Gå til innhold

Anbefalte innlegg

De eldre er som oftest ikke de aller klokeste samfunnet. De kommer med så mange rare kommentarer nå de ser vår lille mørke skjønnhet. Her om dagen etter et besøk på helsestasjonen møtte vi enda en av desse " kloke". Han ser først på meg, også prinsessa, og utbryter; dere måtte vel betale mye toll for henne. For en må jo betale toll på ting en impoterer! Da vart jeg forbanna.( pms i tillegg) Klarte ikke å si noe på nokken sekunder, men fikk tatt meg sammen og sagt med klare ord at denne prinsessa kostet ingen ting. Snudde meg rund og gikk.

Regner med detjeg kommer til å møte flere" kloke" mennesker i de neste årene, så jeg får vel øve inn noene passesnde svar til deg. Visst ikkje er det fare for jeg vrir haude av nokken.;-)

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98108-de-eldre-i-samfunnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest malun

Jeg skjønner at det kan oppleves både irriterende og sårende stadig å måtte forholde seg til slike kommentarer.

Men jeg tror allikevel det er lurt å telle til ti mens man prøver å skille mellom kommentarer som er uttrykk for negative holdninger, og kommentarer som er et resultat av dårlig kunnskap, men sagt med gode intensjoner.

Det første skal man selvsagt aldri godta. Det andre kan også være vanskelig å svelge til tider. Men for gamle mennesker har det eksistert helt andre tider, med en helt annen praksis i forhold til barn uten foreldre, for eksempel. Det er ikke nødvendigvis å vente at de skal ha klart å sette seg inn i alle nyanser som er politisk korrekte for vår generasjon - og attpåtil for adopsjon som har sin egen terminologi og sine egne prosesser.

Dette er ikke nødvendigvis ment som noe forsvar til akkurat den kommentaren du nevner, men en tanke som apropos til de mange trådene som handler om nettopp denslags.

Det er selvsagt lov å bli lei og oppgitt, altså. Men som sagt: Det er ikke alltid det ligger vond vilje bak. Noen vet faktisk ikke bedre, og de har ikke hatt noen grunn til å sette seg inn i akkurat den problematikken, heller.

Så får det heller være opp til oss som "vet bedre" (hehe) å rettlede dem - de dagene vi har overskudd til det! ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98108-de-eldre-i-samfunnet/#findComment-553740
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...