Gå til innhold

Du som er mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Flyttingen er en del av det den også! Han har faktisk hatt flere panikkanfall også _pga_ at vi flytter. Hvor mye info må jeg legge ut om mine "barn" for å bli trodd? Jeg har skrevet mer enn nok om dem. 

Anonymkode: 19009...0cd

Og forholdet "han mener ikke har vært konstruktivt": det er psykologens sterke ord. Psykologen bruker ord som psykisk vold om det han har vært gjennom. Han har gradvis blitt psyket ned og mistet selvtillit. Han er også sykemeldt. Nå har jeg sagt mye mer enn jeg burde si.

Anonymkode: 19009...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg vil ikke skriver mere om dette. Det er ingen som forstår meg likevel. 

Anonymkode: 19009...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser etter at jeg har skrevet dette at  du ikke vil skrive mer så håper det er greit at jeg trykket på send. Du trenger ikke hverken lese det eller svare Jeg forstår at dette er veldig vanskelig og det er ikke noe enkelt svar.. 

Personlig var jeg veldig knyttet til hjemmet mitt også i etter at jeg flyttet ut. Da jeg fikk mitt første barn var det såå godt å kunne kom " hjem" og dele gleder og bekymringer . Og også få litt  avlastning. 

Enda i dag har jeg behov for å reise hjem til mine foreldre med jevne mellomrom selv om jeg selv har voksne barn. Det gir en  slags trygghet og kontinuitet i livet. En følelse av tilhørighet ....

Tror vi alle reagerer ulikt på dette. Og ikke alle er like knyttet til hjemmet. Mine barn er veldig forskjellig.( yngste er 18 år).  To hadde tatt det helt fint om vi hadde flyttet og to hadde ikke taklet det. 

Oppbrudd og forandring er en del av livet. Noen er mer sårbar enn andre for dette men de vil uansett måtte forholde seg til det en gang. De fleste vil med tiden slå seg til ro med forandringer og leve greit med det .

Vet ikke hvordan det er der du skal flytte. Men hvis du har god plass til overnatting og det er et greit sted å reise til kan det jo være spennende for barna å komme på besøk med jevne mellomrom. Da setter man bare enda mer pris på hverandre når man er sammen. Dessuten er det mulig å ha kontakt via telefon ol... 

Jeg tror du har gjordt en god jobb som mor men det er lov å ta vare på deg selv . Din trivsel og din helse betyr også noe... Vi mødre har lett for å sette våre egne behov til side og til slutt blir man selv psykisk utslitt.... Personlig har jeg hatt en lang prossess med å se at ungene må leve sine egne selvstendige liv og at jeg kan ikke være allt for de ... 

jeg har en datter som sliter psykisk. Jeg trodde at det var min oppgave å " redde" henne. I stedet gjorde jeg henne litt for avhengig av meg og hadde egentlig ingenting å gi lenger. Nå ser jeg at det er greit å overlate dette til profesjonelle ...

Lykke til med flyttingen.. Dette kommer hele familien til å takle greit etter hvert . Oppbrudd er alltid utfordrende men veldig ofte blir man positivt overrasket... 

 

Anonymkode: c9a60...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flyttingen er en del av det den også! Han har faktisk hatt flere panikkanfall også _pga_ at vi flytter. Hvor mye info må jeg legge ut om mine "barn" for å bli trodd? Jeg har skrevet mer enn nok om dem. 

Anonymkode: 19009...0cd

Nå synes jeg du gjør det ordentlig vanskelig å svare deg. Du har skrevet om denne flyttingen gjennom lang tid, og jeg er blant de som har vært skeptiske og antydet at du burde prøve å utsette det et år eller to særlig av hensyn til din yngste. Når du så forteller at du straks skal flytte, og at fastlegen støtter deg på dette, så blir du sur fordi jeg prøver å si at du ikke skal gjøre det vanskeligere for deg selv fordi din voksne sønn synes det er vanskelig at du flytter.

Jeg er lei av ditt evige argument om at du ikke blir trodd.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, laban skrev:

Hei asterix, det var lenge siden! Hvor mange har du hjemme nå? Håper det går bra med dere alle!

Takk for sist. Jeg husker ikke egentlig når jeg var innom her sist, men ting er bra her nå. Jeg husker ikke om jeg har pratet her om alt vi har vært i gjennom.

Jeg har 5 av ungene boende hjemme nå, pluss en av de eldste hjemme på besøk for tiden.

Håper alt er bra hos dere også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, frosken skrev:

Nå synes jeg du gjør det ordentlig vanskelig å svare deg. Du har skrevet om denne flyttingen gjennom lang tid, og jeg er blant de som har vært skeptiske og antydet at du burde prøve å utsette det et år eller to særlig av hensyn til din yngste. Når du så forteller at du straks skal flytte, og at fastlegen støtter deg på dette, så blir du sur fordi jeg prøver å si at du ikke skal gjøre det vanskeligere for deg selv fordi din voksne sønn synes det er vanskelig at du flytter.

Jeg er lei av ditt evige argument om at du ikke blir trodd.

 

 

Jeg skriver sjelden her inne lenger av ulike grunner, så du har sluppet å forholde deg så mye til mitt evige argument om å ikke bli trddd de siste årene. Ha en fin dag og takk for dine og andres svar. 

Anonymkode: 19009...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver sjelden her inne lenger av ulike grunner, så du har sluppet å forholde deg så mye til mitt evige argument om å ikke bli trddd de siste årene. Ha en fin dag og takk for dine og andres svar. 

