Mimmy Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg sier IKKE at det er bare aspergere som har denne reaksjonen. Hvor får du det fra? Det er noe du finer på oppi hodet ditt. JEG har ihvertfall ikke tenkt det! Men siden jeg skriver til dere som har asperger så forholder jeg meg til deres situasjon, ikke alle andres. Skriver jeg til en som har anorexia forholder jeg meg til anorexia og ikke om alle andre reagere slik. Og det med hva som gjelder fro folk med asperger har jeg LEST meg til. Ikke ta det som om det er noe jeg finner på! Vi har jo blitt rimelig opptatt av dette syndromet her inne i det siste, og jeg har derfor lest en del om det på andre sider. Det er DER jeg har snappet om vilke trekk folk med asperger ofte har. og NB, 'folk' med asperger betyr folk med asperger generelt, og ikke nødvendigvis deg personlig. Det sier seg vel selv, uten at jeg bør uderstreke det i hvert innlegg for at dere ikke skal tro at jeg mener det jeg sier gjelder akkurat DEG. Og, forresten, så bør en ikke tilhøre psykiatriforum for å bli såret, ALLE mennesker syke som friske blir såret av og til. Men det er forskjellige grader av sårbarhet og forskjellig hvor lite en må trigges før en blir såret. Jeg tror at det som blir skrevet om aspergere er så ymse, og så generelt at man ikke skal ta alt for god fisk. Men jeg har jo skjønt at vi nok er litt spesielt sårbare. Men det er (som Trinelisa nevner) ikke noe som bare gjelder oss, men også andre her inne på psykiatriforum. Men det bunner nok i et av kriteriene til det å ha asperger, at man har en hjerneskade som gjør det vanskelig å forstå sosiale prosesser, følelser og situasjoner. Dette gjelder (for mitt vedkommende) ikke - verbal kommunikasjon, men jeg har også en type språkproblemer, til tross for at jeg har høy grad av språkforståelse. Et eksempel på hva som kan skje: En person med asperger blir spurt om han/hun kan lukke døren. Asperger personen svarer at det kan han/hun. Men lukker ikke døren, fordi han/hun har forstått det slik at vedkommende har spurt om han/hun var i STAND TIL å lukke døren. Vedkommende kan derfor bli oppfattet som litt treg, selv om kanskje vedkommende etterhvert forstår at han/hun ble bedt om å lukke døren. Og når man har opplevd mange nok sånne episoder, så kan man bli i tvil om både egen intelligens og også få et dårlig selvbilde og dertil følgende psykiske problemer. Og dette er jo medfødt, så derfor er man så vant til å ha det sånn, og så veldig sårbar, fordi man ikke vet av noe annet. Så ikke bli så forbauset over at jeg ikke klarer å forklare meg så godt. Jeg prøver så godt jeg kan. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97996-angst/page/3/#findComment-553310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trinelisa Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Javel, da så, da er det jo ikke noe mer å snakke om eller diskutere hvis du allerede vet alt, og IKKE trenger å tenke på nye måter. Jeg kommer ikke til å svare hverken deg eller mimmy mer nå. Nok er nok... Du er vel ikke den samme personen som kalte deg for ikke undertegnet som skriver her også. Nei,jeg gidder ikke å diskutere med deg heller,men å påstå at jeg vet alt og ikke gidder å tenke på nye måter.Det er kanskje ditt syn,men å si at jeg VET alt, og IKKE gidder å tenke på nye måter.Det er FEIL Men hvorfor skal du blande Mimmy inn i dette her da,hun har vel for FAEN ikke gjort deg noe,HÆ!Det er da IKKE ho du skal klandre og ikke å gidde å svare bare fordi jeg ER veldig uenig med deg. Selv om jeg ER uenig i deg, så bør du vel IKKE STRAFFE Mimmy via å ikke å svare på hennes innlegg bare fordi det jeg sa. Da ER det jo meg du ikke skal svare,fordi det ER jeg som havnet i en krangel med deg nå.Det er jo kanskje IKKE så rart det heller når jeg også kom ut på en nevropsykologisk test at jeg oppfylte kriteriene for ADHD, og dem personene med den lidelsen der ER jo kjent for å stadig å havne