Gå til innhold

Adoptere alene, hvordan?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en kvinne på 32 år. Skilt. Barnløs.Lærer.Prøvde i mange år å få barn med min eks mann. Vi tok undersøkelser, intet negativt å spore, men resultatene uteble. Vi kontaktet også ulike adopsjonsbyråer, men tilslutt kapitulerte forholdet. Har vært alene i tre år nå.Jeg ønsker ikke å velge meg en mann i full fart- kun for å skaffe barn. For meg er det ikke viktig å føde biologiske barn, da jeg allerede har vært igjennom den psykiske prosessen. Jeg VET jeg vil bli like glad i et adoptert barn, ja kanskje ennå mer en om det skulle stamme fra meg biologisk.

Jeg ønsker å adoptere og vet at prosessen tar lang tid. Hva gjør jeg? Er det i det hele tatt mulig? Jeg vet jeg har masse å gi.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99859-adoptere-alene-hvordan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest også enslig

Du kan fint bli godkjent som adoptant selv om du er alene. De krever at du har erfaring med barn, og det har du jo som lærer. Du vil bli grundig intervjuet i likhet med andre adoptivsøkere, om inntekt, boforhold, din oppvekst, helse, grunnen til at du vil adoptere osv. I tillegg vil du som enslig bli spurt mye om ditt nettverk, om du har mannlige rollefigurer for barnet, osv.

Det er flere land som godtar enslige søkere, deriblant Kina.

Du kan få mer informasjon ved å kontakte en av de tre adopsjonsforeningene.

For å starte adopsjonsprosessen gjør du to ting: Ringer sosialkontoret og ber om et søknadsskjema for adopsjon, som du så fyller ut og sender dem. Da blir du satt på venteliste for intervju, og det kan ta lang tid. Samtidig ber du adopsjonforeningen du velger, om anbefaling av land. Da er prosessen startet.

Lykke til, det er fantastisk å adoptere - også som enslig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99859-adoptere-alene-hvordan/#findComment-566813
Del på andre sider

Du kan fint bli godkjent som adoptant selv om du er alene. De krever at du har erfaring med barn, og det har du jo som lærer. Du vil bli grundig intervjuet i likhet med andre adoptivsøkere, om inntekt, boforhold, din oppvekst, helse, grunnen til at du vil adoptere osv. I tillegg vil du som enslig bli spurt mye om ditt nettverk, om du har mannlige rollefigurer for barnet, osv.

Det er flere land som godtar enslige søkere, deriblant Kina.

Du kan få mer informasjon ved å kontakte en av de tre adopsjonsforeningene.

For å starte adopsjonsprosessen gjør du to ting: Ringer sosialkontoret og ber om et søknadsskjema for adopsjon, som du så fyller ut og sender dem. Da blir du satt på venteliste for intervju, og det kan ta lang tid. Samtidig ber du adopsjonforeningen du velger, om anbefaling av land. Da er prosessen startet.

Lykke til, det er fantastisk å adoptere - også som enslig!

Hei!:)

synes det er FLOTT at enslige oxo vil adoptere.

er sikker på dere blir flotte foreldre,begge to.

stå på videre:)

stor klem fra,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99859-adoptere-alene-hvordan/#findComment-566853
Del på andre sider

Gjest Takk for svar fra alle tre!

Hei!:)

synes det er FLOTT at enslige oxo vil adoptere.

er sikker på dere blir flotte foreldre,begge to.

stå på videre:)

stor klem fra,

Hei! takk for koselig svar! Nå ble jeg oppmuntret! ;-) Skal henvede meg til sosialkontoretså fort jeg kan!

:-))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99859-adoptere-alene-hvordan/#findComment-569936
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...