Gå til innhold

"utbrent" mann

Anbefalte innlegg

lys1365380396

Hei

Ser av tidl.svar at du mener utbrenthet er et "finere" navn på depresjon - noe jeg er enig med deg i, men jeg velger å kalle det utbrenthet videre i innlegget da noe av problemet for mannen min er at han er forferdelig skamfull pga.sin sykmelding. På jobben hans kaller de dette "å ta en Bondevik" etc., så å ta skrittet å gå til lege er allerede ganske tøft.

Han har allerede hatt problemer med magesmerter/magesår i over ett år (gått på sterke medisiner - er ikke dette å unngå problemene?)

Jeg skriver dette for å få råd om hvordan jeg kan/skal forholde meg - legen som skrev ut sykemeldingen sa nemlig at det var så lange ventelister på psykolog at det "ikke var no' vits"????

Vi har god økonomi, er relativt nygifte og venter et etterlengtet barn, så vi er lykkelige - men han sliter jo nå med å se lyst på noe som helst. Det er selvfølgelig ekstra vanskelig for meg nå, men skal jeg slå meg til ro med at det er lang ventetid hos noen han kan snakke med?

Han snakker til tider med meg om dette og sier at han syns jeg takler dette bra, men det er ikke alltid lett å vite hvordan man skal oppføre seg, hva man kan/skal spørre, hvor man kan sette grenser for at han stenger meg ute(kun vil spille dataspill for da "tenker" han ikke) osv

Dette ble vel litt rotete, men jeg håper du "får tak i" noe av problemet mitt/vårt!?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97686-utbrent-mann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest appendix

Hmmm, er det ikke betaling i dette forumet eller???

Nie, det er gratis her. NHD får betalt av Psykisk Helse (tror jeg det er) for å svare på et visst antall innlegg her pr. uke.

Eneste aberet med det er at du ikke er garantert å få svar. Men kjenner jeg NHD rett så fatter han interesse for den vinklingen du har på spørsmålene dine. Så du får bare vente.

Hvis en spør og spør og spør om det samme hele tiden, så er det vel mest 'oss andre' som svarer. Men du hadde noe i innlegget ditt som jeg oppfattet som litt 'nytt' og av almen interesse. Såd et kommer nok et svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97686-utbrent-mann/#findComment-550514
Del på andre sider

lys1365380396

Nie, det er gratis her. NHD får betalt av Psykisk Helse (tror jeg det er) for å svare på et visst antall innlegg her pr. uke.

Eneste aberet med det er at du ikke er garantert å få svar. Men kjenner jeg NHD rett så fatter han interesse for den vinklingen du har på spørsmålene dine. Så du får bare vente.

Hvis en spør og spør og spør om det samme hele tiden, så er det vel mest 'oss andre' som svarer. Men du hadde noe i innlegget ditt som jeg oppfattet som litt 'nytt' og av almen interesse. Såd et kommer nok et svar.

Det var jo litt dumt med usikkert svar akkurat i dette forumet, da ;-)

Hmmm, håper du har rett, venter i spenning......

(fikk faktisk en "opptur av ditt svar - man tar virkelig til seg av positivitet der man kan, når det røyner på! :-)

GOD HELG

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97686-utbrent-mann/#findComment-551235
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...