Gå til innhold

FU: Hvor bor du og hvorfor bor du der? u/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Line

7

• Dorthe

6

• Amiga

5

• vin

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Ikke så veldig fornøyd med situasjonen, altså? Det er billige billetter å oppdrive med Sterling og Norwegian...

Line jeg vet billettene er billige, det hadde fristet med en husmorferie, det er tross alt nesten 4 år siden sist jeg var i Norge.

Annonse

Akkurat nå så ser jeg faktisk Sofienbergparken. Kikker jeg ut stuevinduet derimot...og strekker meg laaangt ut...så ser jeg Olaf Ryes Plass ;-)

Bor du på det hjørnet? Minstemann har vært og syklet i Sofienbergparken i ettermiddag med hvit hjelm.

Jeg kan se eventyrbrua fra stuevinduet, i hvert fall halve + jakobskirken.

Gjest Raffine

Jeg bor i Las Palmas fordi jeg var så helvetes dum og forelske meg i en herfra for 17 1/2 år siden, enda dummere var det at jeg giftet meg med han.

Så her sitter jeg i klisteret med et par unger jeg ikke får ut av landet.

*spy*

Det er fint å feriere her altså.

Hadde jeg bodd i Las Palmas, ja da hadde jeg vært ei lykkelig dame! Elsker den byen, både jeg og samboeren min!

Gjest Raffine

Bor i Mandal, sørlandets perle. Norges sørligste by med 13500 innbyggere. Nydelig skjærgård og flotte hvite sørlandshus.

Skjer det lite her så tar det tre kvarter med buss til Kristiansand. Ikke dumt her nei!

Har forresten bodd her hele mitt liv, og studerer i Kr.sand!

Line jeg vet billettene er billige, det hadde fristet med en husmorferie, det er tross alt nesten 4 år siden sist jeg var i Norge.

Håper du får tatt en tur så snart som mulig, Amiga. Tror du trenger det... *Klem*

Drar på "husmorferie" til Spania i juli jeg. Blir godt!

Annonse

Akkurat nå så ser jeg faktisk Sofienbergparken. Kikker jeg ut stuevinduet derimot...og strekker meg laaangt ut...så ser jeg Olaf Ryes Plass ;-)

Oi, deg er det lenge siden jeg har sett noe til! Alt bra? Har ikke mailadressa di på pc'n her (låner ungene sin), så jeg har ikke fått gitt livstegn fra meg på aldri så lenge...

Jeg bor rett sør for Oslo. En halvtimes reise med tog til Oslo.

Vi havnet her vi bor nå av et par tilfeldigheter.

Jeg er Oslo-jente, og har vokst opp der. Mannen min er fra Østfold, og kunne aldri tenke seg å bo i en stor by som Oslo. Skummelt det, vet du...:-)

Da jeg møtte han, flyttet jeg inn hos han i Østfold for en prøveperiode. Jeg likte meg ikke der, og det ble for langt å pendle til jobben i Oslo (å bytte jobb var uaktuelt). Men jeg holdt ut i to år!

Så ringte en venninne av meg en kveld. Hun bor på det stedet vi nå bor, for mannen hennes er fra traktene (født og oppvokst i nabokommunen), og hun sa det var en rekkehusleilighet til salgs i nabolaget hennes, med visning dagen etter. Vi dro for å se på den.

Dagen etter la vi inn bud, og dagen etter det var den vår.

Fire år er gått, og vi trives kjempebra her. Midtveis mellom Østfold og Oslo, som et kompromiss. Vi møttes altså på halvveien og slo oss ned der:-) Når vi skal kjøpe oss noe større, kommer det til å blir bare snakk om maks noen hundre meter vekk. *he-he*

Det er i Follo.

Gjest næ hæ hæi!

Bor i Molde. Fikk jobb her og jammen trives jeg godt også. Liten og koselig by som ikke ligger langt fra hjembyen min Ålesund.

Trygt for både barn og voksne.

Kunne ALDRI tenkt meg å bodd i feks. Oslo. Det blir for stort og utrivelig.

Moss.

Gangavstand til stranda, skogen, sentrum og toget til både Europa og Oslo, 1 time fra Svinesund og Oslo, tidlig vår, butikk rett oppi gata, skole/ungdomsskole på andre siden av veien. Man får alt man trenger i denne byen og det tar bare 15 minutter å gå gjennom hele sentrum.

Man finner alltid en plass for seg selv og man treffer alltid noen kjente om man ønsker det.

Jeg har bodd på Refsnes:-) Det var pent der ja, men jeg synes det er ille at det ikke finnes en åpen kafè og oppdrive etter klokka fem i hele Moss! (Bortsett fra Mosseporten da...*urk*)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...