Gå til innhold

Savner pappaen min! NHD/andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappaen min er ikke død eller bortreist, likevel er det flere år siden jeg har "sett" ham nå.

Han er 64 år gammel. De siste 4-5 årene har han vært mildt sagt fanatisk opptatt av diverse halv-lugubre "prosjekter". Natures Own, PG1, Prosper Club, aksjer han har tro på osv. Han blir helt fiksert på det aktuelle prosjektet, prater ikke om annet, selger til venner og familie over en lav sko. Han presser og maser og trykker på alle følelses-knapper som går an for å overtale folk til å bli med. Inkludert meg, datteren.

Jeg er så lei! Det ene prosjektet avløser det andre ettersom det går opp for ham at han ikke kommer til å bli rik av det. Han er ALDRI interessert i å snakke om noe annet verken med meg eller andre. De gangene han ringer meg er det kun for å overtale meg til å bli med på møter og invistere penger. Jeg sier om og om og om igjen at jeg ikke vil uten at det hjelper det aller minste.

Jeg synes også fryktelig synd på moren min. De er i ferd med å miste alle vennene sine fordi han ikke er i stand til å være sosial uten å plage alle med disse greiene. Hvis det ikke var for den stakkars moren min så ville jeg nok ha brutt fullstendig med ham nå. Den sjarmerende og morsomme faren min er borte. Jeg har ikke sett humoren hans eller pratet med ham om vanlige ting på flere år. Han er rett og slett ikke interessert. Prøver jeg så er han helt fraværende og plutselig bryter han inn og legger ut om det aktuelle "prosjektet" isteden.

Hva er dette her? Kan det være en form for aldersdemens som viser seg på denne måten?

Angela1365380318
Skrevet

Av en helt annen grunn en intresse ble eg med på et møte med en av de organisasjonene du nevnte, har du vært med på lignendes?

Eg ble helt skremt, det fungerte som en religiøs selkt, dette skulle redde de fra alle fysiske og pysiske plager. Kroppen skulle bli bra og de ville tjene penger slik at man ikke behøvde å bekymre seg for noen ting. Man kunne bli styrtrik, så fikk vi se bilder av villaen til han som gruna firmaet og fikk føre at slike hus kunne vi også flytte inn i bare vi jobbet hardt nok. (yeah right)

Samholdet innan gruppen var bra og produktet skulle "frelse" de visst du skjønner hva eg mener.

Det du bør gjøre er å ta et alvorsord med faren din, i ordentlige omgivelser.

Snakk litt om fortiden, alle vennene og hva dere gjor på fritiden. Så går du over på prosjektene hans, som etter hva eg forstod alltid ble misslykkede, og spør om det var verdt det?

Fortell hva moren og dere føler og hvor lei dere er av å bli preset og rådgitt til bli med på hans prosjekter.

Snakk saklig, ikke på en drittkastingsmåte slik at han lukker ørene og få han til å forstå hvordan dere har det.

Skrevet

Av en helt annen grunn en intresse ble eg med på et møte med en av de organisasjonene du nevnte, har du vært med på lignendes?

Eg ble helt skremt, det fungerte som en religiøs selkt, dette skulle redde de fra alle fysiske og pysiske plager. Kroppen skulle bli bra og de ville tjene penger slik at man ikke behøvde å bekymre seg for noen ting. Man kunne bli styrtrik, så fikk vi se bilder av villaen til han som gruna firmaet og fikk føre at slike hus kunne vi også flytte inn i bare vi jobbet hardt nok. (yeah right)

Samholdet innan gruppen var bra og produktet skulle "frelse" de visst du skjønner hva eg mener.

Det du bør gjøre er å ta et alvorsord med faren din, i ordentlige omgivelser.

Snakk litt om fortiden, alle vennene og hva dere gjor på fritiden. Så går du over på prosjektene hans, som etter hva eg forstod alltid ble misslykkede, og spør om det var verdt det?

Fortell hva moren og dere føler og hvor lei dere er av å bli preset og rådgitt til bli med på hans prosjekter.

Snakk saklig, ikke på en drittkastingsmåte slik at han lukker ørene og få han til å forstå hvordan dere har det.

Hvis man skal snakke om at dette er en form for lidelse, så kan det være at han har en form for avhengighet.

Disse firmaene står etter som jeg har skjønt for en del oppmuntring og en type nettverk som byr på ulike typer sosial og økonomisk belønning om man gjør det bra.

Ellers tenker jeg på at å engasjere seg så vilt i noe er noe som en med bipolar lidelse fort kan finne på å gjøre når h*n er hypoman eller manisk.

Alternativt vil en kunne si at veldig spesiell oppførsel og overdreven interesse for enkelte ting kan være symptomer på en personlighetsforstyrrelse.

Kanskje du skal invitere ham hjem en dag og fortelle han at du savner han og at du ønsker å ha kontakt utover det å være en potensiell kunde i hans prosjekter?

martine1365379969
Skrevet

vanskelig å seie om det er alderdemens, tviler på det.. Kan eventuelt vera at han har behov for å utretta noko, men når det kjem til stykke vert det berre halvegs. kansje ein måte å flykte frå virkeligheten?? Er ingen ekspert på slike områder, har ingen erfaring med det... men har jobba på sjukeheim og sett alderdemente. Kansje det er symptom på det, kansje ikkje. dette er noko du burde ta opp med legen din. Spørje han om råd. Snakker du og moren din sammen?+ kansje du kan diskutere det med henne?? Det kan og vere noko psykisk med faren din. Men det er vanskelig å seie. lykke til!

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...