Gå til innhold

Arbeid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 minutes ago, Inner self said:

 

 

Intill da, så er det vel å være slave av sitt sviktende intellekt vel...

 

Usikker på hva du mener med dette...

Anonymkode: 49f6a...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
1 minutt siden, Inner self skrev:

Nei, det er sikkert. De fleste andre land. Men ikke misforstå, jeg har hatt min del av kjipe jobber, fra vasking av dasser til telefon"konsulent"..

Men du var vel glad da lønna kom ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

 

Usikker på hva du mener med dette...

Anonymkode: 49f6a...882,9

Det er mitt intellekt jeg sikter til. Faen snakker jeg så utydlig? Eller er du veldig selvhenførende? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Men når vi bor i Norge, så ser jo de som sliter i tunge, underbetalte jobber på de som har "ferie"...

Anonymkode: 49f6a...882

Den setningen forsto jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, Inner self said:

Det er mitt intellekt jeg sikter til. Faen snakker jeg så utydlig? Eller er du veldig selvhenførende? :)

Ble bare usikker på meg selv, om du kunne registrere svikt hos meg eller om det var sarkasme pga. at siden jeg ikke hadde svikt at jeg var snylter. Men hvem vet.

Anonymkode: 49f6a...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Men du var vel glad da lønna kom ?

Nei, den var ikke mye å skryte av. ISS har mottatt kritikk i Media for sine dårlige akkorder. DVS urimelig få timer til stor jobb...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minute ago, Nicklusheletida said:

Den setningen forsto jeg ikke.

De som er trygda eller går på nav mener jo mange at har ferie.

Anonymkode: 49f6a...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

De som er trygda eller går på nav mener jo mange at har ferie.

Anonymkode: 49f6a...882

Javel da så. God natt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Men du var vel glad da lønna kom ?

Dette høres sikkert skikkelig ekkelt ut, men jeg hadde alltid mer enn nok penger igjen da lønna kom så det var ikke noe å se fram til slik som andre, som endelig kan fylle kjøleskapet. Jeg merker at det er større glede nå å plutselig få tilbake 2500 kr fra Helfo eller 2300 på skatten. Før var 2300 kr ingenting. Jeg gikk mer enn nok i pluss hver mnd. Men det som var gøy var å se at sparekontoen steg og se hvor lang tid jeg trengte på å "betale tilbake" til sparekontoen dersom jeg hadde kjøpt noe dyrt. Nå er det bare om å gjøre å få ting til å gå rundt uten å tære for mye på sparekontoen og trøste meg med at om 15 år er jeg gjeldfri. Så kan jeg jo være glad for at jeg hadde denne spare-hobbyen da jeg var i jobb slik at jeg ikke må leve fra hånd til munn nå ;)

Herregud, dette ble mye svada. Misforstå meg rett. Jeg hadde ikke jobba om jeg ikke fikk betalt for det, så så klart lønna var viktig. Det var vel mer lønningsdagen, som alle gledet seg til, som ikke var så viktig for meg. Men når man ikke orker noe annet enn å jobbe så er det ikke så gøy. Når man gruer seg til hver dag da vet jeg ikke helt om lønna er verdt det. Selv om lønna nok har vært det som gjorde at jeg holdt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Ekstra lykkelig er jeg på fredager. Ingenting som slår fredagsfølelsen :)

Ei jeg vet av har nettopp fått seg deltidsjobb, mandag, onsdag og fredag. Min første innskytelse var:"Både mandag og fredag ja, blir ikke noen langhelg da!" Hun bare smilte blidt og svarte:"Men det går helt fint, jeg gleder meg til å gå hjem på fredager og ta helg, det har jeg jo ikke gjort når jeg ikke har hatt fast jobb!" :) En fantastisk innstilling! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Trine said:

Dette høres sikkert skikkelig ekkelt ut, men jeg hadde alltid mer enn nok penger igjen da lønna kom så det var ikke noe å se fram til slik som andre, som endelig kan fylle kjøleskapet. Jeg merker at det er større glede nå å plutselig få tilbake 2500 kr fra Helfo eller 2300 på skatten. Før var 2300 kr ingenting. Jeg gikk mer enn nok i pluss hver mnd. Men det som var gøy var å se at sparekontoen steg og se hvor lang tid jeg trengte på å "betale tilbake" til sparekontoen dersom jeg hadde kjøpt noe dyrt. Nå er det bare om å gjøre å få ting til å gå rundt uten å tære for mye på sparekontoen og trøste meg med at om 15 år er jeg gjeldfri. Så kan jeg jo være glad for at jeg hadde denne spare-hobbyen da jeg var i jobb slik at jeg ikke må leve fra hånd til munn nå ;)

Herregud, dette ble mye svada. Misforstå meg rett. Jeg hadde ikke jobba om jeg ikke fikk betalt for det, så så klart lønna var viktig. Det var vel mer lønningsdagen, som alle gledet seg til, som ikke var så viktig for meg. Men når man ikke orker noe annet enn å jobbe så er det ikke så gøy. Når man gruer seg til hver dag da vet jeg ikke helt om lønna er verdt det. Selv om lønna nok har vært det som gjorde at jeg holdt ut.

