Gå til innhold

Urinlekkasje etter fødsel

Anbefalte innlegg

Jeg fikk baby for snart ett år siden, og har etter det hatt en del problemer med urinlekkasje. Når jeg hoster eller nyser eller løfter noe tungt kommer det nesten alltid en liten skvett. Er det noen som vet om det er vanlig etter fødsel, om det går over av seg selv eller om jeg bør oppsøke lege for dette? eventuelt om noen har noen bindanbefalinger som er enkle og "usynlige". Håper på svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97539-urinlekkasje-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du flink md knipeøvelsene?

Jeg hadde også litt problemer med å holde meg like etter at nr. 1 ble født, så da satte jeg igang med knipinga. Jeg har ikke hatt problemer etter dette til tross for at jeg har født 5 ganger til.

Knipinga er veldig viktig og den bør du fortsette med resten av livet.

Det er vel ikke uvanlig hvis en ikke har trent godt nok opp bekkenmusklaturen etter fødselen.

Men det er aldri for sent å begynne ;o)

Kjøp noen vaginakuler og start med knipingen..

Lykke til !

Jeg har fått forbud mot knopeøvelser. Heldigvis har jeg hatt keisersnitt ellers hadde jeg sikkert vært ille ute :o)

Annonse

Ble nysgjerrig jeg nå, for dette har jeg aldri hørt om før. Kan jeg spørre hva det er sånn mer konkret?

Og hvorfor kan du ikke knipe pga det? Knipeøvelser påvirker jo ikke blæra i seg selv?

Jeg har problemer med spasmer i urinåpningen og har derfor problemer med å tømme meg. Fikk bare beskjed av legen sist at jeg ikke skulle ta knipeøvelser for det kunne forverre situasjonen.

Å ja. Høres ikke behagelig ut. Finnes det noen behandling?

Bare medisiner som gjør meg slapp i hele kroppen og gir meg hull i tennene :o) Så jeg er litt til og fra på dem. Orker ikke å ta det med ro hele tiden og dessuten ble tannlegeregninga for dyr sist.

Gjest grethe

Hei tullelulle, sliter med noe av det sammen. Er i gang med mitt andre svangerskap og jobber med å trene bekkenbunnen nå. Det største problemet er å huske å gjøre øvelsen. Nå tror jeg at jeg klarer det mer eller mindre hver kveld, og så prøver jeg innimellom når jeg kommer på det. Har ihvertfall bestemt meg for at jeg skal være flinkere etter denne fødselen en forrige gang. Så hør på asterix - knip, knip, knip !!!!

hilsen en på 37 !

Annonse

Ja, med alle. Og forbud mot flere unger fordi livmora har blitt så tynn. Men jeg har ikke tenkt å få flere heller, 3 holder i lange baner.

Dumt spørsmål, kansje.. men har livmora blitt for tynn for flere fødsler etter nr.3?

Jeg venter nr. 3 selv, så jeg ble litt bekymret..

Gjest En som ventet for lenge

Hei!

Jeg er en dame på 46 år som fikk lekkasje etter første barnet mitt (han er nå 14 år). ved graviditet nr.2 ble det verre. På slutten var det et sant helvete for å si det mildt.Jeg ble anbefalt å trene. Det har ikke hjulpet meg noe særlig og nå bestemte jeg meg for å få dette unna og meldte problemet til fastlegen. Jeg er nå operert med TVT-metoden og jeg håper det skal bli bra. Legene sier at forbedringsprosenten er på 90%. Nå synes jeg du skal trene først, men dersom problemene plager deg over tid snakk med legen-det fins hjelp å få. Ellers sies det at det er 25% av alle kvinner som fått barn som lekker.

Lykke til!

• 1 måned senere...

Gå till fastlegen och be om en operasjon. Det finns sådana. Man ær før ung før att gå rundt och lida av sådana problem. Jag har samma problem och væntar på operasjon. Man måste mase litt før att få den , dom vill helst att man ska føda færdigt først. Som om man kan bestæmma det hur som helst. Efter en sådan operasjon så blir det kjejsarsnitt med ev. næsta man.

• 2 måneder senere...

Det er en stund siden innlegget ditt kom ,men kanskje du ser det alikevel.

Har hatt problemer med lekkasje i flere aar men det ble mye verre etter siste barn. Har vaert til undersokelse og blir sansynligvis operert i lopet av hoesten.

Naa er det badesesong og det har jeg gruet meg til.Hele understellet mitt har ramlet sammen og kniping eller elektrostimulering hjelper meg ikke.

MEN jeg har funnet noe som kalles inkontinensbue. Maatte spoerre og grave litt for a faa tak i det paa apoteket. Den skal settes i skjeden slik at den stoetter opp urinblaera og klemmer sammen urinroeret. Aberet er at hvis du bruker den hver dag kan du bli litt verre naar du ikke bruker den. Den heter CONTRELLE. Finnes i flere storrelser. Har hoert om noe som heter lady con ogsaa. En stooor tampong.

Er det noen andre som er operert eller har satt inn ring eller noe saant her....

Lure tips mottas med takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...