Gjest orker egentlig ikke og blande meg inn Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Nei, _feil_ vil jeg ikke kalle det, akkurat. Heller en bekreftelse på "vi-vet-best-og-de-som-ikke-er-enige-er-noen-tomskaller"-mentaliteten som råder blant mange her på forumet. Helt OK at du mener jeg ikke forstår bæra. Fikk passet påskrevet på akkurat samme måte da jeg i sin tid mente at det ikke var riktig å gjennomføre adopsjon som par, når parforholdet var avsluttet før adopsjonen var sluttført. Helt greit for meg. Jeg har nemlig såpass bakkekontakt at jeg holder meg for god til å fortelle andre at de ikke skjønner en dritt -bare for at de ikke er enige med meg. I det tilfellet du blander inn her, vil jeg nermeste påstå at fleste parten var enige med deg i... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98037-noen-som-s%C3%A5-hege-og-holmen-i-g%C3%A5r/page/2/#findComment-553707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest irritert på muriels vegne Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Nei, _feil_ vil jeg ikke kalle det, akkurat. Heller en bekreftelse på "vi-vet-best-og-de-som-ikke-er-enige-er-noen-tomskaller"-mentaliteten som råder blant mange her på forumet. Helt OK at du mener jeg ikke forstår bæra. Fikk passet påskrevet på akkurat samme måte da jeg i sin tid mente at det ikke var riktig å gjennomføre adopsjon som par, når parforholdet var avsluttet før adopsjonen var sluttført. Helt greit for meg. Jeg har nemlig såpass bakkekontakt at jeg holder meg for god til å fortelle andre at de ikke skjønner en dritt -bare for at de ikke er enige med meg. Kjekt å komme drassende med "snøen som falt i fjor", hva? Gjør seg alltid godt i diskusjoner. NOT. Kanskje du nå får svar på DETTE innlegget ditt fordi du bruker unødig krass ordbruk og det kan virke som om du denne gangen har fattet lite av andres innlegg? Hilsen ei som en gang (men ikke nå) var 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98037-noen-som-s%C3%A5-hege-og-holmen-i-g%C3%A5r/page/2/#findComment-553751 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hix Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Jeg så ikke den sketsjen som omtales her, men jeg har sett denne rollefiguren tidligere. Hun har som sin eneste oppgave i livet å være brautende og totalt blottet for sosial intelligens. Hun renner over av kommentarer som folk flest kanskje har tenkt litt, men har hatt vett på å aldri si høyt. Det er nettopp derfor det blir morsomt; Man kjenner seg bitte litt igjen i tankene hennes. Det som er så bra med slik humor er at det er "Holmen" som drites ut. _Ingen_ ønsker å identifisere seg med hennes person. Vi tar parti for adoptivmora og derfor ønsker vi heller ikke å identifisere oss med det Holmen tenker og sier. På den måten oppdras seerene ubevist til å ta avstand fra slike tanker. Gi oss nok humor av denne typen, så går det med adopterte som det har gått med de homofile. Homo-humor har gått denne løypa mye lenger. Enda så mye på-kanten humor det er laget om homofile, så har den eneste effekten blitt at homofile aldri har vært en mer sosialt akseptert i samfunnet. Det er snart ingen homser igjen i skapet. Prester og kristne som i en seriøs sammenheng rakker ned på homofile blir i dag sett på som intolerante (Deres alibi er at de bare "fulgte ordre"). Andre homohetsere blir sett på som lite sosialt utviklet. I dag er homofili langt på vei en ufarlig og uinterresant egenskap ved mennesker. Faktisk så uinterresant at humorister snart ikke gidder å lage sketsjer om temaet lenger. Folk flest har i dag et avklart forhold til homofili, og humoren som tidligere var morsom rører ikke ved oss lenger. Dit kan de adopterte også komme, hvis det bare er nok humorister som vil drite ut folk med feil holdninger på en intelligent måte. All ære til Hege og Holmen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98037-noen-som-s%C3%A5-hege-og-holmen-i-g%C3%A5r/page/2/#findComment-553824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Slik jeg forsto det så var det nå mest harselering med folk som kommer med slike kommentarer. Tok det i hvert fall ikke ille opp. