Gå til innhold

Sykemeldt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sykemeldt i et halvt år nå. Har en legeattest på at jeg ikke skal tilbake til samme klasse (jeg er lærer), men at jeg skal kunne fortsette som lærer. Har blitt sendt fram og tilbake i systemet, og nå er jeg blitt utålmodig. Jeg skal til legen i april igjen og da regner jeg med å få videre sykemelding hvis jeg ønsker det. Har ikke hatt kontakt med skolen på tre måneder, bare Utdanningsforbundet og attføringskonsulenten i skoleetaten. Han har sendt dette tilbake til skolen for fem uker siden, og sagt at de får ordne opp. Siden har jeg ikke hørt noenting. Hva skjer hvis jeg gir beskjed til skolen at jeg kommer tilbake til nytt skoleår i august? Noen som vet? Jeg søker på alle mulige og umulige jobber, men så langt har jeg ikke lykkes.

Skrevet

Syns det høres veldig vanskelig ut at du ikke har hatt kontakt med arbeidsgiver og kollegaer på tre måneder hvis du har tenkt til å fortsette og jobbe der. Skoleledelsen trenger vel også å planlegge fremover? Ta en tur innom i lunsjen en dag og slå av en prat.

Skrevet

Syns det høres veldig vanskelig ut at du ikke har hatt kontakt med arbeidsgiver og kollegaer på tre måneder hvis du har tenkt til å fortsette og jobbe der. Skoleledelsen trenger vel også å planlegge fremover? Ta en tur innom i lunsjen en dag og slå av en prat.

Jeg har ikke tenkt å jobbe videre der hvis jeg har andre muligheter. Å gå dit i lunsjen er ikke aktuelt før rektor tar kontakt. H*n har overhodet ikke vist noen form for forståelse, og det vil bli min største glede å bli kvitt det arbeidsstedet. H*n har også plikt til å bidra til å gjøre sykefraværet kortest mulig, og h*n plikter også til å følge opp og ta kontakt med meg. Det har ikke skjedd, hvis h*n har tenkt å planlegge neste år kan h*n ringe meg eller Utdanningsforbundet og spørre. Det skjer ikke. H*n har hatt saken tilbake i flere uker og overser den, ønsker meg vekk og jeg håper inderlig at h*n får ønsket sitt oppfyllt.

Skrevet