Gå til innhold

Sykemeldt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sykemeldt i et halvt år nå. Har en legeattest på at jeg ikke skal tilbake til samme klasse (jeg er lærer), men at jeg skal kunne fortsette som lærer. Har blitt sendt fram og tilbake i systemet, og nå er jeg blitt utålmodig. Jeg skal til legen i april igjen og da regner jeg med å få videre sykemelding hvis jeg ønsker det. Har ikke hatt kontakt med skolen på tre måneder, bare Utdanningsforbundet og attføringskonsulenten i skoleetaten. Han har sendt dette tilbake til skolen for fem uker siden, og sagt at de får ordne opp. Siden har jeg ikke hørt noenting. Hva skjer hvis jeg gir beskjed til skolen at jeg kommer tilbake til nytt skoleår i august? Noen som vet? Jeg søker på alle mulige og umulige jobber, men så langt har jeg ikke lykkes.

Skrevet

Syns det høres veldig vanskelig ut at du ikke har hatt kontakt med arbeidsgiver og kollegaer på tre måneder hvis du har tenkt til å fortsette og jobbe der. Skoleledelsen trenger vel også å planlegge fremover? Ta en tur innom i lunsjen en dag og slå av en prat.

Skrevet

Syns det høres veldig vanskelig ut at du ikke har hatt kontakt med arbeidsgiver og kollegaer på tre måneder hvis du har tenkt til å fortsette og jobbe der. Skoleledelsen trenger vel også å planlegge fremover? Ta en tur innom i lunsjen en dag og slå av en prat.

Jeg har ikke tenkt å jobbe videre der hvis jeg har andre muligheter. Å gå dit i lunsjen er ikke aktuelt før rektor tar kontakt. H*n har overhodet ikke vist noen form for forståelse, og det vil bli min største glede å bli kvitt det arbeidsstedet. H*n har også plikt til å bidra til å gjøre sykefraværet kortest mulig, og h*n plikter også til å følge opp og ta kontakt med meg. Det har ikke skjedd, hvis h*n har tenkt å planlegge neste år kan h*n ringe meg eller Utdanningsforbundet og spørre. Det skjer ikke. H*n har hatt saken tilbake i flere uker og overser den, ønsker meg vekk og jeg håper inderlig at h*n får ønsket sitt oppfyllt.

Skrevet

Den kampen du beskriver er kanskje ikke verd å vinne...? Tror jeg ville forsøkt å komme på talefot med rektor, selv om du synes vedkommende er lite ok. Det er din helse som ser ut til å gå tapt, i en kamp hvor du kanskje har rett men ikke dermed nødvendigvis kommer til å få det...

Bruk ressursene dine til å se løsninger og forsøk å få disse løsningene gjennomført. Hva er dine ønsker for neste skoleår? Har du fremført disse ønskene for arbeidsgiver?

Skrevet

Den kampen du beskriver er kanskje ikke verd å vinne...? Tror jeg ville forsøkt å komme på talefot med rektor, selv om du synes vedkommende er lite ok. Det er din helse som ser ut til å gå tapt, i en kamp hvor du kanskje har rett men ikke dermed nødvendigvis kommer til å få det...

Bruk ressursene dine til å se løsninger og forsøk å få disse løsningene gjennomført. Hva er dine ønsker for neste skoleår? Har du fremført disse ønskene for arbeidsgiver?

Jeg fikk ikke lov å si noen ting i fjor, ble plassert i en spesialklasse som jeg hadde sagt to ganger før at jeg ikke ville eller kunne jobbe i (begynte der engang, men da var det en annen rektor). Jeg er sårbar ift. min helse og tåler ikke hva som helst. Det vet rektor, men ønsker meg vekk derfor blir jeg plassert i de vanskeligste situasjonene. H*n bør ta kontakt med meg, men unnlater det. Jeg har nå fått Utdanningsforbundet til å ta kontakt på mine vegne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...