Gå til innhold

Prikker/nupper i kinnene...

Anbefalte innlegg

Eldstemann som er 3 år og 9 mnd har fått noe utslettlign. nupper/prikker i begge kinn. Noen er på str. m. store knappenålshoder.... I tillegg er han veldig tørr på det området nuppene er på.

Bruker å smøre med A-krem, men er det noen av dere som har opplevd lignende og som kanskje har noe annet å anbefale.

Det klør ikke for han lar det være i fred.

Han er fra Etiopia om det kan ha noen betydning i forhold til hudtype??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97987-prikkernupper-i-kinnene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest campestre

Vår gutt har også hatt noe sånt.....smurte med strutseolje , og det forsvant. Spurte legen når vi kom hjem for 1,5 år siden , og hun mente det var forandringer i miljø og mat o.l som gjorde det... (Colombia) Men han hadde det ikke bare i kinnene...det var på armer og rygg også...

Vår gutt har også hatt noe sånt.....smurte med strutseolje , og det forsvant. Spurte legen når vi kom hjem for 1,5 år siden , og hun mente det var forandringer i miljø og mat o.l som gjorde det... (Colombia) Men han hadde det ikke bare i kinnene...det var på armer og rygg også...

Det hørtes spennende ut med strutseolje! Hvor får man kjøpt den??

Vår datter - også fra Colombia - er også plaget med nupper, samt tørre runde nuppete partier.

Vår datter - også fra Colombia - er også plaget med nupper, samt tørre runde nuppete partier.

Fant dette om strutseolje:

http://www.norsk-strutseolje.no/egenskaper.htm

Den skal være å få kjøpt på helsekostbutikker.

Tror jammen jeg skal prøve det.

Takk for tips :-)!

Skal prøve strutseolje for å se om det blir bedre.

Gjest campestre

Jeg kjøpte den på Euro-Spar her vi bor. Den kostet 98,- Men den er knallgod ! De har den på helsekost og...

Den er veldig god på alt mulig slags hudproblemer. En venn har psoriasis under føttene , han smurte seg med dette , og etter 3 dager var han myk som ei barnerumpe...men det må vedlikeholdes !!!

Annonse

Gjest India-mamma

Mine er fra India, og har hatt veldig tørr hud, både i kinnene og på kroppen. Barnelegen sa noe sånt som "not designed for this climate", og det er det kanskje noe i.. Vet jo hvordan jeg selv, som ER herfra, blir vinterstid! Strutseolje høres veldig bra ut, dessuten anbefaler jeg Rikshospitalets badeolje (apoteket) i badevannet! Gjett om mine hender blir bra når ungene bades!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...