Gå til innhold

Virker vallergan 10 mg........?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Virker vallergan 10 mg på søvn? Hva er din erfaring? Jeg har tatt den 2 -3 netter og allerede i natt syntes jeg den virket mindre enn de par første nettene..

Anonymkode: 452ec...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, den virker. Her utnytter en bivirkninger på allergimedisin (trøtthet). Denne trøttheten avtar, og de fleste bruker 20-30 mg. Ca hver 3. uke må en ta noen dagers pause for å få tilbake virkningen.

Anonymkode: 360d2...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er det sånn med antihistamin-sovemedisiner at "less is more" iblant. I alle fall fra en viss grense. 

Alle slike medisiner (gamle allergimedisiner, Remeron/Tolvon, Truxal, Seroquel m.flere) griper inn i ganske mange systemer av reseptorer. Som regel er affiniteten til histaminreseptorer den høyeste. Det vil si at i lave doser "går" medisinen dit (og gjør deg trøtt), og i høyere doser begynner medisinen å gjøre mye annet i tillegg (siden histaminreseptorene allerede er blokkert). Noen av disse effektene er svært lite søvnfremmende, f.eks har Remeron og Tolvon en stimulerende effekt i høye doser. 

Så det er ikke naturlig gitt at man blir dobbelt så trøtt av dobbel dose. Ofte er det en pause som skal til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Ofte er det sånn med antihistamin-sovemedisiner at "less is more" iblant. I alle fall fra en viss grense. 

Alle slike medisiner (gamle allergimedisiner, Remeron/Tolvon, Truxal, Seroquel m.flere) griper inn i ganske mange systemer av reseptorer. Som regel er affiniteten til histaminreseptorer den høyeste. Det vil si at i lave doser "går" medisinen dit (og gjør deg trøtt), og i høyere doser begynner medisinen å gjøre mye annet i tillegg (siden histaminreseptorene allerede er blokkert). Noen av disse effektene er svært lite søvnfremmende, f.eks har Remeron og Tolvon en stimulerende effekt i høye doser. 

Så det er ikke naturlig gitt at man blir dobbelt så trøtt av dobbel dose. Ofte er det en pause som skal til. 

Kloking😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Virker vallergan 10 mg på søvn? Hva er din erfaring? Jeg har tatt den 2 -3 netter og allerede i natt syntes jeg den virket mindre enn de par første nettene..

Anonymkode: 452ec...2a2

Mange har god effekt av vallergan, men 10 mg er ofte litt for lav dose. Mer vanlig å bruke 20-30 mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Awwwwwww.......

Anonymkode: cb80a...c59

Hjelper det hvis jeg sier at jeg er litt glad i deg også? :D:P^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutes ago, issomethingwrong said:

Hjelper det hvis jeg sier at jeg er litt glad i deg også? :D:P^_^

Det sier du bare for å være snill........ :(

Anonymkode: cb80a...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...