Gå til innhold

Er jeg hypokonder når jeg har allergisk reaksjon?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

blodprøvene mine viste lett reaksjon men ikke så mye at reaksjonen kan kalles allergi. Er jeg da hypokonder, siden jeg har mye allergiske reaksjoner på pollen/støv likevel da, som begynte i fjor, med heftige hevelser på øynene og nysing? Kan det være psykosomatisk, siden jeg er så ego autist?

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke man kan tenke seg til sånne symptomer. Da jeg tok en allergitest første gang jeg fikk en allergisk reaksjon fikk jeg beskjed om at jeg reagerte på gresspollen. Det var også en mulighet for at jeg kanskje reagerte på støv, men det var ikke helt sikkert. Legen sa da at jeg fikk medisiner for pollen-sesongen og dersom jeg fortsatt var plaget etter det så skulle jeg få mer medisiner. Jeg tolker det som at man kan få reaksjon selv om blodprøven er usikker. Det er forskjellig hvor kraftig folk reagerer, så om blodprøven viser lett reaksjon og du faktisk har en ganske kraftig reaksjon så er du allergisk. Jeg reagerer på bjørk når det er kraftig spredning selv om ingen allergitest noen gang har påvist det. Legen min sier at det ikke spiller noen rolle hva testen sier så lenge jeg reagerer og allergimedisinene hjelper. Sånn er det nok for deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke testene er hundre prosent sikre. Tok akkurat en slik test selv og reagerte ikke på hund, enda jeg faktisk gjør det i virkeligheten. Jeg lot legen tro testen virket perfekt og sa ikke ett ord....

Anonymkode: 7671a...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...