Gå til innhold

Noen som har opplevd dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Ritalin vs Truxal?

Har vært hos min behandler i dag, og hun fortalte meg at hun hadde mistanke til at jeg hadde ADHD, og skulle få noen mer papirer på meg slik at jeg evt. kunne prøve ut ritalin.Blant annet skulle hun ha en rapport fra en nevropsykologisk test der hvor det stod at jeg oppfylte kriteriene for ADHD.

Men hun sa også til meg at det var vanlig hun også ga Truxal i stedet for Ritalin til både unger under 18år og voksne over 18år med ADHD, fordi denne tabletten virket også beroligende på disse med ADHD.

Har selv gått på Truxal 75mg tidligere,og jeg ble veldig trøtt,men jeg siklet en del som var en av bivirkningene.Ho foreslo selv at jeg skulle gå på en lav dose med Truxal, og prøve ut det først, og så evt. prøve ut Ritalin senere.

Det jeg lurer på er om noen av dere har opplevd at barna deres har fått Truxal i stedet for Ritalin i og med at den har samme beroligende effekten,noe som min behandler sa til meg om dette preparatet.

Hva er likheten mellom Truxal og Ritalin som virker inn på ADHD, og forskjellen mellom de to tablettslagene der.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97742-noen-som-har-opplevd-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dete hørtes nytt ut. Jeg har brukt truxal, men opplevde laber effekt. Jeg brukte en veldig liten dose for å få sove, og det fungerte ikke så bra. Men ved større doser som jeg tror 75mg er vil man, skulle jeg tro få en reduksjon i den indre uroen. Jeg synes du burde høre på legen din å prøve det. Det tar lang tid å få ritalin, så det er greit å prøve noe annet imens.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...