Gå til innhold

Risperdal - noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest En som har både brukt Zyprexa og Risperdal

Har gått på Risperdal i to år nå, og det kommer vel ann på hvor stor dose du har.Jeg gikk på 4mg risperdal og merket at jeg ble veldig fort trett etter at jeg hadde tatt den om kvelden fordi det var da jeg fikk beskjed om å ta den.Har ellers forstått at det er mest vanlig å ta disse medisinene på kvelden,men noen folk tar dem jo om morgenen også.

Risperdal inneholder et svakt bendiazepin stoff,som er litt beroligende som kalles for risperidon.

Ellers fikk jeg en haug med bivirkninger som økt matlyst,vektøkning, melkesekresjon i puppene, tretthet

Mer om Risperdaltablettene kan du slå opp og lese om her:

www.felleskatalogen.no.

Noen andre ting som disse Risperdaltabletten blir brukt mot er uro,humørsvingninger, tankekaos, akutte og kroniske psykoser,borderline (grensepsykotisk,populært kalt for emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse) og tvangstanker og andre personlighetsforstyrrelser.

Vil også legge til med at disse tablettene er nesten identiske med Zyprexa,men at Risperdaltablettene har mildere bivirkninger, og er et nyere merke og slag enn de gamle Zyprexa tabletten som ble brukt før.

Men hvis du skal trappe ned på medisinen så må du gjøre det langsomt ellers kan det oppstå abstinenser,noe som jeg fikk da jeg sluttet med dem selv om jeg trappet langsomt nedover i løpet av en lang periode.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...