Gå til innhold

Føler meg litt rar

Anbefalte innlegg

Gjest en ny mamma

Jeg er en nybakt mamma. Hver dag takker jeg livet for lykken over å være mamman til et underverk. På TV ruller bilder av mennesker i krig. Jeg har sett krigsofre på TV før. Men nå, blir jeg så lei meg og gråter ved tanken på at småbarn lider og mister en pappa som er en antatt fiende av invasjonsstyrkene . Jeg skjønner at jeg er ekstra følsom for tiden og lurer på om det er vanlig. Jeg har tross alt ikke vært igjennom en vanlig fødsel med hormonpåvirkning! ?

Føler meg såååå dum!

mvh ny mamma

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99867-f%C3%B8ler-meg-litt-rar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg !!

Det er såvisst ikke bare graviditet og fødsel som har innvirkning på hormoner. Du har blitt mamma- og det er helt naturlig at hormonene settes i sving av det :o). Kjenner meg SÅ igjen i det du skriver. Opplever akkurat de samme hormonene etter adopsjonen som etter fødselen.

Du har altså ikke noen grunn til å føle deg rar- du er nemlig helt normal :o)

Klem fra

Gjest en ny mamma

Kjære deg !!

Det er såvisst ikke bare graviditet og fødsel som har innvirkning på hormoner. Du har blitt mamma- og det er helt naturlig at hormonene settes i sving av det :o). Kjenner meg SÅ igjen i det du skriver. Opplever akkurat de samme hormonene etter adopsjonen som etter fødselen.

Du har altså ikke noen grunn til å føle deg rar- du er nemlig helt normal :o)

Klem fra

Takk for et uventet og hyggelig svar i natten. Jeg trodde jeg var den eneste søvløse natteravnen her på DOL.

Jeg har absolutt fått mer å tenke på når det gjelder følelser og hormoner. Så forvirrende! Blir jeg meg selv igjen?

Om du er rar, så er du iallefall ikke alene! Jeg griner for ingenting for tiden, har gjort det siden før vi hentet prinsessen faktisk.

Og den der berømte ammetåka, den er jaffall ikke reservert de som har født barn. Jeg glemmer og tuller og går rundt meg selv her, hele tiden!

Så jeg tror du er helt normal! :-)

MVH en annen nybakt mamma

Takk for et uventet og hyggelig svar i natten. Jeg trodde jeg var den eneste søvløse natteravnen her på DOL.

Jeg har absolutt fått mer å tenke på når det gjelder følelser og hormoner. Så forvirrende! Blir jeg meg selv igjen?

Hei igjen :o)). Jeg er en uforbederlig natteravn, så du er absolutt ikke alene om det heller :o))). Om du blir som før igjen regner jeg absolutt med, men ting tar tid- i allefall med meg :o)). Som AAA skriver- ammetåka er sterk her i heimen også, og lettrørt er jeg også. Vi har vært hjemme i 5 mnd. nå, og det har ikke gitt seg helt ennå, men det letter litt i allefall ! Håper det letter for deg etterhvert også :o))

Klem fra

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...