i krangler og konflikter dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97996-angst/page/3/#findComment-553311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trinelisa Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg tror at det som blir skrevet om aspergere er så ymse, og så generelt at man ikke skal ta alt for god fisk. Men jeg har jo skjønt at vi nok er litt spesielt sårbare. Men det er (som Trinelisa nevner) ikke noe som bare gjelder oss, men også andre her inne på psykiatriforum. Men det bunner nok i et av kriteriene til det å ha asperger, at man har en hjerneskade som gjør det vanskelig å forstå sosiale prosesser, følelser og situasjoner. Dette gjelder (for mitt vedkommende) ikke - verbal kommunikasjon, men jeg har også en type språkproblemer, til tross for at jeg har høy grad av språkforståelse. Et eksempel på hva som kan skje: En person med asperger blir spurt om han/hun kan lukke døren. Asperger personen svarer at det kan han/hun. Men lukker ikke døren, fordi han/hun har forstått det slik at vedkommende har spurt om han/hun var i STAND TIL å lukke døren. Vedkommende kan derfor bli oppfattet som litt treg, selv om kanskje vedkommende etterhvert forstår at han/hun ble bedt om å lukke døren. Og når man har opplevd mange nok sånne episoder, så kan man bli i tvil om både egen intelligens og også få et dårlig selvbilde og dertil følgende psykiske problemer. Og dette er jo medfødt, så derfor er man så vant til å ha det sånn, og så veldig sårbar, fordi man ikke vet av noe annet. Så ikke bli så forbauset over at jeg ikke klarer å forklare meg så godt. Jeg prøver så godt jeg kan. Jeg har ikke problemer med å forstå sosiale prosessorer, følelser og situasjoner,men jeg ble bare irritert,fordi hun skal på en måte IKKE svare på dine innlegg,fordi jeg ble veldig uenig med henne. Sånt noe synes jeg er urettferdig overfor deg, og at du skal ikke straffes fordi jeg er uenig med Mini-maxi.Det blir jo veldig urettferdig å andre ting som du ikke er innblandet i,gå utover deg også når du ikke har noe med det å gjøre. Selv så kom jeg også ut med den nevropsykologiske utredningen at jeg hadde en alvorlig nedsatt evne til å løse problemer,noe som blant annet ligger innenfor kriterier for ADHD.Det er vel derfor jeg havner stadig i konflikter og krangler,både her på forumet og ute i nærheten av der hvor jeg bor. Det er ikke noe jeg vil,men det bare skjer sånn.Skjer det med deg at du havner bare opp i krangler og konflikter hele tiden, og har en dårlig evne til å løse disse tingene. Lurer forresten på om Mini-maxi er den samme personen som kalte seg for ikke undertegnet som skrev inne på her for en stund siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97996-angst/page/3/#findComment-553316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmy Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 NÅ vil igjen du sikkert forklare HVORFOR du misforsto meg. Så kan jeg forklare hvorfor jeg misforsto deg. Skjønner? Tror ikke du skal henge deg så mye opp i valg av ord og formuleringer. Det blir veldig vanskelig å svare uten at det skal være noe der å reagere på for deg. Og da blir det veldig slitsomt til slutt. For isteden for å svare noe fornuftig som vi tror kan hjelpe deg, så ender vi opp med å diskutere feil valg av ord og formuleringer. Og DET er jo lite produktivt i denne situasjonen. Hadde vi vært elever i en norsktime hadde det jo vært interessant nok med språklige anliggender, men ikke i så stor grad her. Nei, det har du helt rett i, at man ikke kan henge seg opp i detaljene (forsåvidt). Men hvis du leser godt gjennom denne rekka her, så var det du som begynte med å skulle rette på meg, noe du ikke har forutsetninger for å gjøre. Jeg vet ingenting om personlighetsforstyrrelsen din, men er en av trekkene der å konstant skulle rette på andres følelser og tanker? