Gå til innhold

Det hjelper ikke hva jeg sier...

Anbefalte innlegg

...Mormor heter "Bom"! Ifølge Lillegull på 3,5. Vi har øvd og øvd, og i noen lyse øyeblikk har hun sagt Mojmoj!

Det rare er at hun fint greier å si Bessemoj og Bessefa, samt Mossa (Morfar). Så jeg tror rett og slett frøkna har bestemt seg for at Mormor = Bom, uansett hva Mamma og andre måtte mene. :-)))

Vel, hun har jo litt å "slektes" på, for selv kalte jeg min mormor for Molli og bestefar for Bebbe, klengenavn som alle ungene brukte i oppveksten, ja, t.o.m. i voksen alder...;-)

Ellers får jeg ønske dere alle ei riktig GOD HELG!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99838-det-hjelper-ikke-hva-jeg-sier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Mamta!

Jeg kan ikke noe for det, men jeg synes det så koselig når barn setter klengenavn på besteforeldrene sine. Den ene sønnen til min bror kalte min mamma for "Mume" etter "Mumitrollet". Det hjalp ikke hva foreldrene eller vi sa, det var og ble "Mume". Unger er egenrådige. Ikke sant?

God helg til deg!

Mvh M -eg

Du mener da vel ikke for alvor at du driver og terper uttale med ungen??

Gullungen her i huset sa konsekvent BÆSJ MOR helt til h*n var nesten 3. Uttalen kommer av seg selv, vær du trygg! Nå er det "bestemor", adskillig mer flatterende - men langt fra like sjarmerende! ;-)

Du mener da vel ikke for alvor at du driver og terper uttale med ungen??

Gullungen her i huset sa konsekvent BÆSJ MOR helt til h*n var nesten 3. Uttalen kommer av seg selv, vær du trygg! Nå er det "bestemor", adskillig mer flatterende - men langt fra like sjarmerende! ;-)

Joda, vi terper noen timer daglig på uttale, vi...;-)

Fra spøk til alvor; poenget mitt var vel heller at frøkna ser ut til å ha bestemt seg for å beholde mormors kallenavn, okke som.

Din gullunges variant med "Bæsj - mor" var jo litt søt, da.

:-)

Hei Mamta!

Jeg kan ikke noe for det, men jeg synes det så koselig når barn setter klengenavn på besteforeldrene sine. Den ene sønnen til min bror kalte min mamma for "Mume" etter "Mumitrollet". Det hjalp ikke hva foreldrene eller vi sa, det var og ble "Mume". Unger er egenrådige. Ikke sant?

God helg til deg!

Mvh M -eg

Hei, Koreandra!

Du har helt rett - unger _er_ egenrådige. Og det er jo utrolig søtt når de lager seg klengenavn både til besteforeldre, andre familiemedlemmer og seg selv. Vi har nok egentlig kapitulert for lenge siden...

Hei Mamta!

God helg til deg!

Mvh M -eg

Så gøy da! Jeg heter/het Mume jeg også :) Det var et av gudbarna mine som kalte meg det. Nå blir ho snart 17 og jeg har endret navn for lenge siden til gudmor eller *fornavn*, men... ho blir veldig glad når ho får sms eller gave fra... ja nettopp, Mume :)

Annonse

Joda, vi terper noen timer daglig på uttale, vi...;-)

Fra spøk til alvor; poenget mitt var vel heller at frøkna ser ut til å ha bestemt seg for å beholde mormors kallenavn, okke som.

Din gullunges variant med "Bæsj - mor" var jo litt søt, da.

Joda, Bæsj Mor satte pris på den. La tulla di få si Bom, hun. Nusselig så det holder! :o)

Hun kommer tidsnok til å argumentere deg i senk - på feilfritt og variert nordnorsk.. ;-D

Joda, Bæsj Mor satte pris på den. La tulla di få si Bom, hun. Nusselig så det holder! :o)

Hun kommer tidsnok til å argumentere deg i senk - på feilfritt og variert nordnorsk.. ;-D

"Hun kommer tidsnok til å argumentere deg i senk - på feilfritt og variert nordnorsk."

Hmmm, hun argumenterer oss nesten i senk allerede selv om det ikke akkurat er feilfritt nordlandsk...;-)

"Hun kommer tidsnok til å argumentere deg i senk - på feilfritt og variert nordnorsk."

Hmmm, hun argumenterer oss nesten i senk allerede selv om det ikke akkurat er feilfritt nordlandsk...;-)

Der ser du!!

Nyt det mens du kan! (Forslitt frase, som gjerne brukes til å jekke ned lykkelige blivende eller småbarnsforeldre...)

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...