 

Noen har aldri hatt god lønn, og alternativet er kanskje en tung jobb med samme utbetaling... da syns nok de som velger jobben og ikke trygden de som velger trygden er dårlige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Wretch skrev:

 

Noen har aldri hatt god lønn, og alternativet er kanskje en tung jobb med samme utbetaling... da syns nok de som velger jobben og ikke trygden de som velger trygden er dårlige mennesker.

Hvor mange ganger skal du gjenta det derre?

Jeg husker jeg ble ganske provosert da Valgerd Svarstad Haugland tidlig på 90-tallet snakket om å "velge" barnehageplass (framfor å la barnet være hjemme med mor eller senere med mor og kontantstøtte).  Som om det var fritt valg, liksom - det var nesten ingen som fikk barnehageplass til barn under 3 år på den tiden, hvis de ikke hadde diagnoser eller legeerklæringer, i hvert fall ikke i byene.

Jeg får noen av de samme følelsene når du igjen og igjen påstår at det er vanlig å "velge" trygd fordi lavtlønte jobber er kjedelige og nedverdigende, og dessuten at folk flest går rundt med et ulmende hat til de trygdede.

Hva hjelper det om du får satt noen flere friske og arbeidsføre på den tanken at de trygdede egentlig er latsabber som har gjort et valg, og / eller noen flere trygdede på den tanken at omverdenen misliker dem?  Hva er egentlig agendaen din, annet enn å kunngjøre din egen selvforakt?  Blir hverdagen din bedre av å tro at andre synes du er et dårlig menneske, eller av at andre adopterer de negative tankene?    

Beklager hvis jeg forveksler deg med noen av de andre som enten er anonyme eller skifter nick stadig vekk.  Det er for mange av dere til at jeg holder helt styr på hvem som er hvem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir man lykkeligere av å arbeide?

Anonymkode: 49f6a...882

Det er bedre å være frisk og rik enn syk og fattig.

 

Neida, fleip til side, alle som jobber er ikke rike, og alle som lever på trygd er ikke fattige. Men det er utvilsomt et gode å ha helse til å arbeide, og for de fleste føles det også godt å kunne tjene til livets opphold selv. Sånn sett kan man si at man blir lykkeligere av å arbeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutes ago, laban said:

Hvor mange ganger skal du gjenta det derre?

Jeg husker jeg ble ganske provosert da Valgerd Svarstad Haugland tidlig på 90-tallet snakket om å "velge" barnehageplass (framfor å la barnet være hjemme med mor eller senere med mor og kontantstøtte).  Som om det var fritt valg, liksom - det var nesten ingen som fikk barnehageplass til barn under 3 år på den tiden, hvis de ikke hadde diagnoser eller legeerklæringer, i hvert fall ikke i byene.

Jeg får noen av de samme følelsene når du igjen og igjen påstår at det er vanlig å "velge" trygd fordi lavtlønte jobber er kjedelige og nedverdigende, og dessuten at folk flest går rundt med et ulmende hat til de trygdede.

Hva hjelper det om du får satt noen flere friske og arbeidsføre på den tanken at de trygdede egentlig er latsabber som har gjort et valg, og / eller noen flere trygdede på den tanken at omverdenen misliker dem?  Hva er egentlig agendaen din, annet enn å kunngjøre din egen selvforakt?  Blir hverdagen din bedre av å tro at andre synes du er et dårlig menneske, eller av at andre adopterer de negative tankene?    

Beklager hvis jeg forveksler deg med noen av de andre som enten er anonyme eller skifter nick stadig vekk.  Det er for mange av dere til at jeg holder helt styr på hvem som er hvem.

At jeg har en agenda får du stå for selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Wretch skrev:

At jeg har en agenda får du stå for selv.