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97996-angst/page/3/#findComment-553317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmy Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg har ikke problemer med å forstå sosiale prosessorer, følelser og situasjoner,men jeg ble bare irritert,fordi hun skal på en måte IKKE svare på dine innlegg,fordi jeg ble veldig uenig med henne. Sånt noe synes jeg er urettferdig overfor deg, og at du skal ikke straffes fordi jeg er uenig med Mini-maxi.Det blir jo veldig urettferdig å andre ting som du ikke er innblandet i,gå utover deg også når du ikke har noe med det å gjøre. Selv så kom jeg også ut med den nevropsykologiske utredningen at jeg hadde en alvorlig nedsatt evne til å løse problemer,noe som blant annet ligger innenfor kriterier for ADHD.Det er vel derfor jeg havner stadig i konflikter og krangler,både her på forumet og ute i nærheten av der hvor jeg bor. Det er ikke noe jeg vil,men det bare skjer sånn.Skjer det med deg at du havner bare opp i krangler og konflikter hele tiden, og har en dårlig evne til å løse disse tingene. Lurer forresten på om Mini-maxi er den samme personen som kalte seg for ikke undertegnet som skrev inne på her for en stund siden. Nei, jeg har ikke noen tendens til å havne i konflikter med andre mennesker, jeg er egentlig vurdert som altfor snill og medgjørlig, at jeg nok kunne sagt fra mere om ting. Jeg har aldri hatt tendens til dette. Men jeg HAR tendens til å komme med milelange utredninger dersom jeg føler meg misforstått, og det til og med i situasjoner der jeg ikke engang vet om jeg forstår meg selv så veldig bra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97996-angst/page/3/#findComment-553321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trinelisa Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Javel, da så, da er det jo ikke noe mer å snakke om eller diskutere hvis du allerede vet alt, og IKKE trenger å tenke på nye måter. Jeg kommer ikke til å svare hverken deg eller mimmy mer nå. Nok er nok... det å STRAFFE Mimmy,for at jeg har vært sterkt UENIG med deg, kaller jeg for URETTFERDIGHET. Det ER rettferdig at du IKKE svarer meg mer,men å la det GÅ UTOVER Mimmy.Det er IKKE rettferdig overfor Mimmy i det hele tatt,for hun har da IKKE gjort deg noe. Man SKAL være rettferdig mot mennesker,men du ER veldig urettferdig overfor Mimmy nå. Det er kanskje ikke rart i at jeg stadig kommer i konflikter og krangler både på forumet her og hjemme i og med at jeg kom ut på en nevropsykologiske testen at jeg oppfylte kriteriene for ADHD også.De med den diagnosen er jo kjent for å ha dårlig evne til å løse krangler og konflikter. Det jeg antydet at psykiatriske personer har et reaksjonsmønster som ikke er vanlig og normalt blant folk som er friske og uten psykiske problemer Det er HELT KORREKT oppfattelse av meg, og det er nok mange andre enige med meg i, hvorfor tror du at folk som sliter med følelseslivet er psykiatriske pasienter da DETTE ER MINE SISTE ORD TIL DEG I FRA MEG. Ha en jævla fin dag, og koz deg i sola! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97996-angst/page/3/#findComment-553324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trinelisa Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Nei, jeg har ikke noen tendens til å havne i konflikter med andre mennesker, jeg er egentlig vurdert som altfor snill og medgjørlig, at jeg nok kunne sagt fra mere om ting. Jeg har aldri hatt tendens til dette. Men jeg HAR tendens til å komme med milelange utredninger dersom jeg føler meg misforstått, og det til og med i situasjoner der jeg ikke engang vet om jeg forstår meg selv så veldig bra. Nei,jeg regnet med at du ikke hadde den tendensen til å havne i konflikt med mennesker.Så det er derfor jeg prøver å fortelle ho derre mini-maxi at selv om jeg krangler med ho,så skal det ikke gjøre slik at ho ikke gidder å svare på dine innlegg.Slikt kaller jeg for urettferdighet overfor deg. Ikke gidder ho å svare tilbake på hva hun mener om den saken heller.Dette kaller jeg for indirekte mobbing som utføres via overseelse og ignorering av folk. Det er greit at hun gjør det mot meg fordi jeg er så vant til det at folk har gjort sånn opp gjennom årene,men jeg verken aksepterer,tolererer og godtar at hun gjør slikt noe med deg som ikke en gang har gjort ho noe.Du har jo til og med forklart deg pent på din måte via ordvalg og ikke brukt en haug med stygge ord, og formuleringer slik som jeg gjorde da jeg skrev innlegg til ho. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97996-angst/page/3/#findComment-553328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mini maxi Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Du er vel ikke den samme personen som kalte deg for ikke undertegnet som skriver her også. Nei,jeg gidder ikke å diskutere med deg heller,men å påstå at jeg vet alt og ikke gidder å tenke på nye måter.Det er kanskje ditt syn,men å si at jeg VET alt, og IKKE gidder å tenke på nye måter.Det er FEIL Men hvorfor skal du blande Mimmy inn i dette her da,hun har vel for FAEN ikke gjort deg noe,HÆ!Det er da IKKE ho du skal klandre og ikke å gidde å svare bare fordi jeg ER veldig uenig med deg. Selv om jeg ER uenig i deg, så bør du vel IKKE STRAFFE Mimmy via å ikke å svare på hennes innlegg bare fordi det jeg sa. Da ER det jo meg du ikke skal svare,fordi det ER jeg som havnet i en krangel med deg nå.Det er jo kanskje IKKE så rart det heller når jeg også kom ut på en nevropsykologisk test at jeg oppfylte kriteriene for ADHD, og dem personene med den lidelsen der ER jo kjent for å stadig å havne i krangler og konflikter dem. Jeg sa til Mimmy at jeg ikke kom til å svare henne mer FØR jeg sa det til deg. DERFOR nevnte jeg dere i samme åndedrag i svaret til deg. Ergo har du har hisset deg nioe voldsomt opp og brukt en hel masse unødig energi helt unten grunn. Dette er forøvrig ikke et nytt innlegg i diskusjonen, bare en oppklaring siden du misforsto. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97996-angst/page/3/#findComment-553332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trallalla Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Javel, da så, da er det jo ikke noe mer å snakke om eller diskutere hvis du allerede vet alt, og IKKE trenger å tenke på nye måter. Jeg kommer ikke til å svare hverken deg eller mimmy mer nå. Nok er nok... Hei Jeg tror ikke det er samme person, det er bare nok en person som ga opp. Det må dere, i likhet med alle oss andre som kommuniserer med andre, regne med å møte i fortsettelsen også. Sånn er det her i livet! Det er ikke alle som orker å diskutere frem og tilbake i det vide og det brede, når man i utgangspunktet bare mente å komme med et par velmenende råd, og så ender det opp i en misforståelse pga feil ordbruk eller at mottaker oppfatter tingene annerledes enn det var ment å skulle oppfattes. Noe som ikke nødvendigvis skyldes noens sykdom, men er ganske vanlig i diskusjoner mennesker i mellom. Jeg har lest mange av innleggene deres, og på lik linje som mini maxi så har jeg da oppsøkt sider på nettet for å lese litt om denne sykdommen. Det tror jeg er ganske vanlig på dette forumet, hvis man ønsker å komme med innspill i en tråd. At mini maxi og "ikke undertegnet" har trukket seg ut etter uttallige forsøk på å forklare seg, forstår jeg faktisk veldig godt. De innser jo bare fakta i situasjonen. De når ikke frem med det de ønsket å formidle. Hva er vitsen med å fortsette da? Da er det kanskje lurest å bare kaste inn håndkleet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97996-angst/page/3/#findComment-553340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmy Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Nei,jeg regnet med at du ikke hadde den tendensen til å havne i konflikt med mennesker.Så det er derfor jeg prøver å fortelle ho derre mini-maxi at selv om