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98037-noen-som-s%C3%A5-hege-og-holmen-i-g%C3%A5r/page/2/#findComment-553828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hix Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Dere som har svart her, synes dette var vittig, dere lo godt, dere synes ikke man skal være så selvhøytidelig etc etc. Men hvis en stakkars j*vel drister seg innom her med et spørsmål om hudfarge, eller enda verre sier rett ut at de ønsker et barn som ligner dem av utseende - eller er så uheldig å bruke fy-ordet "neger" (om enn i beste mening..) ja, DA smeller det! Tråder så lange som år, med skittkasting fra et mer eller mindre unisont forum. Men å sende en unge tilbake dit h*n kom fra (også et eksempel på mildt sagt upopulær formulering i ALLE andre sammenhenger) fordi man endelig har greid å lage sin egen, det er jo skikkelig kanonhumor! *LOL* *LOL *LOL* *LOL* *LOL* Husk å fryd dere like helhjertet neste gang noen legger ut en eller annen selvopplevd historie av samme karakter... Hadde dette innslaget vært produsert med skjult kamera for å vises på "Fakta på lørdag" ville jeg også ha blitt temmelig oppbrakt. Hadde Carl I Hagen sagt det samme fra talerstolen i stortingssalen så ville jeg ha laget meg et banner og satt meg ned på løvebakken. Men når Hege og Holmen har oppdaget at dette er et tilstrekkelig tabubelagt tema til at man kan lage treffende humor av det, så er det egentlig bare å applaudere. De taler jo vår sak i beste sendetid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98037-noen-som-s%C3%A5-hege-og-holmen-i-g%C3%A5r/page/2/#findComment-553842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest enig med deg idet Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Dere som har svart her, synes dette var vittig, dere lo godt, dere synes ikke man skal være så selvhøytidelig etc etc. Men hvis en stakkars j*vel drister seg innom her med et spørsmål om hudfarge, eller enda verre sier rett ut at de ønsker et barn som ligner dem av utseende - eller er så uheldig å bruke fy-ordet "neger" (om enn i beste mening..) ja, DA smeller det! Tråder så lange som år, med skittkasting fra et mer eller mindre unisont forum. Men å sende en unge tilbake dit h*n kom fra (også et eksempel på mildt sagt upopulær formulering i ALLE andre sammenhenger) fordi man endelig har greid å lage sin egen, det er jo skikkelig kanonhumor! *LOL* *LOL *LOL* *LOL* *LOL* Husk å fryd dere like helhjertet neste gang noen legger ut en eller annen selvopplevd historie av samme karakter... så sant så sant .... det er ikke alltid en bør være hårsår ..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98037-noen-som-s%C3%A5-hege-og-holmen-i-g%C3%A5r/page/2/#findComment-553858 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cebuano Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Jeg så ikke den sketsjen som omtales her, men jeg har sett denne rollefiguren tidligere. Hun har som sin eneste oppgave i livet å være brautende og totalt blottet for sosial intelligens. Hun renner over av kommentarer som folk flest kanskje har tenkt litt, men har hatt vett på å aldri si høyt. Det er nettopp derfor det blir morsomt; Man kjenner seg bitte litt igjen i tankene hennes. Det som er så bra med slik humor er at det er "Holmen" som drites ut. _Ingen_ ønsker å identifisere seg med hennes person. Vi tar parti for adoptivmora og derfor ønsker vi heller ikke å identifisere oss med det Holmen tenker og sier. På den måten oppdras seerene ubevist til å ta avstand fra slike tanker. Gi oss nok humor av denne typen, så går det med adopterte som det har gått med de homofile. Homo-humor har gått denne løypa mye lenger. Enda så mye på-kanten humor det er laget om homofile, så har den eneste effekten blitt at homofile aldri har vært en mer sosialt akseptert i samfunnet. Det er snart ingen homser igjen i skapet. Prester og kristne som i en seriøs sammenheng rakker ned på homofile blir i dag sett på som intolerante (Deres alibi er at de bare "fulgte ordre"). Andre homohetsere blir sett på som lite sosialt utviklet. I dag er homofili langt på vei en ufarlig og uinterresant egenskap ved mennesker. Faktisk så uinterresant at humorister snart ikke gidder å lage sketsjer om temaet lenger. Folk flest har i dag et avklart forhold til homofili, og humoren som tidligere var morsom rører ikke ved oss lenger. Dit kan de adopterte også komme, hvis det bare er nok humorister som vil drite ut folk med feil holdninger på en intelligent måte. All ære til Hege og Holmen! Utrolig godt skrevet hix!