Anonymkode: 19009...0cd

Ca en uke siden forrige gang du begynte å banne fordi du ble sinna på et velment svar, men du har jo rett i at du skriver mye sjeldnere enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, frosken skrev:

Ca en uke siden forrige gang du begynte å banne fordi du ble sinna på et velment svar, men du har jo rett i at du skriver mye sjeldnere enn før.

Nå synes jeg du skal slutte. Hvordan kan du med sikkerhet vite hvem anonyme her inne er? 

Anonymkode: 19009...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå synes jeg du skal slutte. Hvordan kan du med sikkerhet vite hvem anonyme her inne er? 

Anonymkode: 19009...0cd

Men ja, jeg ble forbanna på deg, og det var fordi du var så påståelig om noe som ikke stemmer. Jeg orker ikke å diskutere med deg. 

Anonymkode: 19009...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå synes jeg du skal slutte. Hvordan kan du med sikkerhet vite hvem anonyme her inne er? 

Anonymkode: 19009...0cd

Er det ikke ca 10 år vi har kjent hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, frosken skrev:

Er det ikke ca 10 år vi har kjent hverandre?

Du vet at jeg har satt pris på dine svar. Nå avslutter vi dette som venner håper jeg. 

Anonymkode: 19009...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ja, jeg ble forbanna på deg, og det var fordi du var så påståelig om noe som ikke stemmer. Jeg orker ikke å diskutere med deg. 

Anonymkode: 19009...0cd

Det er greit at du ikke ønsker mer diskusjon om dette. Men du gjør noe med andre du også, når du gir den type respons du gjør. Jeg engasjerer meg ofte i dine tråder, stort sett med et ønske om å bidra konstruktivt, noe du ofte i ettertid har sagt har fungert. Jeg synes ikke det at du er fortvilet gir deg rett til å svare meg slik du har gjort en del ganger i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, frosken skrev:

Det er greit at du ikke ønsker mer diskusjon om dette. Men du gjør noe med andre du også, når du gir den type respons du gjør. Jeg engasjerer meg ofte i dine tråder, stort sett med et ønske om å bidra konstruktivt, noe du ofte i ettertid har sagt har fungert. Jeg synes ikke det at du er fortvilet gir deg rett til å svare meg slik du har gjort en del ganger i det siste.

Beklager så mye. 

Anonymkode: 19009...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, frosken skrev:

Det er greit at du ikke ønsker mer diskusjon om dette. Men du gjør noe med andre du også, når du gir den type respons du gjør. Jeg engasjerer meg ofte i dine tråder, stort sett med et ønske om å bidra konstruktivt, noe du ofte i ettertid har sagt har fungert. Jeg synes ikke det at du er fortvilet gir deg rett til å svare meg slik du har gjort en del ganger i det siste.

Jeg har beklager. Kan vi legge dette bak oss og gå videre som venner nå? 

Anonymkode: 19009...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, asterix skrev:

Takk for sist. Jeg husker ikke egentlig når jeg var innom her sist, men ting er bra her nå. Jeg husker ikke om jeg har pratet her om alt vi har vært i gjennom.

Jeg har 5 av ungene boende hjemme nå, pluss en av de eldste hjemme på besøk for tiden.

Håper alt er bra hos dere også?

Jeg husker heller ikke tidspunktet, men det var etter alle omveltningene, ja. Fint å høre at det går bra med dere. Vår yngste, som jeg var gravid med da jeg begynte å henge her på DOL, fylte 18 tidligere i år, så tiden går :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, laban skrev:

Jeg husker heller ikke tidspunktet, men det var etter alle omveltningene, ja. Fint å høre at det går bra med dere. Vår yngste, som jeg var gravid med da jeg begynte å henge her på DOL, fylte 18 tidligere i år, så tiden går :mellow:

Ja, tiden går alt for fort. Var vel rundt den tiden jeg også kom til DOL. Den gangen ville jeg absolutt ikke trodd på det om noen hadde fortalt meg hvordan livet mitt ville bli om 18 år. Helt vilt egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har beklager. Kan vi legge dette bak oss og gå videre som venner nå? 

Anonymkode: 19009...0cd

Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
22 timer siden, asterix skrev:

Ja, tiden går alt for fort. Var vel rundt den tiden jeg også kom til DOL. Den gangen ville jeg absolutt ikke trodd på det om noen hadde fortalt meg hvordan livet mitt ville bli om 18 år. Helt vilt egentlig. 

Koselig å se deg her, Asterix :-) Husker deg veldig godt. Mine tre har også blitt store, og er ungdommer nå, eldstemann flytter ut om ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 28.5.2017 den 9.34, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke skriver mere om dette. Det er ingen som forstår meg likevel. 

Anonymkode: 19009...0cd

Hei. Det er veldig enkelt å forstå deg. Det er klart det er vanskelig å flytte i en sånn situasjon.

Sønnen din trenger kanskje ekstra støtte i en avgrenset periode. Kan du få til dette over telefon, og ved å besøke ham ofte i starten?

Slik jeg forstår det er det ikke flyttingen som er selve årsaken til problemet, men at han trenger støtte etter seriøse samlivsproblemer og brudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Gargamel skrev:

Hei. Det er veldig enkelt å forstå deg. Det er klart det er vanskelig å flytte i en sånn situasjon.

Sønnen din trenger kanskje ekstra støtte i en avgrenset periode. Kan du få til dette over telefon, og ved å besøke ham ofte i starten?

Slik jeg forstår det er det ikke flyttingen som er selve årsaken til problemet, men at han trenger støtte etter seriøse samlivsproblemer og brudd.

Det er nok der det ligger.. 

Anonymkode: 19009...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...