Gjest kina04 Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Hei på dere. Vi hentet vår lille datter fra kina høsten 03. Etter januar mnd. dette år har hun nesten konstant hadt utslett, ill- røde områder m. kløe, på rygg, mage og i ansiktet. Vi har forsøkt ulike kremer og oljer. Utslettet er til tider veldig bra, men så blir det hissig igjen. Atopisk eksem kan utelukkes, sier legen. Det utfolder seg anderledes. Vi startet med morsmelk erstaning NAN allerede i Kina, og den inneholder laktose, som mange kinesiske barn reagerer på. Vi tolker det slik at det ikke kan være grunnen til hennes utslett siden hun ikke har hatt det tidligere. Vi startet i februar mnd. med vanlig ku-lettmelk. Men som sagt begynte utslettet å dukke opp i januar. Vi har vært hos lege med henne og tatt blodprøver. Legen har mistanke om at det er en eller flere matprodukter hun reagerer på. Men bl. prøvene på legek. kunne ikke kartelgge noe. Vi har holdt opp med fiskemat for ei god stund siden, men er nå usikker på om det er nødvendig, siden det ikke hjelper... Bare lurer på om det er noen andre som har opplevd lignende utslett,eksem...på sine kina-barn? Og om det er noen som da kan gi oss råd om hva dette kan skyldes? De barna som har laktose intolerans, får vel ofte ubehag av bla. maveprob. som diare? Vi tror derfor ikke at det kan skyldes melk.( siden utsl. er kommet den senere tid) Utslettet er veldig plagsomt og hissig om nettene, så ofte våkner hun opp m. kloremerker om morgenen. I morgen skal vi kontakte legen igjen for å få søkt henne inn til hudspesialist. Men lurte bare på om det var noen her som kunne hjelpe, som har opplevd slikt på sine barn. Det er ikke tvil om at utslettet plager henne og det ser veldig smertefullt ut. Har fått noe kløstillende med. til henne...Men vi må jo finne ut hva dette er... Gode råd mottas med takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/99937-utslett-p%C3%A5-kinabarn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nickløs idag Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Kjenner meg igjen der ja.. Jenta vår hadde litt utslett mens vi var i kina, så forsvant det for så å komme igjen med jevne mellomrom. Legen tok prøver men kunne ikke fastslå noen ting. Prøvde med forskjellige salver og kremer, fikk også kløestillende mikstur, den hjalp om natta heldigvis. Vi prøvde alt tror jeg og til slutt prøvde vi skabb medisin. Å tro det eller ei, utsletta ble mye bedre og etter 3 ganger var alt borte, og hun har ikke hatt det siden. Legen trodde likevel ikke at det var skabb men man vet jo aldrig. Det viktigste er at hun nå er frisk og rask. Håper jenta deres får hjelp for det er fryktelig vondt både for foreldre og barn!!! klem fra.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/99937-utslett-p%C3%A5-kinabarn/#findComment-566251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma til to fra kina Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Kjenner meg igjen der ja.. Jenta vår hadde litt utslett mens vi var i kina, så forsvant det for så å komme igjen med jevne mellomrom. Legen tok prøver men kunne ikke fastslå noen ting. Prøvde med forskjellige salver og kremer, fikk også kløestillende mikstur, den hjalp om natta heldigvis. Vi prøvde alt tror jeg og til slutt prøvde vi skabb medisin. Å tro det eller ei, utsletta ble mye bedre og etter 3 ganger var alt borte, og hun har ikke hatt det siden. Legen trodde likevel ikke at det var skabb men man vet jo aldrig. Det viktigste er at hun nå er frisk og rask. Håper jenta deres får hjelp for det er fryktelig vondt både for foreldre og barn!!! klem fra.. Vi har et kinabarn som plutselig har fått utslett. Ikke slik du beskriver, men nupper - først og fremst i ansiktet. Hun har vært i Norge i 2 år. Vi har god grunn til å tro at hun har begynt å reagere på melkeprodukter, selv om hun har tålt det bra før. Vi vil nå kutte ut ost, melk, yoghurt, iskrem osv en periode for å se om det hjelper. Slike intoleranser kan oppstå plutselig, selv om barnet har tålt samme type ting tidligere. Jeg tror også en del fysiske symptomer kan ha psykologiske årsaker. Den andre datteren vår var plaget av nattsvette og kløe en periode hun slet med et trekant-venninneforhold i barnehagen. Nå har det løst seg, og både svetten og kløen er vips borte. Håper dere finner ut av det. (Jeg ville ikke utelukke melkeprodukter hvis jeg var dere, selv om barnet har tålt det tidligere.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/99937-utslett-p%C3%A5-kinabarn/#findComment-566328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaac Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Har hatt to barn med litt atopisk eksem. Artet seg som tørr, rød hud. En liten Korea-gutt jeg kjenner har periodevis hissig, rødt utslett. Det blir verre hvis man klør på det. Sykehuset har kommet frem til at det er elveblest. Han får allergi/sovemedisin på det verste. Kan ikke teste på matvarer fordi elveblest kan komme av hva som helst. Vokser det sikkert av seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/99937-utslett-p%C3%A5-kinabarn/#findComment-566406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest også en mor Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Huff, føler med dere. Fint at dere har fått noe kløstillende. Årsaken kan jo være så mye . Mat og melk, skyllemiddel, tekstiler, varme, for mye vasking, såpe. Det tar tid å forske det ut hvis det er mat. Har dere anledning til å ta en sydentur, helst et sted hvor dag/nattetempetatur ikke er for stor? Huden har godt av en uke i skyggen i Thailand ! Lykke til, hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/99937-utslett-p%C3%A5-kinabarn/#findComment-566416 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.