Gå til innhold

Avslag etter avslag på DPS


Andreaswell

Anbefalte innlegg

Andreaswell
1 minutt siden, frosken skrev:

På siden av trådens tema, men jeg ble nysgjerrig på det du sier om at advokaten skal ha prosenter av erstatningen. Jeg trodde dette ikke var i samsvar med etiske retningslinjer for advokater i Norge, men dette er kanskje endret?

Joda, er visst meget vanlig i erstatningssaker. Sjekket med flere advokater. De fleste ligger på 10%. I tillegg tar hun 10.000kr pr forsikringssak som trekkes fra oppgjøret når den tid kommer. Ingen oppgjør= ingen betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, Andreaswell skrev:

Jeg kan fungere optimalt så lenge jeg får riktig behandling. Det har jeg erfart tidligere når jeg fikk behandling hos psykolog gjennom helseforsikringen min.

OK, men tror ikke det offentlige kan prioritere dette da det er så mange som trenger hjelp i våre dager.

Anonymkode: c2bc0...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
17 minutter siden, emilie321 skrev:

Helt inntil nå nylig så våknet jeg nesten hver natt, dyvåt av svette. Har slitt med laken skrekk i mange år. Har bla slitt med PTSD i mange år. Begynte i vinter med Efexor 150 mg i tillegg til andre medisiner og har etter det ikke svettet en natt og sover roligere når jeg sover. Angsten på dagtid er også betydelig bedre. 

Da jeg begynte med Efexor så fikk jeg beskjed om at den ikke hjalp alle, men for noen så var det en god medisin. En må bare prøve ut.

Efexor har jeg aldri forsøkt, men skal notere meg den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

OK, men tror ikke det offentlige kan prioritere dette da det er så mange som trenger hjelp i våre dager.

Anonymkode: c2bc0...db8

Ikke for å være frekk, men hva du tror er likegyldig. Har fått bekreftet fra fylkeslegen at jeg har krav på hjelp, og at avslaget ikke holder. Derfor ble jeg anbefalt å søke også erstatning her. 

Og det er nettopp mennesker i min situasjon som også bør prioriteres, da det å komme ut i jobb igjeb ikke er så langt unna. Jeg kan få jobb på dagen bare jeg blir frisk nok til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Andreaswell skrev:

Ikke for å være frekk, men hva du tror er likegyldig. Har fått bekreftet fra fylkeslegen at jeg har krav på hjelp, og at avslaget ikke holder. Derfor ble jeg anbefalt å søke også erstatning her. 

Og det er nettopp mennesker i min situasjon som også bør prioriteres, da det å komme ut i jobb igjeb ikke er så langt unna. Jeg kan få jobb på dagen bare jeg blir frisk nok til det. 

Blir de uføre som nedprioriteres da. 

Anonymkode: c2bc0...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir de uføre som nedprioriteres da. 

Anonymkode: c2bc0...db8

Eller så trengs flere behandlere? 

Psykiateren min har alltid sagt- De som aldri blir friske får hjelp mens de som kan bli friske ikke får det. Om det ligger noen sannhet i det anet jeg ikke, men det er en svært dårlig investering å la mennesker som meg stå uten hjelp.

Endret av Andreaswell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Just now, Andreaswell said:

Eller så trengs flere behandlere? 

Psykiateren min har alltid sagt- De som aldri blir friske får hjelp mens de som kan bli friske ikke får det. Om det ligger noen sannhet i det anet jeg ikke, men det er en svært dårlig invistering å la mennesker som meg stå uten hjelp.

Hva er grunnen til at du tenker det er en dårligere investering å ikke hjelpe deg enn det å ikke hjelpe gjennomsnittspersonen? Hva slags syn har du på syke, egentlig?

Anonymkode: 86e49...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutes ago, Andreaswell said:

Psykiateren min har alltid sagt- De som aldri blir friske får hjelp mens de som kan bli friske ikke får det.

Svada. Fra ende til annen.

Anonymkode: 86e49...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Andreaswell skrev:

Eller så trengs flere behandlere? 

Psykiateren min har alltid sagt- De som aldri blir friske får hjelp mens de som kan bli friske ikke får det. Om det ligger noen sannhet i det anet jeg ikke, men det er en svært dårlig investering å la mennesker som meg stå uten hjelp.

Jeg er ikke frisk, og får ingen hjelp, det har jeg aldri fått, bortsett fra piller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er grunnen til at du tenker det er en dårligere investering å ikke hjelpe deg enn det å ikke hjelpe gjennomsnittspersonen? Hva slags syn har du på syke, egentlig?

Anonymkode: 86e49...ae5

Nå vrir du og vender på ting jeg ikke engang har sagt. Jeg er gjennomsnittspersonen. Hva slags syn jeg har på syke er meget lite relevant her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Svada. Fra ende til annen.

Anonymkode: 86e49...ae5

Virker ikke sånn, men du får mene hva du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, Andreaswell said:

Nå vrir du og vender på ting jeg ikke engang har sagt. Jeg er gjennomsnittspersonen. Hva slags syn jeg har på syke er meget lite relevant her.

Rettelse: hvorfor er det noen dårligere investering å ikke hjelpe "mennesker som deg", enn andre?

Anonymkode: 86e49...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rettelse: hvorfor er det noen dårligere investering å ikke hjelpe "mennesker som deg", enn andre?

Anonymkode: 86e49...ae5

Ut ifra et samfunnsøkonomisk tankegang er det helt klart en bedre investering å gjøer de som kan bli friske friske, er det ikke?

