Gå til innhold

Avslag etter avslag på DPS


Andreaswell

Anbefalte innlegg

Andreaswell
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det er en kjent sak at det er langt mindre trykk på psykiatrien i distriktene. Så i stedet for å dra 1 time mot Oslo, så kanskje du kunne dra 1 time motsatt vei. :)

Kan ikke garantere for kvaliteten, dog. Virker som det bare er "koseprat" frem til man trygdes og henvises til dagsenter.

Anonymkode: 86e49...ae5

Jeg skal ikke trygdes, så enkelt er det. Når ikke klagen frem vil jeg bruke alt jeg har på privat hjelp. Poenget er at det ikke er riktig, men heller det enn alternativet.

Men ja, har tilgang til hele Østfold, Oslomog Akershus innen en time kjøring, så burde finnes hjelp å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
43 minutes ago, Andreaswell said:

Jeg skal ikke trygdes, så enkelt er det. Når ikke klagen frem vil jeg bruke alt jeg har på privat hjelp. Poenget er at det ikke er riktig, men heller det enn alternativet.

Men ja, har tilgang til hele Østfold, Oslomog Akershus innen en time kjøring, så burde finnes hjelp å få.

Hvordan vet du at det ikke er riktig? Det blir vel bare din mening?

Skjønner ikke hva slags hjelp det er i det jeg, men kjør på. Stå på krava, snakk ut om følelsene. Noe sånt.

Anonymkode: 86e49...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at det ikke er riktig? Det blir vel bare din mening?

Skjønner ikke hva slags hjelp det er i det jeg, men kjør på. Stå på krava, snakk ut om følelsene. Noe sånt.

Anonymkode: 86e49...ae5

Selvfølgelig er det ikke riktig at noen må bruke drøssevis av penger på private helsetjenester mens andre ikke.. Det er ikke bare min mening nei.

Jeg er for frisk til å bli trygdet, og kommer ikke til å finne meg i det nei. Det vet jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner frustrasjonen din! Jeg fikk ikke hjelp før jeg satt og sa at jeg tar livet mitt snart, med barnet mitt i armene. Først da fikk jeg hjelp. Men hadde tre behandlere som var søppel før jeg fikk han jeg har nå. En fantastisk mann som virkelig hjelper meg! Men jeg går dit ukentlig og hvis jeg trenger ekstra får jeg det. Dette er i østfold altså.. vet jo ikke hvor mange som går her, ser aldri de samme personene igjen... har du prøvd i Østfold? Fredrikstad, Sarpsborg? 

Anonymkode: 7df2e...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Andreaswell skrev:

Selvfølgelig er det ikke riktig at noen må bruke drøssevis av penger på private helsetjenester mens andre ikke.. Det er ikke bare min mening nei.

Du har ihvertfall råd til det. Det er mange som ikke ikke har penger til privat, ikke får hjelp av det offentlige, og blir stua bort på trygd så en sitter og råter på rot hjemme i ensom majestet. 

Anonymkode: c2bc0...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ihvertfall råd til det. Det er mange som ikke ikke har penger til privat, ikke får hjelp av det offentlige, og blir stua bort på trygd så en sitter og råter på rot hjemme i ensom majestet. 

Anonymkode: c2bc0...db8

Men kjære vene, er vel ikke DET som er poenget her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, Andreaswell skrev:

Men kjære vene, er vel ikke DET som er poenget her? 

Det er DU som skriver "Selvfølgelig er det ikke riktig at noen må bruke drøssevis av penger på private helsetjenester mens andre ikke.".

Anonymkode: c2bc0...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, Andreaswell said:

Selvfølgelig er det ikke riktig at noen må bruke drøssevis av penger på private helsetjenester mens andre ikke.. Det er ikke bare min mening nei.

Jeg er for frisk til å bli trygdet, og kommer ikke til å finne meg i det nei. Det vet jeg :) 

Kanskje du skal true med selvmord?

Anonymkode: 86e49...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er DU som skriver "Selvfølgelig er det ikke riktig at noen må bruke drøssevis av penger på private helsetjenester mens andre ikke.".

Anonymkode: c2bc0...db8

Ja, men hva er poenget ditt? At de som har råd skal betale for helsetjenester selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du skal true med selvmord?

Anonymkode: 86e49...ae5

Kan ikke akkurat stå inne for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Andreaswell skrev:

Ja, men hva er poenget ditt? At de som har råd skal betale for helsetjenester selv?

At det ikke er ressurser i det offentlige for å hjelpe folk til å fungere 100% optimalt. 

Anonymkode: c2bc0...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At det ikke er ressurser i det offentlige for å hjelpe folk til å fungere 100% optimalt. 

Anonymkode: c2bc0...db8

Fornøyd om jeg kan fungere 50% optimalt også jeg. Poenget er at jeg har krav på hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Nettopp. Og hva med de som ikke har ressurser til å betale en del selv, eller en mor som betaler (som i tilfellet med sønnen min)? Det går jo en grense der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
32 minutter siden, Andreaswell skrev:

Fornøyd om jeg kan fungere 50% optimalt også jeg. Poenget er at jeg har krav på hjelp. 

Det er veldig mange som har krav på hjelp som ikke får hjelp. 

Anonymkode: c2bc0...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig mange som har krav på hjelp som ikke får hjelp. 

Anonymkode: c2bc0...db8

DET vet jeg, dessverre. Men jeg må kjempe min kamp, så får de ta sin egen. Jeg gir meg ikke, og får nok hjelp ganske snart :) Bare synd det skal ta så mange år.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høyst sannsynlig får du jo avslag fordi andre mennesker trenger mer hjelp enn deg, og de må bruke ressursene på dem. 

Anonymkode: 974a1...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høyst sannsynlig får du jo avslag fordi andre mennesker trenger mer hjelp enn deg, og de må bruke ressursene på dem. 

Anonymkode: 974a1...96c

 

Anonymkode: a2ba1...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle klager over at det er for mange uføre, men hva blir gjort for at de som kan komme tilbake i jobb greier det? Ting går ikke bare over av seg selv.

Her jeg bor er det nesten umulig å komme inn på DPS ifølge andre (fastlegen sier også det) og kjempe lange ventelister hos psykologer med driftsavtale. For en del år siden var fylket jeg bor i bra når det gjaldt psykisk helse, hvor har det blitt av nå? Synes utviklingen er skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høyst sannsynlig får du jo avslag fordi andre mennesker trenger mer hjelp enn deg, og de må bruke ressursene på dem. 

Anonymkode: 974a1...96c

Nope, har som sagt fylkeslegen på "lag" nå, så er bare tidsspørsmål før jeg får hjelp nå :) 

Finnes ALLTID noen som trenger mer hjelp enn andre, men det betyr ikke at man ikke skal få hjelp av den grunn.

Anonymkode: f2ffd...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nope, har som sagt fylkeslegen på "lag" nå, så er bare tidsspørsmål før jeg får hjelp nå :) 

Finnes ALLTID noen som trenger mer hjelp enn andre, men det betyr ikke at man ikke skal få hjelp av den grunn.

Anonymkode: f2ffd...593

Mange som ikke får hjelp,  de mest mest ressurser  grafser til seg mest.

Endret av gråstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...