Gå til innhold

Nedfrosset middag


umakenverdt

Anbefalte innlegg

Ja, godt vi fikk oppklart potet-problemet :P

Tror du virkelig dette er en pissekonkurranse? Om en eller hundre mener det samme er revnende likegyldig. Frosne poteter er guffent, og i vår familie spiser vi det ikke. Hva andre gjør er samma for meg.

Trådstarter spurte om råd, jeg svarte. At noen tar det personlig får de gjøre hva de vil med for meg.

Endret av Mrs D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du virkelig dette er en pissekonkurranse? Om en eller hundre mener det samme er revnende likegyldig. Frosne poteter er guffent, og i vår familie spiser vi det ikke. Hva andre gjør er samma for meg.

Trådstarter spurte om råd, jeg svarte. At noen tar det personlig får de gjøre hva de vil med for meg.

Er du som tar det personlig og fyrer deg opp da. Jeg syns bare din kommentar var barnslig og fortjente å bli tullet med :) Jeg ga ts et tips til mat og du var fast bestemt på at forslaget bare var ekkelt. Da får du jo heller si at du syns det er ekkelt da, ikke at det er det uansett hva andre mener. Fårstår ikke hvorfor du skal være så gretten bare for at noen andre mener noe annet enn deg. La heller ts bestemme selv hva hun mener om lapskaus som har vært fryst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du som tar det personlig og fyrer deg opp da. Jeg syns bare din kommentar var barnslig og fortjente å bli tullet med :) Jeg ga ts et tips til mat og du var fast bestemt på at forslaget bare var ekkelt. Da får du jo heller si at du syns det er ekkelt da, ikke at det er det uansett hva andre mener. Fårstår ikke hvorfor du skal være så gretten bare for at noen andre mener noe annet enn deg. La heller ts bestemme selv hva hun mener om lapskaus som har vært fryst.

Nå har du snudd det på hodet, jeg er ikke gretten. At du mener det fordi jeg er uenig med deg er idioti fra din side. Jeg oppfatter deg som om dette er en konkurranse for deg om å ha rett. Jeg på min side sier bare hva JEG har erfart, uavhengig av hva resten av verden måtte mene. Jeg kommenterte overhodet ikke noe du hadde skrevet, hvor du har det fra skjønner ikke jeg. Jeg har ikke sett noe innlegg fra deg før du svarte på mitt og fikk det til å høres ut som en diskusjon om rett eller feil. Som en personlig fornærmelse mot deg at jeg syns kokte poteter er gufne etter å ha vært frosset, og at jeg tok lapskaus som eksempel. Er du potetbonde eller lapskaus syns du kanskje det er grunn til å mene du har rett. 

Endret av Mrs D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du snudd det på hodet, jeg er ikke gretten. At du mener det fordi jeg er uenig med deg er idioti fra din side. Jeg oppfatter deg som om dette er en konkurranse for deg om å ha rett. Jeg på min side sier bare hva JEG har erfart, uavhengig av hva resten av verden måtte mene. Jeg kommenterte overhodet ikke noe du hadde skrevet, hvor du har det fra skjønner ikke jeg. Jeg har ikke sett noe innlegg fra deg før du svarte på mitt og fikk det til å høres ut som en diskusjon om rett eller feil. Som en personlig fornærmelse mot deg at jeg syns kokte poteter er gufne etter å ha vært frosset, og at jeg tok lapskaus som eksempel. Er du potetbonde eller lapskaus syns du kanskje det er grunn til å mene du har rett. 

Nå begynner du faktisk å bli over snittet plagsom her. Det værste er at det ikke er første gangen du kommer med dritt og er sur og prøver få det til å virke som det er meg det er noe galt med. Jeg vet ikke om det er meg du har noe i mot eller om du generelt bare er sur. Alle andre her klarte lese dette med et glimt i øyet, alle unntatt du. Så du mener virkelig at du tok lapskaus som et eksempel, helt ut av det blå? Vet du, det har jeg ekstremt vanskelig for å tro.

Lapskaus :)

Og ikke noe med potet. Potet blir veldig ekkel når den har vært frosset. F.eks er konsistensen på opptint lapskaus hinsides ekkel. :P 

Neineinei....lapskaus er bedre når den blir varmet opp på nytt enn når den er helt fersk. Men en gang fikk jeg servert potetsalat som hadde vært fryst, det var ekkelt, skikkelig ekkelt.

Det er meget mulig. Men det er definitivt ikke det samme som opptint lapskaus.

Det spiller ingen rolle om den har vært nedfryst i mellomtiden eller ikke :)

Vel, da blir vi ikke enige. Kokte poteter som fryses ned blir ekle. Punktum.

Nei, vi blir ikke enige. Kokte poteter fungerer helt fint til nedfrysing. Ferdig snakka.

Tror du virkelig dette er en pissekonkurranse? Om en eller hundre mener det samme er revnende likegyldig. Frosne poteter er guffent, og i vår familie spiser vi det ikke. Hva andre gjør er samma for meg.

Trådstarter spurte om råd, jeg svarte. At noen tar det personlig får de gjøre hva de vil med for meg.

Hvordan du klarer få dette til å høres ut som en pissekonkurranse fra min side, det forstår jeg ikke. At umakenverdt og madelenemie begynner å fleilpe litt rundt det viser jo at denne saken om frossene poteter ikke akkurat er blodalvorlig, men du var tydeligvis langt mer alvorlig enn meg. Men seriøst, den dritten du har skrevet i de siste innleggene det kunne du spart deg. Jeg har ikke ment dette som noen konkurranse, herregud, hva for konkurranse skulle det hvert liksom? Men jeg syns du kan respektere at jeg ikke mener det samme som deg. Og slutte å legge skylda for din edder på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tar gjerne imot en oppskrift på det, hørtes spennende ut :)

Selv er jeg ganske så dårlig på kjøkkenet, men jeg skal prøve å bli flinkere. I første omgang er det mest i helgene jeg skal prøve meg på matlaging og da er det greit at noe kan fryses ned, siden jeg kun er en person. Da slipper jeg også spise det samme en hel uke ;) Det er ikke alltid like praktisk å alltid lage fersk mat til bare en person synes jeg da.

så hyggelig:-)

http://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/thailandsk-oksehalesuppe/

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg spørre hvor du kjøper oksehaler? Har de det på vanlige butikker eller hvor kan man få tak i det?

Ja du får kjøpt det i de fleste butikker med godt utvalg,

jeg har kjøpt på et asiatisk supermarked og i sverige,frosne,  men de har det nok både på mega, meny, ultra, slakter/kjøttbutikker,  men jeg tror nok også rema bare det er butikker med godt utvalg.

Det er en imponerende suppe på smak. Fortell om du lager og hva du erfarer:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du får kjøpt det i de fleste butikker med godt utvalg,

jeg har kjøpt på et asiatisk supermarked og i sverige,frosne,  men de har det nok både på mega, meny, ultra, slakter/kjøttbutikker,  men jeg tror nok også rema bare det er butikker med godt utvalg.

Det er en imponerende suppe på smak. Fortell om du lager og hva du erfarer:-)

Spennende :) Det skal jeg gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ikke oksehaler da jeg var ute og handlet i helga, så det får jeg ta igjen en annen gang (men jeg skal ta vare på oppskriften jeg fikk av deg Madelenemie :) ).

Men jeg er glad for å kunne si at nå er fryseren min (som egentlig bare er en liten del av kjøleskapet) fylt til randen av middagsretter :) Nå finnes det ingen unnskyldning for å ikke ha middag hver eneste dag!

Takk til alle dere for gode tips, det setter jeg stor pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...