendte papirene til tildeling av barn.

Så jeg holder en knapp på sommeren (juli/august).

Er litt stolt av meg selv i dag. Jeg ble ferdig med å male det nye barnerommet i gårkveld og uten helligdager ser det ut som. Da er det bare gulvet som skal legges og på med listene så er det klart.

Junior var innom rommet mens jeg malte i går så sier han at her skal bror sove, eller søster sier jeg. Da bare ser han på meg som om jeg var helt tullete. Så det er tydelig hva han ønsker seg.

Ønsker deg en fin dag.

Masse hilsner fra

Håper du har rett.

Tror nok jeg blir ganske utolmodig i august dersom tildelingen lar vente på seg.

Klem fra en som fortsatt venter på godkjennning fra ICBF.

Gjest Sommerstorm

Jeg tror de er noen luringer i AF - har inntrykk av at fortsatt ligger de fleste sakene på rundt 6-8 måneder. Men så er der en del saker som tar lenger tid... Det er kanskje best å belage seg på at det vil ta tid, slik at man ikke blir skuffet. Tror AF nå skriver 6-12 mnd. for å unngå mas fra frustrerte sjeler som opplever at akkurat deres sak tar litt lenger tid enn de fleste andre...

De burde ha sagt 6-12 mnd. for lenge siden. Jeg har selv opplevd hvordan det er å bli frustrert fordi vår sak tok litt lenger tid enn det vi hadde forventet. Det er akkurat slik som når man er gravid; tålmodigheten tar slutt når terminen er der...

Colombiamamma

Jeg tror de er noen luringer i AF - har inntrykk av at fortsatt ligger de fleste sakene på rundt 6-8 måneder. Men så er der en del saker som tar lenger tid... Det er kanskje best å belage seg på at det vil ta tid, slik at man ikke blir skuffet. Tror AF nå skriver 6-12 mnd. for å unngå mas fra frustrerte sjeler som opplever at akkurat deres sak tar litt lenger tid enn de fleste andre...

De burde ha sagt 6-12 mnd. for lenge siden. Jeg har selv opplevd hvordan det er å bli frustrert fordi vår sak tok litt lenger tid enn det vi hadde forventet. Det er akkurat slik som når man er gravid; tålmodigheten tar slutt når terminen er der...

Hei Sommerstorm!

Ja de er nok noen "luringer". Ser at ventetiden på oversettelse også varierer helt opp til 7 uker. Det er lenge.

Det er nok sant som du sier: Når "terminen" nærmer seg mister man litt tolmodigheten.

Jeg lurer litt på om jeg er i slekt med din mann. Vet jo ikke hvem du er, men det er så mye som passer med det jeg vet. Vi kjenner ikke hverandre. Laaangt ut i slekt dersom han er den jeg tror. Og det er jo ikke sikkert.

Uansett. Håper det går bra med den lille og at dere koser dere kjempemasse.

Klem fra

Det tror jeg også :-)

Bedre å ha 6-12 mnd istedenfor 6-8 mnd. Det er tross alt 4 mnd forskjell.

Vi fikk papirene til Colombia 20 januar, altså imorgen er det 2 mnd siden.... SÅ vi har litt til å vente....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...