Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal skrive egenskjema til Kina og er litt usikker på hvordan vi skal formulere oss! Hva skrev dere på hvorfor dere valgte Kina? Og sånn ca. hvor mye skrev dere totalt?

Et spørsmål til: Limte dere inn bildene og skrev kommentarer?

Kanskje dumme spørsmål som jeg burde klare å finne ut av selv...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97546-hjelp-s%C3%B8knad-til-kina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Vi skrev noe om interesse for Kina og kinesisk kultur, samt om at vi hadde venner fra Kina. Utover det tror jeg ikke vi skrev noe spesielt. Søknaden vår ble på totalt en side når vi tok med presentasjon av oss selv+utdanning, om huset og forsikringen om at vi ikke skulle forlate barnet og sikre det den utdannelse det selv måtte ønske.

Bildene limte jeg på A4 ark og skrev en liten kommentar under (på norsk)

Lykke til!!

Vi skrev 1 side (PC-skrevet). Vi brukte malen fra VB og flettet inn noen andre ting som vi syns var dekkende for oss - bruker dere VB?!

Når det gjelder spm. om hvorfor vi valgte Kina, så skrev vi at vi har et vennepar som har adoptert derfra og at de hadde fortalt oss om hvor flott de opplevde det å adoptere fra Kina.

Vi skrev også at vi ikke kan få biol. barn sammen og at vi derfor ønsker å adoptere ett barn sammen, fordi vi føler at det å få barn er en naturlig utvikling på et forhold/ekteskap.

Vi skrev om huset vårt og økonomien vår - at vi har plass nok (rent fysisk) i huset og økonomisk frihet til å dekke barnets materielle behov. Vi skrev også at vi har omsorg og kjæringhet å gi, og at vi har stor plass i våre hjerter til å slippe inn ett eller flere adoptivbarn.

Vi skrev også litt om min manns biol. barn - og at det i våre øyne ikke vil være noen forskjell på disse.

Håper at dette hjalp deg litt.

Lykke til!

klem fra

gogo1365380358

Hei tango.

Vi hadde de samme spørmålene som dere har nå, for bare noen uker siden. Vi bruker VB og fulgte malen fra dem.

Vi skrev at vi synes kina er et flott og spennende land. At vi har kjenninger som har adoptert derfra som anbefalte kina fordi adopsjonsprosessen der er ryddig og grei.

Vi sendte bilder som vi hadde tatt med digitalkamera og som vi skrev ut på fotopapir. To bilder på hvert ark. Vi skrev en enkel tekst til hvert bilde, men det trengs visstnok ikke.

Lykke til videre, vi er ganske likt i løypa.

klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...