Gå til innhold

Fjern av nozinan

Anbefalte innlegg

lana1365380485
Skrevet

Jeg fikk senest i dag en sprøyte med nozinan og føler meg helt borte fra verden. Da jeg fikk den ville jeg ikke ha det, men personalet på instutisjonen jeg bor på holdt meg nede og ga meg sprøyten. På hvilke kriterier kan de gjøre det på tvang?

For tre uker siden fikk jeg fem sprøyter og etter det klarte jeg ikke å gå og følte meg veldig dårlig lenge etter. Er det forskjellige grader hvordan man reagerer?

Jeg vil ikke ha flere sprøyter eller piller, bare være i fred. Jeg har sagt det til psykiateren min, men hun vil ikke høre.

happy1365380345
Skrevet

Hva er grunnen til at de gir deg det da tror du?

lana1365380485
Skrevet

Hva er grunnen til at de gir deg det da tror du?

De gir det fordi jeg er urolig eller har et angstanfall. Når jeg har anfall er jeg som regel ikke tilstedet og det kan kanskje hjepe. Men jeg føler ofte at de gir meg det fordi de er slitene, og da sier de at det er jeg som trenger det, selvom jeg nekter. Det er de gangene jeg husker.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

For å kunne gi deg medisinen med tvang, må du for det første være undergitt "Tvungent psykisk helsevern" - tvangsinnlagt. Dernest må det være fattet vedtak om tvangsmedisinering.

Klageinstans for tvangsinnleggelse er Kontrollkommisjonen, for tvangsbehandling er det Fylkeslegen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...