Hvis det ikke ligger noe bak, kan du kanskje redusere antall ganger disse påstandene trenger å gjentas?  Stole på at vi har fått dem med oss?  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, laban said:

Hvis det ikke ligger noe bak, kan du kanskje redusere antall ganger disse påstandene trenger å gjentas?  Stole på at vi har fått dem med oss?  :P

Jeg tror mye av det som hevdet på forumet ikke stemmer. Virker som mange liksom går med skylapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

 

De syns nok det er feil at de jobber mens jeg later meg, for kanskje samme lønna. De som har tunge, underbetalte jobber.

Anonymkode: 49f6a...882

Noen tenker nok slik om deg og andre som ikke er i jobb pga sykdommer som ikke krever gips og krykker. Du tenker sikkert også negative tanker om hvor lett alt er for andre enn deg selv en gang i blant, eller hva? At du sliter og strever mens de får alt servert på et sølvfat og har mindre motgang i livet enn du har? Tror det er ganske vanlig med sånne strøtanker når livet er tungt. Det er ikke snilt og pent, men det er forståelig hvis man gidder å prøve. Jeg tror ikke det er sånn folk flest tenker til vanlig, men at de fleste faktisk er ca like forståelsesfulle og vennligsinnede som flertallet her inne er. Denne fordømmelsen er det nok mest du selv som står for, men hvis du noen gang opplever at noen faktisk sier noe som tyder på at de tror du bare er lat bør du si til deg selv at der har vi en som er sliten og sint og tar det ut på en eller annen tilfeldig fyr han tror har sluppet lett unna. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, Trine skrev:

Dette høres sikkert skikkelig ekkelt ut, men jeg hadde alltid mer enn nok penger igjen da lønna kom så det var ikke noe å se fram til slik som andre, som endelig kan fylle kjøleskapet. Jeg merker at det er større glede nå å plutselig få tilbake 2500 kr fra Helfo eller 2300 på skatten. Før var 2300 kr ingenting. Jeg gikk mer enn nok i pluss hver mnd. Men det som var gøy var å se at sparekontoen steg og se hvor lang tid jeg trengte på å "betale tilbake" til sparekontoen dersom jeg hadde kjøpt noe dyrt. Nå er det bare om å gjøre å få ting til å gå rundt uten å tære for mye på sparekontoen og trøste meg med at om 15 år er jeg gjeldfri. Så kan jeg jo være glad for at jeg hadde denne spare-hobbyen da jeg var i jobb slik at jeg ikke må leve fra hånd til munn nå ;)

Herregud, dette ble mye svada. Misforstå meg rett. Jeg hadde ikke jobba om jeg ikke fikk betalt for det, så så klart lønna var viktig. Det var vel mer lønningsdagen, som alle gledet seg til, som ikke var så viktig for meg. Men når man ikke orker noe annet enn å jobbe så er det ikke så gøy. Når man gruer seg til hver dag da vet jeg ikke helt om lønna er verdt det. Selv om lønna nok har vært det som gjorde at jeg holdt ut.

Jeg tenkte nå mer på tilfredstillelsen av å ha jobba for dem selv jeg da. Sørger for å ikke gå helt tom jeg også, selv om enkelte måneder er tøffere enn andre. Mange som ikke ser den gleden.

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wretch skrev:

 

Noen har aldri hatt god lønn, og alternativet er kanskje en tung jobb med samme utbetaling... da syns nok de som velger jobben og ikke trygden de som velger trygden er dårlige mennesker.

Jeg tror ikke man kan velge trygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, tonie said:

Noen tenker nok slik om deg og andre som ikke er i jobb pga sykdommer som ikke krever gips og krykker. Du tenker sikkert også negative tanker om hvor lett alt er for andre enn deg selv en gang i blant, eller hva? At du sliter og strever mens de får alt servert på et sølvfat og har mindre motgang i livet enn du har? Tror det er ganske vanlig med sånne strøtanker når livet er tungt. Det er ikke snilt og pent, men det er forståelig hvis man gidder å prøve. Jeg tror ikke det er sånn folk flest tenker til vanlig, men at de fleste faktisk er ca like forståelsesfulle og vennligsinnede som flertallet her inne er. Denne fordømmelsen er det nok mest du selv som står for, men hvis du noen gang opplever at noen faktisk sier noe som tyder på at de tror du bare er lat bør du si til deg selv at der har vi en som er sliten og sint og tar det ut på en eller annen tilfeldig fyr han tror har sluppet lett unna. 

Nei, jeg ser på meg selv som en som har fått alt på et sølvfat, og ikke har møtt motgang, og folk mener nok det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...