Gå til innhold

Diagnoser


Trine

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, FGT skrev:

Jeg fikk diagnosen "Blandet PF" for mange år siden. Jeg ikke den  nå lenger, og jeg tror heller ikke at det var en godkjent diagnose, eller ikke at det er i våre dager.  Først var det depressiv nevrose , den hadde jeg relativt lenge. Så etter mange tester og utprøvninger på medisinen, ble blandet PF, for det var ingen av de kjente PF, som var utpreget på meg. Senere ble det Dystymi og Asperger.

 

Her er det dystymi og adhd det har vært fokus på i timene. Har du testet antidepressiva og har de isåfall hatt noen effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ObservingSnailReproduction
20 hours ago, Trine said:

Det er vel fordi å gi en forklaring av hvordan jeg er. Jeg kan ikke noe om schizoid egentlig, men ifølge wiki er dette symptomene

  • Få eller ingen aktiviteter gir glede
  • Følelsesmessig kulde, distanse eller avflatet affekt
  • Begrenset evne til å uttrykke varme, ømme følelser eller sinne overfor andre
  • Åpenbar likegyldighet overfor ros eller kritikk
  • Liten interesse for seksuelle opplevelser med annen person (alder tatt i betraktning)
  • Foretrekker nesten alltid enslige aktiviteter
  • Overdreven opptatthet av fantasi og introspeksjon
  • Mangel på nære venner eller fortrolige forhold (eventuelt bare en/ett) og heller ikke noe ønske om slike forhold
  • Åpenbar ufølsomhet overfor gjeldende sosiale normer og konvensjoner

Jeg kan krysse av på 1, 3, 5, 6, 8. Poenget med denne journalen, som visst nok egentlig ikke er en journal, er å fortelle neste behandler mest mulig om meg uten å skrive en hel bok. Så jeg syns ikke det er så tullete at det tas med. Det er jo bare et ord som forklarer noen av mine trekk, ikke noe mer enn det. Samme er det med disse angstlidelsene, jeg tror ikke det er direkte angst, men en ekstrem stressbarhet. Men om de må skrive angst for å få ned på papiret hvordan jeg er så er det faktisk bedre enn at de ikke skriver noe. For hadde jeg ikke vært så "tøff" som en ab over her så hyggelig skrev og hadde jeg ikke hatt hund, så hadde jeg ikke gått ut av døra dersom det var en mulighet for at jeg kanskje kunne møte på noen. Men jeg er ikke dum nok/smart nok til å lytte til kroppen, ikke heller når den ropet "se til helvete å pell deg hjem, gjem deg under dyna og bli der". Så angsten, om det er det, får aldri noen mulighet til å utvikle seg. Det betyr ikke at den ikke konstant ligger der og trykker, ubehaget og frykten er der konstant, men jeg lar det ikke utvikle seg fordi jeg er av typen som heller trosser kroppens signaler enn å lytte til dem.

Oh, heisann.

Skal en ta noen hensyn til min personlige erfaring, så vil jeg si at schizoid er noe en sannsynligvis vet om at en har om en kan ordet eller ikke. Jo eldre, jo mer sannsynlig er nok dette. Føler du at du ikke passer disse skoene, så stemmer nok sikkert det.

Det er bra du gjør litt undersøkelser på egenhånd om hva dette handler om og at du deler dette med forumet. Det er ikke mye omdiskutert og folk flest vet lite om denne PFen. Bare se på dem som fortsatt tror det handler om Schizofreni.

Tommelen opp.

- Sneglen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎10‎.‎2016 den 22.47, Trine skrev:

Her er det dystymi og adhd det har vært fokus på i timene. Har du testet antidepressiva og har de isåfall hatt noen effekt?

Jeg har gått på AD , men bare en bare det jeg vil kalle en vedlikeholdsdose. 20mg. Men til gjengjeld så har jeg tatt den i ca. 26 år med noe bytting av merker opp igjennom tiden. Jeg husker i begynnelsen , jeg ventet og ventet på effekt, da det hadde gått over tre ,fire uker. Nei det var ikke noe revlusnorende , men etter hvert, så har jeg nok erfart at medisinene har en virkning inn rent biologisk også . Det konstande stresset  i magen ble minde, samt at over tid har jeg også lært å tilpasse meg, ja leve med dette.     

Endret av FGT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FGT skrev:

Jeg har gått på AD , men bare en bare det jeg vil kalle en vedlikeholdsdose. 20mg. Men til gjengjeld så har jeg tatt den i ca. 26 år med noe bytting av merker opp igjennom tiden. Jeg husker i begynnelsen , jeg ventet og ventet på effekt, da det hadde gått over tre ,fire uker. Nei det var ikke noe revlusnorende , men etter hvert, så har jeg nok erfart at medisinene har en virkning inn rent biologisk også . Det konstande stresset  i magen ble minde, samt at over tid har jeg også lært å tilpasse meg, ja leve med dette.     

Jeg har ikke hatt noen effekt av AD, men har litt effekt av Strattera (adhd-medisin). Får litt mindre av det stresset i magen når jeg tar dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Trine skrev:

Jeg har ikke hatt noen effekt av AD, men har litt effekt av Strattera (adhd-medisin). Får litt mindre av det stresset i magen når jeg tar dem.

Ja det høres bra ut, for hvis ikke magen virker som den skal så kan en bli mer depressiv, noe jeg har erfart. Serotonin skal du jo ha i tarmene også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...