jeg krangler med ho,så skal det ikke gjøre slik at ho ikke gidder å svare på dine innlegg.Slikt kaller jeg for urettferdighet overfor deg. Ikke gidder ho å svare tilbake på hva hun mener om den saken heller.Dette kaller jeg for indirekte mobbing som utføres via overseelse og ignorering av folk. Det er greit at hun gjør det mot meg fordi jeg er så vant til det at folk har gjort sånn opp gjennom årene,men jeg verken aksepterer,tolererer og godtar at hun gjør slikt noe med deg som ikke en gang har gjort ho noe.Du har jo til og med forklart deg pent på din måte via ordvalg og ikke brukt en haug med stygge ord, og formuleringer slik som jeg gjorde da jeg skrev innlegg til ho. MiniMaxi har vel egentlig ikke gjort meg noe, det har ikke du heller. Dette er jo tross alt bare ord på en skjerm, og vi kjenner hverandre ikke. Det er jo bare for å få satt på plass ting slik at det ikke blir så uoversiktlig, at vi er her. Så det er god sosial trening, ihvertfall for meg, som ikke mestrer sosiale situasjoner så bra alltid, og ender opp med å trekke meg unna, når ting blir litt for kaotiske og inntrykkene for mange. Grunnen til at det er bra trening, tror jeg, er at her så er det ingenting som kan forstyrre av ting som er ikke - verbale. Så jeg kan trene på å uttrykke meg, sånn at ihvertfall det skriftlige blir sånn noenlunde. Og så er jeg så heldig å få mange tilbakespill, som jo er fruktbart for å oppnå fremgang. Jeg setter spesielt stor pris på deg, Trinelisa, som tydelig er så snillt et menneske. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97996-angst/page/3/#findComment-553344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmy Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Hei Jeg tror ikke det er samme person, det er bare nok en person som ga opp. Det må dere, i likhet med alle oss andre som kommuniserer med andre, regne med å møte i fortsettelsen også. Sånn er det her i livet! Det er ikke alle som orker å diskutere frem og tilbake i det vide og det brede, når man i utgangspunktet bare mente å komme med et par velmenende råd, og så ender det opp i en misforståelse pga feil ordbruk eller at mottaker oppfatter tingene annerledes enn det var ment å skulle oppfattes. Noe som ikke nødvendigvis skyldes noens sykdom, men er ganske vanlig i diskusjoner mennesker i mellom. Jeg har lest mange av innleggene deres, og på lik linje som mini maxi så har jeg da oppsøkt sider på nettet for å lese litt om denne sykdommen. Det tror jeg er ganske vanlig på dette forumet, hvis man ønsker å komme med innspill i en tråd. At mini maxi og "ikke undertegnet" har trukket seg ut etter uttallige forsøk på å forklare seg, forstår jeg faktisk veldig godt. De innser jo bare fakta i situasjonen. De når ikke frem med det de ønsket å formidle. Hva er vitsen med å fortsette da? Da er det kanskje lurest å bare kaste inn håndkleet. Men hva vet du om hva hun har nådd frem med eller ikke nådd frem med? Dette er jo en prosess, dette også. Og hvis noen svarer på innleggene mine, og jeg ønsker å forklare hvordan det egentlig henger sammen, så er vel ikke dette så uvanlig, det gjør jo andre her på dette forumet også. Det at jeg kanskje er litt treg til å få med meg ting, og derfor ønsker å diskutere ting, er ikke det samme som at jeg ikke hører på det andre har å si. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97996-angst/page/3/#findComment-553355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trinelisa Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Hei Jeg tror ikke det er samme person, det er bare nok en person som ga opp. Det må dere, i likhet med alle oss andre som kommuniserer med andre, regne med å møte i fortsettelsen også. Sånn er det her i livet! Det er ikke alle som orker å diskutere frem og tilbake i det vide og det brede, når man i utgangspunktet bare mente å komme med et par velmenende råd, og så ender det opp i en misforståelse pga feil