Gå til innhold

FU: Hvor bor du og hvorfor bor du der? u/t

Anbefalte innlegg

Gjest Nickless :-)

Jeg bor i Las Palmas fordi jeg var så helvetes dum og forelske meg i en herfra for 17 1/2 år siden, enda dummere var det at jeg giftet meg med han.

Så her sitter jeg i klisteret med et par unger jeg ikke får ut av landet.

*spy*

Det er fint å feriere her altså.

Du får da besøk fra Norge av og til da *blunkermegalurt*

Er du trett *S*

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Line

7

• Dorthe

6

• Amiga

5

• vin

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Hvordan er været i Stavanger? Mye regn og vind? Lite eller ingen snø om vinteren?

Tja ; litt ustabilt kanskje ;o)

I vinter hadde vi hele 4 uker med snø på rad ; DET er ikke verst!

Men nå er jo jeg vant til vestlands været...

Men det er ikke så mye regn her som i Bergen da ;o)

Bor på Holmlia, jeg. Der trives jeg fordi det er:

- 15 minutter å spasere til Hvervenbukta

- Vakker natur på alle kanter

- Mange spennende mennesker fra alle verdenshjørner

- Bare 12 minutter med toget til Oslo S

No har vi budd på Holmlia i halvannan månad, og eg er personleg kjempefornøyd!

Saknar ikkje Løkka så mykje som eg trudde eg kom til å gjera. Har fått massevis av plass, stille og roleg er det, vi kan sleppe kattane ut, naboane er greie, og det tar ikkje så lang tid å koma seg til byen heller!

Balkong og terrasse, stort bad, separat toalett, kontor, utebod, innebod, gjesterom, soverom, alt ein treng - til ein pris vi kan leva med.

Kan eg berre få selt bilen min og kjøpt mindre slik at eg kan ta garasjen i bruk også, så byrjar det verkeleg å likna på noko... :-)

Ser i grunnen berre eitt problem, og det er at det er så forbanna barnevenleg! Det er jo nesten skandale å bu her og IKKJE ha barn!

Annonse

Grunerløkka!

Her er det kort til alt, særlig sentrum, og masse hyggelige folk.

Fine parker å sløve/grille i finnes og. Bra uteliv m. variasjon..

Dessuten har jeg billig leilighet, muligens den eneste sådanne her(?), griseflaks:) Har bodd på løkka siden 96, dog forskjellige adresser.

Bodd i Oslo siden 92.(Litt fra og til..) Anbefales, spesiellt i vår/sommer halvåret!

Nå begynner det å bli fint her. Gleder meg til første utepils på Olav Ryes.

laguna1365380434

Nå begynner det å bli fint her. Gleder meg til første utepils på Olav Ryes.

Kjempe fint! Drakk årets første utepils utenfor på parkteateret forrige uke..

Nå har de vel åpnet kranene på Grunerhagen også? Har sett aktivitet.. Blir ikke ordentelig vår før en har pilset på Grunerhagen! :)

Jeg bor i Las Palmas fordi jeg var så helvetes dum og forelske meg i en herfra for 17 1/2 år siden, enda dummere var det at jeg giftet meg med han.

Så her sitter jeg i klisteret med et par unger jeg ikke får ut av landet.

*spy*

Det er fint å feriere her altså.

Ikke så veldig fornøyd med situasjonen, altså? Det er billige billetter å oppdrive med Sterling og Norwegian...

Kjempe fint! Drakk årets første utepils utenfor på parkteateret forrige uke..

Nå har de vel åpnet kranene på Grunerhagen også? Har sett aktivitet.. Blir ikke ordentelig vår før en har pilset på Grunerhagen! :)

Nei, det blir ikke det. Kan du forstå hvordan de kunne stenge taket på Beckers. Det var virkelig årets vårtegn.

Jeg vente på Grünerhagen nå pga lekeplassen. Da kan minstemann leke og jeg drikke utepils. Må være det eneste sted i byen hvor det er "lovlig" å drikke pils med barn. Det kryr jo av barn der innimellom. Men jeg har ennå tilgode å se noen bli fulle der.

Annonse

laguna1365380434

Nei, det blir ikke det. Kan du forstå hvordan de kunne stenge taket på Beckers. Det var virkelig årets vårtegn.

Jeg vente på Grünerhagen nå pga lekeplassen. Da kan minstemann leke og jeg drikke utepils. Må være det eneste sted i byen hvor det er "lovlig" å drikke pils med barn. Det kryr jo av barn der innimellom. Men jeg har ennå tilgode å se noen bli fulle der.

Hm. jeg har vært full der.. Men det var etter at barna hadde gått hjem:) Ellers har du rett i at Beckers var topp.

Hm. jeg har vært full der.. Men det var etter at barna hadde gått hjem:) Ellers har du rett i at Beckers var topp.

Jeg tenkte mest på sånne som meg som tar med seg barna og pilser.

Uten unger er det fullt lovlig å bli full på Grünerhagen også.

PS Du er ikke alene

Jeg bor i Tromsø. Hvorfor? Det er jo et godt spørsmål nå når dere andre driver og fabulerer om utepilsen, mens vi fryser ræva av oss her oppe.

Tipper det har noe med en veldig sterk nordnorsk identitet å gjøre...eller hjernesvinn.

Det har kanskje med den nordnorske sumaren å gjera, og nordnorsk folkeferd?

Når sumaren først (ein sjeldan gong) slår til, så finst det ingen stader i verda som er finare! Slik er det berre.

Og nordlendingar er jævlig ålreite dyr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...