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98037-noen-som-s%C3%A5-hege-og-holmen-i-g%C3%A5r/page/2/#findComment-554470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cebuano Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Nei, _feil_ vil jeg ikke kalle det, akkurat. Heller en bekreftelse på "vi-vet-best-og-de-som-ikke-er-enige-er-noen-tomskaller"-mentaliteten som råder blant mange her på forumet. Helt OK at du mener jeg ikke forstår bæra. Fikk passet påskrevet på akkurat samme måte da jeg i sin tid mente at det ikke var riktig å gjennomføre adopsjon som par, når parforholdet var avsluttet før adopsjonen var sluttført. Helt greit for meg. Jeg har nemlig såpass bakkekontakt at jeg holder meg for god til å fortelle andre at de ikke skjønner en dritt -bare for at de ikke er enige med meg. Jeg ber deg om å lese hix`s velskrevne innlegg lenger oppe. Ingen her inne mener at det er greit å sende unger tilbake til det landet de kommer fra bare fordi vi syns at det er greit at Hege og Holmen lager en sketsj om det. Jeg fikk inntrykk av at det var nettopp det du mente i innlegget ditt og da har du ikke forstått "diskusjonen" her i det heletatt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98037-noen-som-s%C3%A5-hege-og-holmen-i-g%C3%A5r/page/2/#findComment-554477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cebuano Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Nei, men da er det jo kjempebra at jeg har dere her på DOL som kan forklare meg alt jeg ikke forstår. Alltid godt å ha noen som vet alt! Det er forresten èn ting til jeg ikke forstår: Hvordan i all verden SuAK i sin tid kunne være så slurvete å godkjenne en så tydelig retardert person som meg...men det kan vel sikkert du og Cebuano forklare meg? Dere skjønner det nok bedre. Ingen her har kalt deg en retardert person. Det er det du som har gjort, helt selv. Jeg skrev at jeg trodde du ikke hadde skjønt hva DENNE diskusjonen dreide seg om. Jeg aner ingenting om hva du har skrevet her inne tidligere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98037-noen-som-s%C3%A5-hege-og-holmen-i-g%C3%A5r/page/2/#findComment-554479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
muriel Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Ingen her har kalt deg en retardert person. Det er det du som har gjort, helt selv. Jeg skrev at jeg trodde du ikke hadde skjønt hva DENNE diskusjonen dreide seg om. Jeg aner ingenting om hva du har skrevet her inne tidligere. Sitat: "Jeg drister meg til å si at du har ikke skjønt noen ting." Jada, det ER flisespikkeri. men DU sa det, og JEG liker å kverulere. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98037-noen-som-s%C3%A5-hege-og-holmen-i-g%C3%A5r/page/2/#findComment-554528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cebuano Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Sitat: "Jeg drister meg til å si at du har ikke skjønt noen ting." Jada, det ER flisespikkeri. men DU sa det, og JEG liker å kverulere. ;-) ..i denne saken. Burde jeg kanskje ha skrevet;-) Peace and love! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98037-noen-som-s%C3%A5-hege-og-holmen-i-g%C3%A5r/page/2/#findComment-554578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
muriel Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 ..i denne saken. Burde jeg kanskje ha skrevet;-) Peace and love! Ja, da så.No hard feelings 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98037-noen-som-s%C3%A5-hege-og-holmen-i-g%C3%A5r/page/2/#findComment-554985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.