lana1365380485 Skrevet 21. mars 2003 Skrevet 21. mars 2003 Jeg fikk senest i dag en sprøyte med nozinan og føler meg helt borte fra verden. Da jeg fikk den ville jeg ikke ha det, men personalet på instutisjonen jeg bor på holdt meg nede og ga meg sprøyten. På hvilke kriterier kan de gjøre det på tvang? For tre uker siden fikk jeg fem sprøyter og etter det klarte jeg ikke å gå og følte meg veldig dårlig lenge etter. Er det forskjellige grader hvordan man reagerer? Jeg vil ikke ha flere sprøyter eller piller, bare være i fred. Jeg har sagt det til psykiateren min, men hun vil ikke høre. 0 Siter
happy1365380345 Skrevet 21. mars 2003 Skrevet 21. mars 2003 Hva er grunnen til at de gir deg det da tror du? 0 Siter
forbrenner Skrevet 21. mars 2003 Skrevet 21. mars 2003 Du har rettighet til å klage(eller bare snakke med dem også)til kontrollkommisjonen. Legger med en link med "Lov om etablering og gjennomføring av psykisk helsevern (psykisk helsevernloven)" http://www.lovdata.no/all/nl-19990702-062.html 0 Siter
lana1365380485 Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Skrevet 21. mars 2003 Hva er grunnen til at de gir deg det da tror du? De gir det fordi jeg er urolig eller har et angstanfall. Når jeg har anfall er jeg som regel ikke tilstedet og det kan kanskje hjepe. Men jeg føler ofte at de gir meg det fordi de er slitene, og da sier de at det er jeg som trenger det, selvom jeg nekter. Det er de gangene jeg husker. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. mars 2003 Skrevet 22. mars 2003 For å kunne gi deg medisinen med tvang, må du for det første være undergitt "Tvungent psykisk helsevern" - tvangsinnlagt. Dernest må det være fattet vedtak om tvangsmedisinering. Klageinstans for tvangsinnleggelse er Kontrollkommisjonen, for tvangsbehandling er det Fylkeslegen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.