Gå til innhold

NHD/ Blir man dummere av antipsykotika?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bruker 100 mg truxal og 20 mg atarax hver kveld, og har gjort det i litt over 1 år.

jeg sover godt og er gladere etter jeg begynte med det. men mistenker at man blir dummere,sløvere og får lavere IQ av det, om man bruker det over lang tid?

Håper på svar!



Anonymous poster hash: 59d29...e15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er riktig at noen av de gamle AP svekker kognitive funksjoner. Verst er Nozinan. Trøsten er at dette er reversibelt. Straks en slutter med medisinen er en tilbake til gammelt nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at noen av de gamle AP svekker kognitive funksjoner. Verst er Nozinan. Trøsten er at dette er reversibelt. Straks en slutter med medisinen er en tilbake til gammelt nivå.

Hvordan er seroquel i forhold til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg bruker 100 mg truxal og 20 mg atarax hver kveld, og har gjort det i litt over 1 år.jeg sover godt og er gladere etter jeg begynte med det. men mistenker at man blir dummere,sløvere og får lavere IQ av det, om man bruker det over lang tid?Håper på svar! Anonymous poster hash: 59d29...e15

Truxal virker motsatt på meg. Hodet virker mye bedre, kanskje fordi angsten blir mindre da. Bruker den på kvelden jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes forskning som tyder på at antipsykotika reduserer volumet av grå og hvit substans i hjernen. Denne artikkelen handler om det, og tar opp dilemmaet med at langvarig, ubehandlet psykose også fører til lavere hjernevolum, og dårligere kognitiv fungering:

http://www.psychiatrictimes.com/articles/antipsychotics-and-shrinking-brain

De anbefaler at man er forsiktig med hvem man behandler med antipsykotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

 

Truxal virker motsatt på meg. Hodet virker mye bedre, kanskje fordi angsten blir mindre da. Bruker den på kvelden jeg.

 

Summen kan ende ut i pluss, fordi sykdomsbekjempelsen har større positiv effekt enn den negative effekten av AD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes forskning som tyder på at antipsykotika reduserer volumet av grå og hvit substans i hjernen. Denne artikkelen handler om det, og tar opp dilemmaet med at langvarig, ubehandlet psykose også fører til lavere hjernevolum, og dårligere kognitiv fungering:

http://www.psychiatrictimes.com/articles/antipsychotics-and-shrinking-brain

De anbefaler at man er forsiktig med hvem man behandler med antipsykotika.

Hei!

 

Det er flere ting enn medisiner som kan redusere grå og hvit substans.

 

Hva med å få en psykose?

 

Jeg trodde de snakket arabisk og kinesisk til meg på Blindern for en uke siden, de snakket norsk:-(

 

Min egen slitenhet bidro til  problemene, problemer som ikke å forstå hva som blir sagt.

 

Selv vurderer jeg starte med norpramin, fordi andre autister i USA som mangler bremser har god effekt av det. jeg aner ikke hva det er, jeg orker ikke tenke på det, jeg leser bare at de har fått et nytt liv på sånne medisiner.

 

Jegskal snakke med min psykiater om det, min psykiater har i flere år prøvd å få meg med på å begynne på medisiner, men jeg skjønte ikke hvorfor jeg skal begynne på medisiner, jeg trodde man ble syk av det.

 

Jeg har ikke forstått at når min psykiater sier jeg mangler bremser så betyr det at medisiner kanskje er nødvendig, men nå som jeg leser at flere matematikere, temple grandim m.fl klarer leve aktive liv, nettopp pga av ulike medisiner så forstår jeg mer av systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...