Gå til innhold

Bivirkning av ziprasidon og losartan?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er veldig mye døsen og  synes veldig slitsomt å lese tekst på skjerm nå  samt orker ikke samtale stort med noen snart så jeg vurderer helt å stoppe bruken av medisin

Jeg er veldig i tvil om disse medisinene men veldig vanskelig å bare gi dem opp 

Anonymkode: 9b04b...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bivirkninger losartan (Felleskatalogen): Asteni, fatigue,

Anonymkode: bb420...281

Ja, som inntreffer hos en av tusen. Da i forbindelse med at blodtrykket blir for lavt. Det er ingen bivirkning i så måte, det tyder i så fall bare på at dosen er for høy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

40 mg og 50 mg

Kjennes også som halsen blir trang og sviende smerte ved pusting  øverst bak på rygg ved halsen og utføring av manuelle oppgaver eller gange Men gir seg etter en stund men jeg er bare veldig sliten og trøtt Tror også sammenheng med for mye matinntak og bekymring

Vil ikke ta medisin imorgen men blir jo engstelig både for om jeg noengang skulle hatt disse medisinene og har vært så dum å ta dem imot og ta dem alle disse årene Jeg har hele tida vært skeptisk men i sånn veldig tvil

 

Anonymkode: 9b04b...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En annen mulig bivirkning etter medisin eller en tannhistorie er som om små dyr eller edderkopper kryper rundt øynene og i ansiktet om kvelden når jeg skal sove Jeg blir helt fortvilet

Har tatt opp opp alt dette hos lege men kun fått svar som" vask deg i ansiktet" eller " er du halvblind" eller " vi vet jo hvor dårlig du blir hvis du slutter å ta medisin"

Jeg ble utsatt for noe hos en optiker for flere år side jeg er usikker på om var så bra ettersom jeg hørte i en radioreportasje at slike " skudd" inn i øyet for å måle refleks kunne være skadelig Men har aldri vært i posisjon til å ta opp noe av dette noe videre En annen ting er at det når jeg ligger å skal sove at det av og til føles som venstre øye " faller ut" på siden 

Men aller verst er det selvsagt at jeg ikke orker stort å gjøre lenger Alt er tungt og depressivt fordi jeg føler vår familie har vært utsatt for så mye

Eneste lyspunkt er at jeg slipper å ringe jobben i morgen å si at jeg ikke er bra og kan gå på jobb for jeg har ingen jobb lenger

Heldigvis er jeg av dem som vet at alle kan bli syke så jeg har ikke så mye skyldfølelse for akkurat det

Men har jeg sluttet med medisin før så har jeg blitt enda trøttere og det er jo ikke særlig hyggelig men må selvsagt tenke på en sykemelding hvis det ikke blir noe bedre etter noen dager

Anonymkode: 9b04b...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan få målt serumkonsentrasjonen på ziprasidone. Opptak og nedbryting varierer mye fra individ til individ, og det er konsentrasjonen som avgjør effekt og bivirkninger. Dette er ape-dop og du bør ikke ta for mye, da blir du som du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar i denne sak Jeg tok flere serumsprøver på forskjellige steder i årene før jeg sluttet hos psykiateren De viste intet spor av denne medisinen i mitt blod dengang og jeg fikk store problemer da denne behandleren nektet å tro at jeg hadde tatt medisinen Men det hadde jeg gjort faktisk i overkant

Så dette er veldig invidiuelt virker som Hva jeg frykter mest er at det skal virke på synet enda mer negativt enn hva jeg frykter nå

Ape dop initierer det at det er noe som gis til angstlidelser i massene ( de vanlige pasientene og kanskje minst inntektsbringende)?

Jeg har vært veldig redd for å bli avhengig av slike stoffer også nå legen blir borte og man må til ny har denne kanskje en annen praksis Har inntrykk det er slik folk blir narkomane eller pilleavhengige Eller mennesker de tilfeldig treffer på tur hvor de blir tilbudt sovepiller av noen som sier deres mann er lege Vi som er eldre vet og husker litt mer og vet at de fleste kpmmer helt uforskyldt opp i elendigheta

Men man ser jo av nyhetene at all legemiddelbruk er på eget ansvar i dag Virker slik det er blitt

Alt er ikke så lett blitt

Anonymkode: 9b04b...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...