Gå til innhold

jeg kunne fremprovosere søvnparalyse, var jeg unik?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

ofte når jeg låg i senga og begynte å våkne, og da fremprovoserte jeg avogtil med vilje for spenning en "stressgledefølelse" trykk i brystet (uten å røre brystet med noe, låg helt iro på rygg) som strålte opp til hodet opp hodet, og da ble kroppen min helt prikkete og lam, og jo lengre jeg gjorde denne grueglede trykke greia i musklene i brystet som ga meg lammelse, jo verre ble susingen og pulsen i ørene og prikkingen og lammelsen.

 

har dere erfart noe liknende?

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Blomsterfluen skrev:

ofte når jeg låg i senga og begynte å våkne, og da fremprovoserte jeg avogtil med vilje for spenning en "stressgledefølelse" trykk i brystet (uten å røre brystet med noe, låg helt iro på rygg) som strålte opp til hodet opp hodet, og da ble kroppen min helt prikkete og lam, og jo lengre jeg gjorde denne grueglede trykke greia i musklene i brystet som ga meg lammelse, jo verre ble susingen og pulsen i ørene og prikkingen og lammelsen.

 

har dere erfart noe liknende?

Har ofte erfart søvnparalyse, men aldri framprovosert det med vilje. Synes søvnparalyse er så ubehagelig og skremmende, at det ville ikke falle meg inn å forsøke å framprovosere det. Pleier ikke ha susing og puls i ørene. Ei heller prikking. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Nei. Det er ikke en tilstand jeg ønsker å framprovosere. Heldigvis har jeg det ikke ofte, men de gangene jeg opplever det... er bare skremmende og vondt. Jeg kan oppleve at jeg forsøker å skrike, men at det bare kommer ut små ynk. Det føles som om jeg trykkes ned så jeg ikke kan lage lyd liksom. Det er bare angstfylt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe man kan gjøre med vilje, da man jo er paralysert. Og etter hva jeg har erfart er man bare desperat etter å komme ut av det. En får angst og kan hallusinere. Det er heller ikke den "prikkingen" man får når musklene "sover", det er noe annet. Så jeg tror du mener noe annet enn søvnparalyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2017 den 1.32, Blomsterfluen skrev:

ofte når jeg låg i senga og begynte å våkne, og da fremprovoserte jeg avogtil med vilje for spenning en "stressgledefølelse" trykk i brystet (uten å røre brystet med noe, låg helt iro på rygg) som strålte opp til hodet opp hodet, og da ble kroppen min helt prikkete og lam, og jo lengre jeg gjorde denne grueglede trykke greia i musklene i brystet som ga meg lammelse, jo verre ble susingen og pulsen i ørene og prikkingen og lammelsen.

 

har dere erfart noe liknende?

Nei du var ikke unik. Du kan ikke framprovosere søvnparalyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...