Gå til innhold

Muskelsmerter.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

1 time siden, Liten40 skrev:

Jeg anbefaler svømming, hvis man ikke har vannskrekk. Godt for muskler. Passer for alle formnivåer. Ikke belastende på skjelett.

Ja kunne tenkt meg det, men så er det garderoben og dusjungen. Må være naken da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja kunne tenkt meg det, men så er det garderoben og dusjungen. Må være naken da. 

Kan man ikke dusje med badetøyet på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Kan man ikke dusje med badetøyet på?

Kanskje man kan det? At jeg har badedrakt på når jeg kommer. Men må jo ta den av meg etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Kanskje man kan det? At jeg har badedrakt på når jeg kommer. Men må jo ta den av meg etterpå.

Men da kan du vel surre et håndkle rundt deg, ev bruke en badekåpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Men da kan du vel surre et håndkle rundt deg, ev bruke en badekåpe?

Ikke i dusjen. Men skal tenke på det, svømming tror jeg hadde vært bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ikke i dusjen. Men skal tenke på det, svømming tror jeg hadde vært bra. 

Nei, men om du kan dusje med badetøyet på, så trenger du jo ikke ta av det i dusjen. Da er det bare akkurat når du skal skifte og da kan du bruke håndkle eller badekåpe :) Men jeg tror, og nå får jeg nok halve dol imot meg, at samme hvor mye du trener så vil ikke musklene bli bra med mindre du lærer deg å slappe av i muskulaturen i tillegg. Altså, mye sannsynlig vil det hjelpe deg å svømme. Men jeg trente styrke i en lang periode og ble ihvertfall ikke bedre. Da tror jeg faktisk du vil ha langt større nytte av f.eks pilates eller joga. Men uansett så er det jo sunt å svømme så det syns jeg du burde begynne med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Trine skrev:

Nei, men om du kan dusje med badetøyet på, så trenger du jo ikke ta av det i dusjen. Da er det bare akkurat når du skal skifte og da kan du bruke håndkle eller badekåpe :) Men jeg tror, og nå får jeg nok halve dol imot meg, at samme hvor mye du trener så vil ikke musklene bli bra med mindre du lærer deg å slappe av i muskulaturen i tillegg. Altså, mye sannsynlig vil det hjelpe deg å svømme. Men jeg trente styrke i en lang periode og ble ihvertfall ikke bedre. Da tror jeg faktisk du vil ha langt større nytte av f.eks pilates eller joga. Men uansett så er det jo sunt å svømme så det syns jeg du burde begynne med :)

Ja kan jo dusje etterpå med badedrakt og :) Nei har jo hatt disse muskelsmertene i mange år, var jo aktiv når ungene var små. Men likevel hadde jeg vondt, det var mange bekymringer da. Og har jo endel av det nå også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg frem med pekefingeren her. Alle SKAL dusje uten badetøy før de går i bassenget!

Anonymkode: bd6c8...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må jeg frem med pekefingeren her. Alle SKAL dusje uten badetøy før de går i bassenget!

Anonymkode: bd6c8...5ff

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hvorfor det?

 

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hvorfor det?

http://www.ba.no/meninger/dusj-for-du-gar-i-bassenget/o/1-41-7264863

Flere ganger har jeg overhørt at hallvertene gir beskjed om at alle må dusje og vaske seg uten badedrakt før de går i bassenget. Selv de som får denne beskjeden i dusjen overhører dette, og bryr seg ikke.

At de forurenser vannet med bakterier de har under badebuksene og under bleiene, synes å være likegyldig for disse «grisene». At vi alle må bade i deres bakterier, og at bassengets system tilfører mye mer Klorin enn nødvendig, går utover oss alle.

Anonymkode: 54fee...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

http://www.ba.no/meninger/dusj-for-du-gar-i-bassenget/o/1-41-7264863

Flere ganger har jeg overhørt at hallvertene gir beskjed om at alle må dusje og vaske seg uten badedrakt før de går i bassenget. Selv de som får denne beskjeden i dusjen overhører dette, og bryr seg ikke.

At de forurenser vannet med bakterier de har under badebuksene og under bleiene, synes å være likegyldig for disse «grisene». At vi alle må bade i deres bakterier, og at bassengets system tilfører mye mer Klorin enn nødvendig, går utover oss alle.