ordbruk eller at mottaker oppfatter tingene annerledes enn det var ment å skulle oppfattes. Noe som ikke nødvendigvis skyldes noens sykdom, men er ganske vanlig i diskusjoner mennesker i mellom. Jeg har lest mange av innleggene deres, og på lik linje som mini maxi så har jeg da oppsøkt sider på nettet for å lese litt om denne sykdommen. Det tror jeg er ganske vanlig på dette forumet, hvis man ønsker å komme med innspill i en tråd. At mini maxi og "ikke undertegnet" har trukket seg ut etter uttallige forsøk på å forklare seg, forstår jeg faktisk veldig godt. De innser jo bare fakta i situasjonen. De når ikke frem med det de ønsket å formidle. Hva er vitsen med å fortsette da? Da er det kanskje lurest å bare kaste inn håndkleet. Ja,det er greit at hun trekker seg fra meg,men å la det gå ut over mimmy som ikke en gang har vært enig.det blir feil, synes i allefall jeg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97996-angst/page/3/#findComment-553377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trinelisa Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg sa til Mimmy at jeg ikke kom til å svare henne mer FØR jeg sa det til deg. DERFOR nevnte jeg dere i samme åndedrag i svaret til deg. Ergo har du har hisset deg nioe voldsomt opp og brukt en hel masse unødig energi helt unten grunn. Dette er forøvrig ikke et nytt innlegg i diskusjonen, bare en oppklaring siden du misforsto. Vi har hver vår måte å oppfatte ting på,så da misforstod vi hverandre.Ikke si at det er bare jeg som misforstod,for det er IKKEbare min feil. Som sagt tidligere så har vi hver vår måte å tolke og oppfatte ting på ut fra hverandres innlegg,så da oppstår det misforståelser på begge plan Hisse meg opp sier du!når jeg tenker meg etter,så virket jeg ganske hissig her ja,men det jo også typisk med sånne folk med ADHDlidelse,tror jeg å hisse seg opp for unødvendige ting. Men takk for at du kom med en oppklaring i allefall! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97996-angst/page/3/#findComment-553381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trinelisa Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Hei Jeg tror ikke det er samme person, det er bare nok en person som ga opp. Det må dere, i likhet med alle oss andre som kommuniserer med andre, regne med å møte i fortsettelsen også. Sånn er det her i livet! Det er ikke alle som orker å diskutere frem og tilbake i det vide og det brede, når man i utgangspunktet bare mente å komme med et par velmenende råd, og så ender det opp i en misforståelse pga feil ordbruk eller at mottaker oppfatter tingene annerledes enn det var ment å skulle oppfattes. Noe som ikke nødvendigvis skyldes noens sykdom, men er ganske vanlig i diskusjoner mennesker i mellom. Jeg har lest mange av innleggene deres, og på lik linje som mini maxi så har jeg da oppsøkt sider på nettet for å lese litt om denne sykdommen. Det tror jeg er ganske vanlig på dette forumet, hvis man ønsker å komme med innspill i en tråd. At mini maxi og "ikke undertegnet" har trukket seg ut etter uttallige forsøk på å forklare seg, forstår jeg faktisk veldig godt. De innser jo bare fakta i situasjonen. De når ikke frem med det de ønsket å formidle. Hva er vitsen med å fortsette da? Da er det kanskje lurest å bare kaste inn håndkleet. Ja,dem innser fakta i sitasjonen,men det gjør faktisk jeg også.Så jeg har da innsikt i selve situasjonen jeg også.Det er jo som regel oftest den personen som er i den situasjonen som best har innsikt i sin egen situasjon.Likeledes er det også både for deg,Mini-maxi og Mimmy. Mange har diverse meninger man uttrykker men hvordan folk oppfatter det er forskjellig fra person til person. Selv så velger jeg å trekke meg ut av denne diskusjonen her fordi jeg bare havner opp i krangler og konflikter via å hisse meg opp unødvendig når jeg diskuterer om ting,noe som også er vanligvis kjent for meg her hvor jeg også bor at jeg