Gjest romairam (baklengs) Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Hei! Sliter enormt om dagen, sover helt tiden, er egentlig ikke spesielt deprimert, men ingenting fungerer. Husker dårlig og klarer ikke å tenke logisk/koble ting sammmen. Er unormalt nervøs og usikker i forhold til andre også. Har egentlig ikke hatt det sånn før, ikke på denne måten. Noen som har gode råd om hvordan jeg "kjapt" kan få tilbake hukommelsen og kunnskapen min? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97803-lammende-angst-hukommelsestap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Windsong Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Hei! Min erfaring er at angsten blir værre jo mer jeg isolerer meg og sover. Tror det beste du gjør er å prøve å bryte ut av det uheldige mønsteret du er i nå på et vis. Begynn lett med f.eks. å ta en kort spasertur daglig. Da får du dagslys og frisk luft, og du får brukt kroppen litt .Det kan føles uoverkommelig å begynne, men når du først eer i gang kan det hende du merker at det rorer deg ned litt. Prøv også å holde hjernen i aktivitet. Les f.eks. en god bok. Gjerne en lydbok, slik at du kan føle at du har selskap ved å høre en stemme .Snakk med venner på telefonen om du kan. Bruk internett. Går du til psykolog eller psykiater er det veldig viktig at du tar dette opp med vedkommende slik at du og behandleren som kjenner akkurat deg i samråd kan finne mestringsstrategier for deg. Kanskje er det medisiner som kan være til hjelp for deg også. Går du på medisiner kan det godt være at det økte søvnbehovet er en bivirkning av disse. Ta evt. dette opp med legen! Om du ikke har en behandler, synes jeg du skal bestille en time hos legen din jo før jo heller. Det er veldig vondt å ha det slik, og det finnes hjelp å få selv om veien kan være en kronglete oppoverbakke .Leger er mer vant til at folk kommer med psykiske problemer enn de fleste tror. Er det vanskelig å snakke med legen, eller evt. behandleren kan du skrive ut innlegget ditt og sende det i posten eller vise det fram når du kommer til time. Jeg merker selv at det å ha mye å tenke på går utover konsentrasjon og hukommelse. Ergo behøver ikke dette være noe å bekymre seg over, men selvsagt er det svært plagsomt! Det er derfor jeg tror det er lurt å holde hjernen i lett aktivitet, slik at tankene ikke stagnerer i kaos. Ønsker deg alt godt, og lykke til videre! *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97803-lammende-angst-hukommelsestap/#findComment-551432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bebba Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Hukommelsestap tyder på konsentrasjonsproblemer. Det virker som du er deprimert og har angst. Antidepressiva kan hjelpe for å løfte deg opp, fysisk trening er viktig. Gjør lystbetonte ting gjerne sammen med venner. Ta tiden til hjelp, Roma ble ikke bygget på en dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97803-lammende-angst-hukommelsestap/#findComment-551663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.