Gå til innhold

AD & seksuell funksjon, NHD & andre

Anbefalte innlegg

Gjest hjelpmeg_g20

Hei, jeg er for flau til å spørre psykiatern min om dette, så jeg får vel prøve her. Jeg er en gutt som er 20år gammel og har brukt AD i to år.

Etter at jeg begynte med Zoloft så merket jeg at det tok lengre tid før jeg fikk utløsning og at det på en måte var dårlig. For en stund tilbake bytte jeg til Cipramil og nå er det anderledes, jeg får på en måte ingen "build-up" til orgasme, men det går lissom bare av seg selv, sæden renner bare sakte ut, føler nesten ingenting.

Dette har vært svært plagsomt for meg også for dama mi. Nesten til å bli enda mer deprimert av.

Hvis jeg slutter med AD, vil dette da gå tilbake til normal?

Jeg er livredd for at jeg kanskje kommer til å forbli sånn resten av livet..

Kan dette ha noe med at jeg røyker?

Værså snill og svar. Bare seriøse hendvendelser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98117-ad-seksuell-funksjon-nhd-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Først kan jeg berolige deg med at dette kommer til å gå over når du slutter med denne typen medisin. Med din lave alder, 20 år, har dette sannsynligvis ingenting med røyking å gjøre.

Siden du nå har prøvd to medisiner innen gruppen SSRI, Zoloft og Cipramil, synes jeg det vil være naturlig at du får forsøke et AD innen en annen gruppe. Efexor vil sannsynligvis ha samme effekt som SSRIene.

Aurorix kan være et naturlig førstevalg. Om du ikke er redd for å gå opp i vekt, kan også Remeron forsøkes.

Gjest ikke undertegnet

Først kan jeg berolige deg med at dette kommer til å gå over når du slutter med denne typen medisin. Med din lave alder, 20 år, har dette sannsynligvis ingenting med røyking å gjøre.

Siden du nå har prøvd to medisiner innen gruppen SSRI, Zoloft og Cipramil, synes jeg det vil være naturlig at du får forsøke et AD innen en annen gruppe. Efexor vil sannsynligvis ha samme effekt som SSRIene.

Aurorix kan være et naturlig førstevalg. Om du ikke er redd for å gå opp i vekt, kan også Remeron forsøkes.

Vil bare si at Efexor hadde en helt forskjellig effekt på orgasmen hos meg enn Cipramil.

Cipramil gå null sexlyst, null nytelse. Efexor gå forhøyet sexlyst, forsinket orgasme, men samtidig var orgasmene mye kraftigere og bere enn uen piller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...