Gå til innhold

Droppe dagsenteret?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Bør jeg droppe dagsenteret i morgen siden sykepleieren anbefalte meg å være minst mulig sosial? Var jo på besøk på fredag og ble så gira, han jeg besøkte er BP og var veldig gira. Det er jo ikke det verste man kan få inn. Ellers har jeg tatt vival og sett filmer i helga, det hjelper på psyken. Må si det er god terapi og kan anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Bør jeg droppe dagsenteret i morgen siden sykepleieren anbefalte meg å være minst mulig sosial? Var jo på besøk på fredag og ble så gira, han jeg besøkte er BP og var veldig gira. Det er jo ikke det verste man kan få inn. Ellers har jeg tatt vival og sett filmer i helga, det hjelper på psyken. Må si det er god terapi og kan anbefales.

Ikke spør oss, spør behandleren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Bør jeg droppe dagsenteret i morgen siden sykepleieren anbefalte meg å være minst mulig sosial? Var jo på besøk på fredag og ble så gira, han jeg besøkte er BP og var veldig gira. Det er jo ikke det verste man kan få inn. Ellers har jeg tatt vival og sett filmer i helga, det hjelper på psyken. Må si det er god terapi og kan anbefales.

Pass på nå, så du ikke blir avhengig av vival. 3-4 ver dag er ikke bra.

Anonymkode: 0d0d2...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Kayia skrev:

Ikke spør oss, spør behandleren din.

Å ifølge han skulle jeg være minst mulig sosial. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Å ifølge han skulle jeg være minst mulig sosial. 

Hvorfor spør du oss da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Pass på nå, så du ikke blir avhengig av vival. 3-4 ver dag er ikke bra.

Anonymkode: 0d0d2...1e4

Hvor lang tid tar det å bli avhengig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Akkurat nå, Kayia skrev:

Hvorfor spør du oss da?

Fordi jeg føler meg bedre enn når han var her. Men glem det, bare surmul du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Hvor lang tid tar det å bli avhengig da?

Tar du såpass mye hver dag for å "bli i bedre form", kan du sikkert bli avhengig i løpet av et par uker.

Anonymkode: 0d0d2...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tar du såpass mye hver dag for å "bli i bedre form", kan du sikkert bli avhengig i løpet av et par uker.

Anonymkode: 0d0d2...1e4

Å da er jeg vel avhengig da, har tatt hver dag siden julaften. Men det er jo mer der det kommer fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Fordi jeg føler meg bedre enn når han var her. Men glem det, bare surmul du. 

Finnes ikke sur, men har null tro på at det er bra for deg å sitte på dol i hele kveld og diskutere dette. Kjenner deg ganske godt etterhvert vettu, og vet at du bare er ute etter "godkjent"-stempel på en beslutning du selv vet er ganske dårlig... ;) 

Gjetter tråden kan bli ca sånn:

AnonymBruker1: "Nei, jeg syns du skal gå, det har du godt av bla-bla"

Stjernestøv: "Jamen sist ble jeg så sliten bla-bla, og psykepleieren sa bla-bla"

AnonymBruker2: "Jeg syns også du skal gå"

Stjernestøv: "Jamen jeg tar inn så mange energier..."

Deretter følger 30 innlegg i samme stil, før admin stenger tråden.

Og i morgen gjør du uansett det du selv har bestemt deg for, som er å bli hjemme :) 

Jeg mener det beste for deg er at du selv tøffer deg opp og tar en beslutning selv, basert på diskusjoner og råd du har fått fra behandlingsapparatet rundt deg. Er du i tvil - ta det med dem :)

 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Kayia skrev:

Finnes ikke sur, men har null tro på at det er bra for deg å sitte på dol i hele kveld og diskutere dette. Kjenner deg ganske godt etterhvert vettu, og vet at du bare er ute etter "godkjent"-stempel på en beslutning du selv vet er ganske dårlig... ;) 

Gjetter tråden kan bli ca sånn:

AnonymBruker1: "Nei, jeg syns du skal gå, det har du godt av bla-bla"

Stjernestøv: "Jamen sist ble jeg så sliten bla-bla, og psykepleieren sa bla-bla"

AnonymBruker2: "Jeg syns også du skal gå"

Stjernestøv: "Jamen jeg tar inn så mange energier..."

Deretter følger 30 innlegg i samme stil, før admin stenger tråden.

