Gå til innhold

Hva er vanlig score på en IQ-test?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

laguna1365380434

Vanlig score er 100. 110 er bedre enn 75 % av befolkningen, 120 er bedre enn 93% og 130 er bedre enn 98%. Har man under 75 er man regnet som mentalt tilbakestående.

Vet du også hvordan man oversetter de poengene du får til IQ poeng?

Jeg tok en jeg fant, men der kunne en kun få test poeng, og den sa ingen ting om IQen som sådann..

Denne lå på hjemmesiden til mensa,Norge..

I såfall; tusen takk! (hadde vært gøy(?) å vite..!:)

Gjest Aina E

Vanlig score er 100. 110 er bedre enn 75 % av befolkningen, 120 er bedre enn 93% og 130 er bedre enn 98%. Har man under 75 er man regnet som mentalt tilbakestående.

Wow... Da er jeg litt av et geni! Jeg har nemlig scoret 131 på denne: http://home.online.no/~deadbug/online/Norsk/

Vet du også hvordan man oversetter de poengene du får til IQ poeng?

Jeg tok en jeg fant, men der kunne en kun få test poeng, og den sa ingen ting om IQen som sådann..

Denne lå på hjemmesiden til mensa,Norge..

I såfall; tusen takk! (hadde vært gøy(?) å vite..!:)

Det er egentlig helt umulig å si, synd du ikke fikk vite IQ'en, er litt bortkastet da kanskje? Prøv denne testen: http://www.uv.es/~buso/iq/index_en.html

Annonse

Men... Det er nok ikke en fullverdig IQ-test produsert for måling av IQ, tipper jeg. Så da spørs det vel.

Hehe... jeg fikk 122, men det er sikkert en matematisk tankegang som skal til, og det eier ikke jeg. Da bør jeg være fornøyd da! "Superior" - to nivå over gjennomsnittet?! :-o

Tør ikke ta Mensatesten, da dummer jeg meg bare ut *ler*

Annonse

Den var jo kjempelett, jeg fikk 146 og enda gjettet jeg vilt på et par av dem.

Jeg fikk 150. Oppgavene var jo så like, og jeg kjedet meg på slutten og gadd ikke.

Kan du forstå at snittet skal være 100 ? Ingen jeg kjenner som har testet seg, har scoret under 130. Hvor er da alle de med tilsvarende nivå under 100, som sørger for et snitt på 100 ?

Jeg tror skalaen er foreldet.

Jeg fikk 150. Oppgavene var jo så like, og jeg kjedet meg på slutten og gadd ikke.

Kan du forstå at snittet skal være 100 ? Ingen jeg kjenner som har testet seg, har scoret under 130. Hvor er da alle de med tilsvarende nivå under 100, som sørger for et snitt på 100 ?

Jeg tror skalaen er foreldet.

Hvilken test er det du da sikter til? Den på nettet, eller en ekte IQ-test?

Når det gjelder hvem du vanker sammen med, så er det vel ikke så uvanlig at like tiltrekkes like. Er du f.eks. student og har mange studentvenner, vil jo gjennomsnittet ligge godt over 100 i IQ.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...