Gå til innhold

Katekolaminer

Anbefalte innlegg

Gjest Utbrent1

Hva er det? Hva skjer om man mangler det? Og kan man måle om man har for lite?

Jeg har fått tilbud om å begynne på Cipramil. På grunn av depresjon/utbrenthet. Men ingen lege har sett på meg, ingen psykolog har snakket med meg. Jeg skal til samtale en gang i verden når jeg når opp på ventelista. Og jeg tør ikke begynne på medisiner! tenk om jeg egentlig ikke trenger dem?? Hvordan kan de bare gi deg medisiner sånn uten å ha sett deg engang!? Hvordan vet man at man er så syk at man trenger medisin?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97638-katekolaminer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hva er det?

-I denne sammenhend er det stoffer som fører til ledning av at signal fra en nerve til en annen over en såkalt synapse.

Hva skjer om man mangler det?

-Da kan en f.eks. få en depresjon.

Og kan man måle om man har for lite?

-Nei.

Jeg har fått tilbud om å begynne på Cipramil. På grunn av depresjon/utbrenthet. Men ingen lege har sett på meg, ingen psykolog har snakket med meg. Jeg skal til samtale en gang i verden når jeg når opp på ventelista. Og jeg tør ikke begynne på medisiner! tenk om jeg egentlig ikke trenger dem?

-Hvem har tilbudt deg dem om det ikke er en lege?

Om du har det fint med deg selv og er i full jobb, trenger du dem sikkert ikke?

Om du ikke har det bra, om du er trist, initiativløs, gledesløs, har konsentrasjonsvansker og ikke greier jobben din og dine sosiale og familiære forpliktelser, er det sannsynligvis fordi du har en sykdom. Da kan du trenge medisiner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97638-katekolaminer/#findComment-549946
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...