også hisser meg opp unødvendig og havner opp både i krangler og konflikter,men IKKE la mine uenigheter med dere gå utover via at dere ikke svarer Mimmys sine innlegg,fordi ho har ikke gjort noe "galt" Dette er mitt svar i fra meg, og dere trenger IKKE å svare meg,fordi jeg er nå ferdig med denne diskusjonen her.Håper inderlig at du og mini-maxi er også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97996-angst/page/3/#findComment-553401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmy Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Hei Jeg tror ikke det er samme person, det er bare nok en person som ga opp. Det må dere, i likhet med alle oss andre som kommuniserer med andre, regne med å møte i fortsettelsen også. Sånn er det her i livet! Det er ikke alle som orker å diskutere frem og tilbake i det vide og det brede, når man i utgangspunktet bare mente å komme med et par velmenende råd, og så ender det opp i en misforståelse pga feil ordbruk eller at mottaker oppfatter tingene annerledes enn det var ment å skulle oppfattes. Noe som ikke nødvendigvis skyldes noens sykdom, men er ganske vanlig i diskusjoner mennesker i mellom. Jeg har lest mange av innleggene deres, og på lik linje som mini maxi så har jeg da oppsøkt sider på nettet for å lese litt om denne sykdommen. Det tror jeg er ganske vanlig på dette forumet, hvis man ønsker å komme med innspill i en tråd. At mini maxi og "ikke undertegnet" har trukket seg ut etter uttallige forsøk på å forklare seg, forstår jeg faktisk veldig godt. De innser jo bare fakta i situasjonen. De når ikke frem med det de ønsket å formidle. Hva er vitsen med å fortsette da? Da er det kanskje lurest å bare kaste inn håndkleet. Det som ikke undertegnet mente i sin tid, var å henvise både meg og Trinelisa til et annet forum, et forum som ikke eksisterer, fordi dette her er det rette forumet for mennesker med asperger, noe som psykiateren her også bekreftet, at dette er rette forum for mennesker med diagnosen asperger syndrom, siden det er en psykisk lidelse/funksjonshemming. Diagnosen er også kalt autistisk psykopati, og det FINNES INGEN behandling for den. Man kan ikke rette på vedkommende, slik som man kan ved f.eks. personlighetsforstyrrelser. Det var bare det jeg prøvde å påpeke, selv om jeg ser det nå at jeg brukte veldig mange ord for å gjøre det. Men det finnes behandling for psykiske tilleggslidelser som man også kan få, dersom man er så uheldig å bli FØDT MED denne lidelsen. Et menneske med asperger syndrom har ikke samme evnen til sosial samhandling som andre mennesker har, og som andre mennesker klarer å tilegne seg, til tross for at de kanskje kommer fra dårlige sosiale kår. Men det er ikke det samme som at man ikke kan forsøke å trene seg opp, tror jeg. Men jeg vil nok alltid være litt treg, fordi de forskjellige kontekstene er så ulike. Man kan kanskje sammenligne det med å lære seg kinesiske skrifttegn kontra det å lære seg norsk alfabet. Det er mye vanskeligere å lære seg kinesisk, fordi der er det et tegn for hvert ord, mens i det norske alfabet så behøver du bare lære deg bokstavene, og så kan du sette sammen ordene selv. Så det blir vanskelig å være i sosiale sammenhenger, svært slitsomt, og det er det som skaper angst og depresjoner og andre psykiatriske lidelser. Du skjønner kanskje nå, at det jeg bare prøver nå er å kartlegge problemene mine. Så kan jeg prøve å løse de senere. Må bare si også, at jeg av og til ler meg skakk av all den diskusjonen som har vært her mellom de forskjellige, det er rett og slett litt morsomt også....! Jeg ser jo det, at jeg nok er litt vanskelig å overbevise om ting, og at jeg er sårbar, det er jo noe jeg hele tiden har innrømt. )) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97996-angst/page/3/#findComment-553408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmy Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg sa til Mimmy