Anonymkode: 54fee...29d

Ok. Da er det ikke noe for meg tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Trine skrev:

Nei, men om du kan dusje med badetøyet på, så trenger du jo ikke ta av det i dusjen. 

Det er ikke lovlig å duche med klær på. Da man risikere å bli kastet ut på 'russisk vis'.

Anonymkode: 54fee...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lovlig å duche med klær på. Da man risikere å bli kastet ut på 'russisk vis'.

Anonymkode: 54fee...29d

Ok, jeg er aldri i svømmehaller så jeg kan ikke reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Da er det ikke noe for meg tror jeg. 

Svømming ville trolig vært en utmerket aktivitet for deg av mange årsaker - det er allsidig bruk av kroppen, det kan hjelpe mot opptil flere av plagene dine, man kan drive med det alene i sitt eget tempo, og man trenger ikke melde seg på noe fast, bare gjøre det når det passer, såfremt hallen er åpen.

Så det var jammen flaks at du fant ut at det halvminuttet det tar å brette ned badedrakta og vaske seg i dusjen først, gjør det umulig :P  Ellers hadde du nesten funnet en perfekt ting å prøve... 

Jeg mener ikke å være slem Stjernestøv, men det problemet lar seg løse, det er jeg sikker på.  Du kan kanskje finne en tid da det ikke er så mange andre i hallen, slik at du blir nesten alene i dusjen?  Hvis det som plager deg, har med tilskuere å gjøre, altså.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Svømming ville trolig vært en utmerket aktivitet for deg av mange årsaker - det er allsidig bruk av kroppen, det kan hjelpe mot opptil flere av plagene dine, man kan drive med det alene i sitt eget tempo, og man trenger ikke melde seg på noe fast, bare gjøre det når det passer, såfremt hallen er åpen.

Så det var jammen flaks at du fant ut at det halvminuttet det tar å brette ned badedrakta og vaske seg i dusjen først, gjør det umulig :P  Ellers hadde du nesten funnet en perfekt ting å prøve... 

Jeg mener ikke å være slem Stjernestøv, men det problemet lar seg løse, det er jeg sikker på.  Du kan kanskje finne en tid da det ikke er så mange andre i hallen, slik at du blir nesten alene i dusjen?  Hvis det som plager deg, har med tilskuere å gjøre, altså.

 

Ok. Jeg er jo ikke fornøyd med kroppen, og tilskuere er ikke kjekt nei. Vet ikke når det er lite folk der heller, men kan jo kanskje spørre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Trine skrev:

Ok, jeg er aldri i svømmehaller så jeg kan ikke reglene.

Men likevel gir du råd?

Anonymkode: bd6c8...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Jeg er jo ikke fornøyd med kroppen, og tilskuere er ikke kjekt nei. Vet ikke når det er lite folk der heller, men kan jo kanskje spørre. 

Sjekk åpningstidene, så tenker jeg det peker seg ut noen alternativ helt naturlig.  Så kan du spørre om det pleier å være fullt der på de tidene som passer for deg, så får du helt sikkert noen tips.

Det er alle typer kropper i en svømmehall, og folk er opptatt med sitt.  Hvis du ikke er kjendis og ikke har ekstreme tatoveringer eller noe sånt, er det lite sannsynlig at noen gidder se to ganger på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Sjekk åpningstidene, så tenker jeg det peker seg ut noen alternativ helt naturlig.  Så kan du spørre om det pleier å være fullt der på de tidene som passer for deg, så får du helt sikkert noen tips.

Det er alle typer kropper i en svømmehall, og folk er opptatt med sitt.  Hvis du ikke er kjendis og ikke har ekstreme tatoveringer eller noe sånt, er det lite sannsynlig at noen gidder se to ganger på deg.

Føler folk kommer til å stirre på meg. Men får tenke på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men likevel gir du råd?

Anonymkode: bd6c8...5ff

Ehh, vi snakket om at hun kunne undersøke om det var mulig å dusje med badetøyet på. Noe mer du ikke vet bakgrunnen for som du ønsker å kritisere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Føler folk kommer til å stirre på meg. Men får tenke på det. 

Jeg synes du skal tenke mest på alle fordelene (en enkel aktivitet som passer for alle nivåer og ambisjoner, som vil hjelpe både på plagene, vekten og kjedsomheten), ikke risikoen for at du klarer å føle et eller annet som ødelegger / oppveier dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...