Gå til innhold

Rehabiliteringspenger beløp

Anbefalte innlegg

Gjest syk og blakk

Jeg venter på vedtak om rehabiliteringspenger, og lurer på hvor mye jeg vil få utbetalt pr. mnd. Jeg har aldri vært i jobb (gått på skole), så jeg regner med å kun få minstebeløpet. En venn av meg sier at dette er i underkant av 5000 utbetalt pr. måned. Er dette virkelig sant??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99421-rehabiliteringspenger-bel%C3%B8p/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten å ha lest regelverket nå synes jeg det høres urimelig lite ut.

Mener å huske at uføretrygd er rundt 8000kr brutto pr mnd, og mindre enn det kan det da ikke være.

Jeg ville ringt trygdekontoret og spurt:-)

Å være skoleelev og bli alvorlig syk er noe av det værste som fins. Jeg ble akutt syk i slutten av skoleåret på vidregående. Jeg var ikke forsikret og dermed "falt jeg mellom alle stolene" i trygdesystemet. Jeg fikk ca 2000 kr på sosialen. det var alt jeg hadde krav på før jeg hadde vært syk i et år. Jeg var mer syk av å krangle med trygdesystemet enn av sykdommen. Nå er jeg 50% ufør og vil være det resten av livet. Er du ung,kan man få tillegg i uførestødnaden (dersom din situasjon er slik vel og merke) Det heter vel ung-ufør. Snakk med sosionom, det har du krav på dersom du er innlagt på sykehus, og du føler du trenger råd.

Å være skoleelev og bli alvorlig syk er noe av det værste som fins. Jeg ble akutt syk i slutten av skoleåret på vidregående. Jeg var ikke forsikret og dermed "falt jeg mellom alle stolene" i trygdesystemet. Jeg fikk ca 2000 kr på sosialen. det var alt jeg hadde krav på før jeg hadde vært syk i et år. Jeg var mer syk av å krangle med trygdesystemet enn av sykdommen. Nå er jeg 50% ufør og vil være det resten av livet. Er du ung,kan man få tillegg i uførestødnaden (dersom din situasjon er slik vel og merke) Det heter vel ung-ufør. Snakk med sosionom, det har du krav på dersom du er innlagt på sykehus, og du føler du trenger råd.

Hm, fikk du ikke "sykepenger" fra lånekassen?

(omgjøring av lån til stipend ved sykdom)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...