Ut ifra en etisk tankegang så er det ikke menneskelig og stygt og tenke slik.

Men det er lite vits å dreie tråden bort til dette, da poenget er at de som er "for friske" ikke får noe hjelp og nettopp ender som uføre, i værste fall.

Endret av Andreaswell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder svetting, det finnes tabletter. Jeg fikk av hudlege, men hudlegen sa fastlege kunne skrive ut. Evnt kan du be om henvisning til hudlege.

Heter Dridase. Disse må betales selv, koster litt, jeg bruker dem ved behov som når jeg skal ett eller annet. Søker du litt på nett så er det litt info om tablettene. Det er blitt mer vanlig å få det skrevet ut nå, da mange sliter med mye svetting av forskjellige årsaker. Kan være verdt å teste ut, så sant det går sammen med evnt andre medisiner du tar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
10 minutter siden, Shira! skrev:

Når det gjelder svetting, det finnes tabletter. Jeg fikk av hudlege, men hudlegen sa fastlege kunne skrive ut. Evnt kan du be om henvisning til hudlege.

Heter Dridase. Disse må betales selv, koster litt, jeg bruker dem ved behov som når jeg skal ett eller annet. Søker du litt på nett så er det litt info om tablettene. Det er blitt mer vanlig å få det skrevet ut nå, da mange sliter med mye svetting av forskjellige årsaker. Kan være verdt å teste ut, så sant det går sammen med evnt andre medisiner du tar. 

Takk for det! Skal jammen ta det opp med fastlegen. Er nok billigere enn å bruke 5000 på botox to ganger i året, kun under armene:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutes ago, Andreaswell said:

Ut ifra et samfunnsøkonomisk tankegang er det helt klart en bedre investering å gjøer de som kan bli friske friske, er det ikke?

Ut ifra en etisk tankegang så er det ikke menneskelig og stygt og tenke slik.

Men det er lite vits å dreie tråden bort til dette, da poenget er at de som er "for friske" ikke får noe hjelp og nettopp ender som uføre, i værste fall.

Men det er akkurat slik det er i dag. Man får god hjelp inntil man blir gitt opp, trygdet og henvist til dagsenter. Du vet kanskje ikke hva man driver med på et dagsenter. Det er ikke å padle i solen med familie og venner, det skal jeg love deg.

Anonymkode: 86e49...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er akkurat slik det er i dag. Man får god hjelp inntil man blir gitt opp, trygdet og henvist til dagsenter. Du vet kanskje ikke hva man driver med på et dagsenter. Det er ikke å padle i solen med familie og venner, det skal jeg love deg.

Anonymkode: 86e49...ae5

Men jeg har ikke fått god hjelp fra det offentlige! Kun gjennom privat forsikring.

Hvordan skal jeg vite hva man gjør på et dagsenter? Får som sagt ikke noe hjelp fra det offentlige. Familie og venner har jeg, er ikke det som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Andreaswell skrev:

Takk for det! Skal jammen ta det opp med fastlegen. Er nok billigere enn å bruke 5000 på botox to ganger i året, kun under armene:blink:

Ble så glad selv når jeg fikk disse tablettene at det bare hyggelig at andre kanskje kan få hjelp.

På de verste dagene tar jeg utover dagen. Har lest litt og ser flere gjerne starter med to og fyller på, men jeg har dårlig opptak av tabletter så min dose er ikke reell for andre. Dette kan nok hudlegen/legen kanskje litt om dosering, men min lege visste ikke så mye så jeg søkte endel selv. 

Fordelen med tabletter er at de virker på hele kroppen, botoxen er jo lokalt. Og ja, det er billigere enn botox ja. Skal ikke gi deg garantier, men test dem ut, det skal finnes en annen type også men tror virkestoffet er lik, en stund siden jeg leste og søkte opp informasjon. Håper de kan hjelpe deg! Det er grusomt når svetten bare renner! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
6 minutter siden, Shira! skrev:

Ble så glad selv når jeg fikk disse tablettene at det bare hyggelig at andre kanskje kan få hjelp.

På de verste dagene tar jeg utover dagen. Har lest litt og ser flere gjerne starter med to og fyller på, men jeg har dårlig opptak av tabletter så min dose er ikke reell for andre. Dette kan nok hudlegen/legen kanskje litt om dosering, men min lege visste ikke så mye så jeg søkte endel selv. 

Fordelen med tabletter er at de virker på hele kroppen, botoxen er jo lokalt. Og ja, det er billigere enn botox ja. Skal ikke gi deg garantier, men test dem ut, det skal finnes en annen type også men tror virkestoffet er lik, en stund siden jeg leste og søkte opp informasjon. Håper de kan hjelpe deg! Det er grusomt når svetten bare renner! 

Ja, det er helt grusomt og hjelper ikke akkurat på det sosiale heller. Har time hos legen til torsdag, så skal høre da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
58 minutes ago, Andreaswell said:

Men jeg har ikke fått god hjelp fra det offentlige! Kun gjennom privat forsikring.

Vel, det er en kjent sak at det er langt mindre trykk på psykiatrien i distriktene. Så i stedet for å dra 1 time mot Oslo, så kanskje du kunne dra 1 time motsatt vei. :)

Kan ikke garantere for kvaliteten, dog. Virker som det bare er "koseprat" frem til man trygdes og henvises til dagsenter.

Anonymkode: 86e49...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...