Gå til innhold

NHD- hva mener du


 cilie

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det er ikke lett dette her! 

Du skal ha søvneffekt, men du vil ikke ha trøtthet. Du vil ha en beroligende effekt men du vil ikke bli sløv. Du vil ha en oppkvikkende effekt men du vil ikke ha angst. Og du skal ikke ha vektøkning som bivirkning. 

Eneste jeg kommer på da er å bruke Atarax på kvelden og Wellbutrin på dagen, eller Sarotex kveld og Wellbutrin på dagen. Eller Surmontil kveld og Wellbutrin på dagen. Uansett løser du ikke dette med en enkelt medisin.

Nei, jeg er ikke så enkel😅 Men søvn er alfa omega, samtidig som jeg må komme meg i form igjen. Jeg hater virkelig denne tilstanden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste hadde sikkert vært å bare ta seg selv i nakken og komme seg inn i garderobe og i form igjen... - Og ikke bruke noe medisiner. Jeg har jo aldri vært så passiv som etter Surmontil kom i hus, samtidig som det har vært mørketid, kronisk forkjølelse og veldig mye stress m jobben. Wellbutrin høres skummel ut mtp søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skylder dere på at dere legger på dere av medisiner? Er det SÅ mange kalorier i medisiner at man legger på seg mange kilo?

Anonymkode: 21f86...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det SÅ mange kalorier i medisiner at man legger på seg mange kilo?

Selvfølgelig er det ikke derfor.

www.vektklubb.no/artikkel/pillene-som-kan-gjoere-deg-tykk-20303418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skylder dere på at dere legger på dere av medisiner? Er det SÅ mange kalorier i medisiner at man legger på seg mange kilo?

Anonymkode: 21f86...b5d

Jeg skylder ikke på medisinen. - Det er jo jeg som velger å dytte i meg for mye. Jeg ønsker dog ikke å bruke medisiner som kan øke appetitten, gjøre meg slapp osv, som igjen indirekte kan gi vektøkning. Fordi jeg ikke står imot. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skylder dere på at dere legger på dere av medisiner? Er det SÅ mange kalorier i medisiner at man legger på seg mange kilo?

Anonymkode: 21f86...b5d

Fordi enkelte medisiner kan gi en enorm appetitt for enkelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og noen medisiner gjør det motsatte. På Wellbutrin eide jeg ikke apetitt. Var ikke at jeg ikke klarte spise, men kjente aldri sult. Måtte spise etter klokka for ikke å gå ned i vekt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Caprioli skrev:

...og noen medisiner gjør det motsatte. På Wellbutrin eide jeg ikke apetitt. Var ikke at jeg ikke klarte spise, men kjente aldri sult. Måtte spise etter klokka for ikke å gå ned i vekt :lol:

Hvorfor sluttet du da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, elina777 skrev:

Wellbutrin senket ikke appetitten min. Litiums sult overstyrer alt

Så kjipt. Så du sluttet du og?

Jeg er egentlig ikke noe veldig sultent menneske, tror jeg, men må nok innse at jeg har kommet inn i en ond sirkel, hvor søtsaker fungerer som trøst og belønning... Og når dette ikke kombineres med trening, har kg kommet på😳

Har inngått en avtale om null søtsaker, kjeks ol fram til påskeegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
6 minutter siden, cilie skrev:

Så kjipt. Så du sluttet du og?

Jeg er egentlig ikke noe veldig sultent menneske, tror jeg, men må nok innse at jeg har kommet inn i en ond sirkel, hvor søtsaker fungerer som trøst og belønning... Og når dette ikke kombineres med trening, har kg kommet på😳

Har inngått en avtale om null søtsaker, kjeks ol fram til påskeegget. 

Ble tatt av wellbutrin under innleggelse. Så demoner i ansiktene til folk og kjente mark i hjernen. Visste det ikke var virkelig, men svært skremmende likevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, cilie skrev:

Hvorfor sluttet du da? 

Fordi Wellbutrin gjorde meg til et superstressa nervevrak :P

Jeg er dessuten normalvektig og behøver de kaloriene jeg kan få -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Caprioli skrev:

Fordi Wellbutrin gjorde meg til et superstressa nervevrak :P

Jeg er dessuten normalvektig og behøver de kaloriene jeg kan få -_-

Nettopp. 

Jeg er våken allerede før kl. 03 og kjenner at jeg blir nervevrak av det😥.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, cilie skrev:

Nettopp. 

Jeg er våken allerede før kl. 03 og kjenner at jeg blir nervevrak av det😥.

Ja, det ser jeg på når du postet innlegget ditt :wacko:

Er forferdelig å ikke få sove, så det har du min dypeste sympati for. Wellbutrin er et aktiverende medikament, altså bra for de som behøver dét.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Caprioli skrev:

Ja, det ser jeg på når du postet innlegget ditt :wacko:

Er forferdelig å ikke få sove, så det har du min dypeste sympati for. Wellbutrin er et aktiverende medikament, altså bra for de som behøver dét.

Takk. Det er fryktelig. I dag kastet jeg inn håndkleet og ble hjemme. Har et tonn av jobb likevel her. Jeg trenger både søvn og aktivering 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cilie skrev:

Takk. Det er fryktelig. I dag kastet jeg inn håndkleet og ble hjemme. Har et tonn av jobb likevel her. Jeg trenger både søvn og aktivering 🤨

Huff, ille du sliter sånn. Forsøk å komme deg litt ut og i bevegelse, det vil nok både kropp og sinn ha godt av, selv om det ikke kurerer plagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Xtra skrev:

Huff, ille du sliter sånn. Forsøk å komme deg litt ut og i bevegelse, det vil nok både kropp og sinn ha godt av, selv om det ikke kurerer plagene.

Ja takk for det! Lengter egentlig ut i naturen. Dritt at det er såpeglatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cilie skrev:

Våkner før halv 5. Drømt masse, som vanlig, har hjertebank og vondt i bryst og mage. 

Greier du å sovne litt igjen? Selv hender det at jeg greier å få en time til fra 6 til 7, den timen ekstra hjelper godt på.

Dagen blir tung med for lite søvn, håper virkelig det bedrer seg for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, emilie321 skrev:

Greier du å sovne litt igjen? Selv hender det at jeg greier å få en time til fra 6 til 7, den timen ekstra hjelper godt på.

Dagen blir tung med for lite søvn, håper virkelig det bedrer seg for deg.

Ja, muligens nå når jeg ikke stresser med jobb i dag - selv om jeg allerede stresser m at jeg snart skal på jobb om ett døgn. Ble 2 sykedager på meg - m sikkert masse jobb hjemme i dag og. Vanligvis står jeg opp i 6-draget for å rekke jobb tidlig. Skulle ønske jeg sov mer/var roligere når jeg faktisk ga Surmontil en sjanse i lav dose for søvn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...