Gjest Naida Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Etter at jeg begynte på folkehøgksole har jeg fått dårlig oppfølging. Psykologen som henviste meg, henviste meg til oppfølging, ikke behandling. Nå blir jeg henvist tilbake til hjemmstedet. Leste henvisninga der det bl.a stod suicidal uten konkrete planer, meget deprissiv, sliter fremdeles med spiseproblemet (anorexia). Er langt nede. Vet ikke hvor mye mer jeg orker. Det ble nevnt i henvisningen at de burde vurdere innleggelse, den psyk sjukepleieren sa hun ikke kunne søke om det herifra. Har gått på effexor 225mg i snart et år. Men nå føles det som om det ikke funker lengre i det hele tatt. Jeg er 20år og i ferd med å planlegge å slutte livet mitt. Driver med selvskading. Har klart å holde meg sånn nesten siden skole start, pga at hvis det blir oppdaget sender skolen meg rett hjem. Dette gjelder også spising og andre "dumme" ting. Men i mai kommer jeg hjem igjen, og da.... aner ikke hvor jeg er på vei, eller hvor jeg skal gå 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97793-hva-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En som har vært i samme situasjon Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Trist å høre at du ikke får behandlingen som du trenger på folkehøyskolen som du går på, og at du har det leit nå. Har selv vært i samme situasjon bare at jeg har gått på videregående skole.Jeg skal ikke anta sikkert,men jeg tror at grunnen til at hvis dem sender deg hjem på grunn av at du skader deg selv og gjør andre såkalte "dumme" ting er nok fordi dem ansatte som jobber på skolen har et viss ansvar for elevenes sin helse, og dem kan ikke ta ansvaret for at hvis du blir enda dårligere der. Så det er nok derfor dem har sendt en henvisning tilbake til hjemmestedet ditt i og med at du i deres øyne er veldig dårlig og sliter en del med psykiske problemer og at dem føler at dem ikke kan ta ansvar for deg hvis det skal skje deg noe på skolen. Vil bare si at det var sånn dem på skolen sa til meg når jeg var dårlig i løpet av et år på videregående skole.Blant annet ble jeg dårlig på grunn av at jeg ble mobbet av resten av klassen osv... Til slutt vil jeg råde deg til å oppsøke hjelp og ta i mot den hjelpa som du kan få for dine problemer.Slå av en prat med en veileder/rådgiver eller den som har ansvaret for å følge deg opp og fortell at du sliter.Så kan dem også evt. legge forholdene til rette for deg og sørge for at du også får tilstrekkelig behandling slik at du slipper å gå rundt med alle disse vonde tankene og følelsene dine helt alene. Ønsker deg lykke til, og håper virkelig at du vil få det bedre snart igjen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97793-hva-n%C3%A5/#findComment-551140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.