at jeg ikke kom til å svare henne mer FØR jeg sa det til deg. DERFOR nevnte jeg dere i samme åndedrag i svaret til deg. Ergo har du har hisset deg nioe voldsomt opp og brukt en hel masse unødig energi helt unten grunn. Dette er forøvrig ikke et nytt innlegg i diskusjonen, bare en oppklaring siden du misforsto. Tusen takk ihvert fall, for å allikevel ha ganske god tålmodighet. Ja, jeg er nok litt for sårbar. Nå leste jeg gjennom alle innleggene her, og fikk skikkelig kick av det, så det virker antakeligvis effektivt mot depresjon, dette her. Fikk et skikkelig latteranfall, klarte bare ikke å stoppe, av å lese alle innlegg, svarinnlegg og motinnlegg som finnes her...Ikke at det ikke er alvorlig nok, men jeg klarte bare ikke å slutte å le. Måtte bevege på meg, snakke med mannen min, og le enda litt til. Så tusen takk skal dere ha. Jeg vet ikke engang hvorfor jeg begynte å le, det ble så latterlig for meg alt sammen. Bra terapi dette her. Jeg har gått rundt i sånn konstant krisestemning hele tiden siden jeg fikk denne diagnosen her. Ble litt forbanna fordi de kriteriene man nødvendigvis er nødt til å oppfylle for å få en slik diagnose, jo ikke er så veldig positive ting, akkurat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97996-angst/page/3/#findComment-553431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trinelisa Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Tusen takk ihvert fall, for å allikevel ha ganske god tålmodighet. Ja, jeg er nok litt for sårbar. Nå leste jeg gjennom alle innleggene her, og fikk skikkelig kick av det, så det virker antakeligvis effektivt mot depresjon, dette her. Fikk et skikkelig latteranfall, klarte bare ikke å stoppe, av å lese alle innlegg, svarinnlegg og motinnlegg som finnes her...Ikke at det ikke er alvorlig nok, men jeg klarte bare ikke å slutte å le. Måtte bevege på meg, snakke med mannen min, og le enda litt til. Så tusen takk skal dere ha. Jeg vet ikke engang hvorfor jeg begynte å le, det ble så latterlig for meg alt sammen. Bra terapi dette her. Jeg har gått rundt i sånn konstant krisestemning hele tiden siden jeg fikk denne diagnosen her. Ble litt forbanna fordi de kriteriene man nødvendigvis er nødt til å oppfylle for å få en slik diagnose, jo ikke er så veldig positive ting, akkurat. Fint at du fikk latterkick og følte at disse innleggene nedover tråden var en god terapi for deg.Da hadde det i allefall en motsatt virkning på deg enn på meg. Selv ble jeg bare jævla sinna av disse innleggene,jo mer jeg leste,jo mer og mer jævlig sint ble jeg. Det er alltid typisk meg når jeg diskuterer, så ender det alltid opp med at jeg blir sinna.Derfor tror jeg ikke at det er så lurt av meg å diskutere, og det er jo også en grunn til at jeg hater diskusjoner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97996-angst/page/3/#findComment-553654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmy Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 Fint at du fikk latterkick og følte at disse innleggene nedover tråden var en god terapi for deg.Da hadde det i allefall en motsatt virkning på deg enn på meg. Selv ble jeg bare jævla sinna av disse innleggene,jo mer jeg leste,jo mer og mer jævlig sint ble jeg. Det er alltid typisk meg når jeg diskuterer, så ender det alltid opp med at jeg blir sinna.Derfor tror jeg ikke at det er så lurt av meg å diskutere, og det er jo også en grunn til at jeg hater diskusjoner. Ja, men det er ingenting galt i å ville diskutere. Jeg ble også sint, men så fikk jeg bare et sånn enormt latterkick, jeg vet ikke helt hvorfor, kanskje at det føltes godt at det var så mange som brydde seg så mye om mine spørsmål her på DOL at de la så mye energi ned i å svare meg. Og tusen takk for de linkene om habilitering. Kjempesnilt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97996-angst/page/3/#findComment-553807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.