Gjest Millimo Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Jeg har fått halsbetennelse, og går på antibiotika og paralgin forte... Legen sa det var greit ift amming. Men siden jeg ikke har spist annet enn to bananer de to siste dagene, og kanskje drukket tre glass vann til sammen, merker jeg det blir mindre melk? Tips? Hun suger i ett sett, men det blir fort tomt. Får tillegg i tillegg så hun ikke skal sulte (hun også) Hun er bare en uke gammel, og jeg vil helst klare å amme henne etter sykdommen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97776-mm-og-sykdom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tly Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Så kjedelig å bli skikkelig syk akkurat nå, da. :-( Når du først blir frisk, vil det ikke være noe problem å øke melkeproduksjonen. Så lenge hun suger, blir brystene stimulert til produksjon. Det kan godt hende du har mye mer melk enn du tror nå også, fordi produksjonen er på topp når hun dier og i tiden rett etterpå, men hvis hun dier ofte, får du aldri følelsen av fylte bryst som man gjerne har ellers på denne tiden. Fortsett som du gjør nå, la henne få det du har og suppler med det som er nødvendig av tillegg. Når du blir i bedre form, vil produksjonen øke. Da kan du etter hvert blande litt mindre tillegg av gangen, slik at hun blir stimulert til å suge mer hos deg. Det som er viktig, er alltid å tilby brystet først, og supplere med tillegg etterpå. Hvis du gjør omvendt, vil hun spise seg mett på tillegg, og ikke bli like interessert i brystet. Vanligvis vil det bare ta noen få dager før produksjonen er på topp igjen, når du først kommer deg etter sykdommen. Gir du tillegget med kopp eller flaske? Når hun er så liten, er det en viss fare for at hun kan bli sugeforvirret hvis hun får suge på flaskesmokk eller narresmokk. Derfor anbefales det at hvis man skal gi annet enn bryst til så små barn, og det er meningen at de skal fortsette med brystet, så gis annen føde med kopp, evt. teskje. Jeg foreslår at du tar kontakt med en ammehjelper i ditt nærområde som kan hjelpe og veilede deg ut av denne litt problematiske situasjonen. Lykke til, hilsen en som også er ammehjelper. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97776-mm-og-sykdom/#findComment-551080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.