Gå til innhold

legevakt - lege

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Har vært i samme situasjon men har funnet mer konstruktive løsni

Trist at du har det vondt og forsøkte å ta livet av deg om helga som var,men det er jo også veldig dårlig løsning på problemer som man har.

Enten så la dem deg nok sikkert ikke inn fordi dem regnet med at du ikke skulle prøve å ta livet ditt igjen, eller så regnet dem deg vel som ikke samarbeidsvillig, så dem gadd nok heller ikke å hjelpe deg.

Du har fullt lov til å ikke oppgi navnet på fastlegen din,men dem regner nok ved at du er veldig utilregnelig av deg i og med at du ikke ville fortelle navnet til fastlegen til dem.

Grunnen til at dem ville ha navnet på fastlegen din,er vel fordi dem syntes at dette var en så alvorlig hendelse så dem måtte ta kontakt med din fastlege slik at han kunne skaffe deg videre oppfølgning slik at du slipper å ta livet ditt igjen.

Jeg skjønner jo å ta livet sitt er på en måte et rop om hjelp fordi du ikke orker mer,men det gjør der i mot ikke problemene mindre for det.

Da blir du jo bare sett på som syk og utilregnelig og ikke i stand til å løse dine problemer på en konstruktiv måte.

Selv har jeg vært innom legevakta flere ganger på grunn av selvmordsforsøk,men nå har jeg begynt å tenke på andre alternativer, og ikke ty til destruktive handlinger hver gang noe går i meg meg.Har selv begynt å finne ut andre konstruktive løsninger som f.eks sette ord på ting som er vanskelige for meg,fordi jeg fant ut at dette her kommer jeg ikke videre med via å forsøke å ta mitt liv.

Lykke til i allefall!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98083-legevakt-lege/#findComment-553612
Del på andre sider

Gjest slitenoglei

Trist at du har det vondt og forsøkte å ta livet av deg om helga som var,men det er jo også veldig dårlig løsning på problemer som man har.

Enten så la dem deg nok sikkert ikke inn fordi dem regnet med at du ikke skulle prøve å ta livet ditt igjen, eller så regnet dem deg vel som ikke samarbeidsvillig, så dem gadd nok heller ikke å hjelpe deg.

Du har fullt lov til å ikke oppgi navnet på fastlegen din,men dem regner nok ved at du er veldig utilregnelig av deg i og med at du ikke ville fortelle navnet til fastlegen til dem.

Grunnen til at dem ville ha navnet på fastlegen din,er vel fordi dem syntes at dette var en så alvorlig hendelse så dem måtte ta kontakt med din fastlege slik at han kunne skaffe deg videre oppfølgning slik at du slipper å ta livet ditt igjen.

Jeg skjønner jo å ta livet sitt er på en måte et rop om hjelp fordi du ikke orker mer,men det gjør der i mot ikke problemene mindre for det.

Da blir du jo bare sett på som syk og utilregnelig og ikke i stand til å løse dine problemer på en konstruktiv måte.

Selv har jeg vært innom legevakta flere ganger på grunn av selvmordsforsøk,men nå har jeg begynt å tenke på andre alternativer, og ikke ty til destruktive handlinger hver gang noe går i meg meg.Har selv begynt å finne ut andre konstruktive løsninger som f.eks sette ord på ting som er vanskelige for meg,fordi jeg fant ut at dette her kommer jeg ikke videre med via å forsøke å ta mitt liv.

Lykke til i allefall!

Tusen takk for et godt svar... Skal til legen på tirsdag, men vet ikke hvordan jeg skal få tatt det opp om han ikke har fått vite det... Forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98083-legevakt-lege/#findComment-553805
Del på andre sider

Gjest Leel@

Over hva?

Ja, huff, beklager for et lite utfyllende svar......

Jeg ble veldig overrasket over at du bare ble sendt hjem igjen, uten innleggelse eller noen annen form for "overvåkning" men... vet ikke jeg... de har vel kanskje sine grunner? Ikke vet jeg, og ikke forstår jeg det helt heller.

Hva med å spørre legen din om han vet hva som skjedde i helgen (eller den dagen det skjedde) så ser du hva han svarer. Hvis han ikke vet det kan du jo si at du var på legevakten. Legen kommer sikkert til å spørre videre. Hvis han vet det fra før av tar han det nok opp før deg. Og skulle han ikke gjøre det, så spør du ham bare enkelt og greit om han er informert om hva som skjedde "den dagen"

Lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98083-legevakt-lege/#findComment-553998
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...