Og i morgen gjør du det du selv har bestemt deg for, som er å bli hjemme hehe :) 

Ok. Ja får vel bli hjemme å se på film, tryggest det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ok. Ja får vel bli hjemme å se på film, tryggest det. 

Du er så kjapp at du rakk å sitere før jeg var ferdig med å endre, men jeg la til dette, og det mener jeg virkelig!

"Jeg mener det beste for deg er at du selv tøffer deg opp og tar en beslutning selv, basert på diskusjoner og råd du har fått fra behandlingsapparatet rundt deg. Er du i tvil - ta det med dem :)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å da er jeg vel avhengig da, har tatt hver dag siden julaften. Men det er jo mer der det kommer fra. 

Inntil legen ikke vil skrive ut mer.

Anonymkode: 0d0d2...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
3 minutter siden, Kayia skrev:

Du er så kjapp at du rakk å sitere før jeg var ferdig med å endre, men jeg la til dette, og det mener jeg virkelig!

"Jeg mener det beste for deg er at du selv tøffer deg opp og tar en beslutning selv, basert på diskusjoner og råd du har fått fra behandlingsapparatet rundt deg. Er du i tvil - ta det med dem :)"

Ok :) Jeg sover vel til det nesten er tid for tur og, tenkte ikke å gå tur men bare stikke en tur innom. Men vet jo jeg blir dårlig da, mange dårlige folk der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å ifølge han skulle jeg være minst mulig sosial. 

Når jeg blir dårligere å trenger og skjerme meg litt så blir jeg ikke bedre av å bare og være inne. Greier jeg å gå en tur (helst langs stranden) så hjelper det. Er ikke sosial samtidig som jeg får frisk luft og får litt bevegelse. Blir litt klarere i hodet da. Hadde det vært noe å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inntil legen ikke vil skrive ut mer.

Anonymkode: 0d0d2...1e4

Ja. Blir sint om han ikke skriver ut mer, da vil han jeg skal lide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, emilie321 skrev:

Når jeg blir dårligere å trenger og skjerme meg litt så blir jeg ikke bedre av å bare og være inne. Greier jeg å gå en tur (helst langs stranden) så hjelper det. Er ikke sosial samtidig som jeg får frisk luft og får litt bevegelse. Blir litt klarere i hodet da. Hadde det vært noe å prøve?

Det er så mange energier der ute, men det er det jo inne og. Men ute kan det hende jeg går bak noen, da får jeg inn det de har i seg. Utrolige mange folk er dårlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok :) Jeg sover vel til det nesten er tid for tur og, tenkte ikke å gå tur men bare stikke en tur innom. Men vet jo jeg blir dårlig da, mange dårlige folk der. 

Det har vist seg at du har misforstått rådene fra psykepleieren før, så for sikkerhets skyld er det sikkert lurt å fortelle om dette når dere møtes neste gang :)

Ps. Du bør ikke råde/anbefale (jf åpningsinnlegget) vival som god terapi. Det er et svært farlig råd du gir der, og det er absolutt ikke noe en lege/psykiater vil anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Kayia skrev:

Det har vist seg at du har misforstått rådene fra psykepleieren før, så for sikkerhets skyld er det sikkert lurt å fortelle om dette når dere møtes neste gang :)

Ps. Du bør ikke råde/anbefale (jf åpningsinnlegget) vival som god terapi. Det er et svært farlig råd du gir der, og det er absolutt ikke noe en lege/psykiater vil anbefale.

Han mente jeg ikke tålte å være med folk pga energiene jeg tar inn, blir jo dårlig. Misforstod ikke. 

Vival er det beste som finnes, forstår ikke hva som er så galt med det. Nei er umulig å få vival i psykiatrien, og hvorfor er det så farlig ? Folk får det jo ikke uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Han mente jeg ikke tålte å være med folk pga energiene jeg tar inn, blir jo dårlig. Misforstod ikke. 

Vival er det beste som finnes, forstår ikke hva som er så galt med det. Nei er umulig å få vival i psykiatrien, og hvorfor er det så farlig ? Folk får det jo ikke uansett. 

1. Blir gjentakelse dette, men dersom han var så tydelig var det vel unødvendig å spørre oss?

2. Vival er svært avhengighetsskapende og har andre bivirkninger som gjør at lege/psykiater ikke anbefaler langvarig og/eller hyppig bruk. Spør behandleren din eller NHD dersom du ønsker ytterligere forklaring/begrunnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...