Gå til innhold

Å reise... sunt for helsen ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har hatt sterk og tung kjærlighetssorg. Kjenner at jeg er på bedringens. Var på ferie og det hjalp. Vurderer nå å ta en til tur bort fordi det føles så godt for meg å oppleve nytt. 

Hva mener dere om det? Noen som har opplevd at en reise forandrer deg i syn og tanker osv ? 

Anonymkode: 44d30...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andreaswell

Ja så absolutt :) Slippe "alle" bekymringer og hverdagslige gjøremål. Det å nyte og oppleve nye ting er godt for kropp og sjel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
56 minutter siden, Andreaswell skrev:

Ja så absolutt :) Slippe "alle" bekymringer og hverdagslige gjøremål. Det å nyte og oppleve nye ting er godt for kropp og sjel :) 

Ja jeg kjente det i sommer. Jeg klarte å få livet og alt i et nytt perspektiv. Det var godt med nytt  input. Derfor vurderer jeg å dra på en liten tur igjen neste helg. Tror det kan være sunt. Men man rømmer litt i fra problemer da men det hjalp meg å se klarere på dem :)

Anonymkode: 44d30...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg kjente det i sommer. Jeg klarte å få livet og alt i et nytt perspektiv. Det var godt med nytt  input. Derfor vurderer jeg å dra på en liten tur igjen neste helg. Tror det kan være sunt. Men man rømmer litt i fra problemer da men det hjalp meg å se klarere på dem :)

Anonymkode: 44d30...808

Ja, altså problemene er jo fortsatt der når man kommer hjem. Men viktig med ny input, ikke kun gå i samme gamle spor hjemme. Har du råd så reis :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Andreaswell skrev:

Ja, altså problemene er jo fortsatt der når man kommer hjem. Men viktig med ny input, ikke kun gå i samme gamle spor hjemme. Har du råd så reis :D 

Det er sant. Man møter problemene når man kommer hjem igjen. Men hvis man har opplevd noe vondt i for eksempel kjærlighetslivet så hjelper det med nytt input for da virker det som om det som skjedde .. er veldig lenge siden. Og man får det i distanse :)

Anonymkode: 44d30...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Reiser man et sted man har opplevet tunge ting kan det være vanskeligere hvis det ikke er gått tilstrekkelig tid imellom. Det kan åpnegamle sår og det kan virke overveldende om man er alene på reisen. Men reiser er oftest stor positive opplevelser for livet synes jeg.😊

Anonymkode: f93dc...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Reiser man et sted man har opplevet tunge ting kan det være vanskeligere hvis det ikke er gått tilstrekkelig tid imellom. Det kan åpnegamle sår og det kan virke overveldende om man er alene på reisen. Men reiser er oftest stor positive opplevelser for livet synes jeg.😊

Anonymkode: f93dc...61c

Enig. Jeg tenkte mulig å dra til Stockholm / Praha eller Nice på tur. Men å dra til Stockholm er ikke så lurt tror jeg. Min eks var svensk.... Men bedre å dra steder som ikke minner meg om det tunge :)

Anonymkode: 44d30...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Fra til ett sted som kan gi deg noe positivt. Noe som får tankene bort og du kan nyte nye inntrykk. Personlig hadde je reist til Barcelona ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/19/2017 den 16.00, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt sterk og tung kjærlighetssorg. Kjenner at jeg er på bedringens. Var på ferie og det hjalp. Vurderer nå å ta en til tur bort fordi det føles så godt for meg å oppleve nytt. 

Hva mener dere om det? Noen som har opplevd at en reise forandrer deg i syn og tanker osv ? 

Anonymkode: 44d30...808

Om jeg ikke er for dårlig hjelper det meg med ferie og reiser. Komme litt bort fra hverdagen. Det har nok et par ganger hjulpet meg å unngå sykmelding. Er jeg veldig deprimert gjør reiser vondt verre. Er jeg bundet til flytider for når jeg skal hjem, kan jeg da føle meg litt "fanget". Ferietur innbefatter også ofte en forventning om å være sosial, noe som jeg synes er veldig slitsomt i mine dårligste perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 7/23/2017 den 4.02, BamseLiten skrev:

Fra til ett sted som kan gi deg noe positivt. Noe som får tankene bort og du kan nyte nye inntrykk. Personlig hadde je reist til Barcelona ❤

Jeg var lyst til å dra til Nice og Monaco. Men jeg tror jeg skal heller betale ned gjelden min først. Men jeg sliter veldig med et brudd ennå. Men det har gått litt fremover med meg. Derfor tenker jeg at en reise til kan gjøre susen for å få tanker på enda lengre avstand. Men det er dette med å ha penger til det....Jeg bør slutte å låne penger for å komme over noe som har skjedd. 

Anonymkode: 44d30...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg må låne penger til reisen så vil det være med en bi-smak, det økonomiske vil henge over meg.

En ting som jeg synes er godt med å reise er at det da er så deilig å komme hjem. Setter liksom mer pris på leiligheten min. Nå har ikke jeg kjærlighetssorg, men jeg blir fryktelig sliten av å reise. Tåler ikke så mye inntrykk. Allikevel så er det godt å få litt påfyll. Har noe godt å se tilbake på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var lyst til å dra til Nice og Monaco. Men jeg tror jeg skal heller betale ned gjelden min først. Men jeg sliter veldig med et brudd ennå. Men det har gått litt fremover med meg. Derfor tenker jeg at en reise til kan gjøre susen for å få tanker på enda lengre avstand. Men det er dette med å ha penger til det....Jeg bør slutte å låne penger for å komme over noe som har skjedd. 

Anonymkode: 44d30...808

Hva med å ta utflukter her hjemme? Gå lange turer i ulikt terreng - om du bor slik til? Ta en dag v havet v pent vær, plukke bær i skogen, gå opp et fjell osv? Tror du er nødt til å jobbe med å finne atspredelse i hverdagen din når økonomien ikke tillater de store sprellene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.7.2017 den 2.37, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg tenkte mulig å dra til Stockholm / Praha eller Nice på tur. Men å dra til Stockholm er ikke så lurt tror jeg. Min eks var svensk.... Men bedre å dra steder som ikke minner meg om det tunge :)

Anonymkode: 44d30...808

Det er også viktig å unngå at gamle minner ikke får lov til å bestemme ferier og reisedestinasjoner. Da blir det jo i praksis ekskjærester og svigemødre som bestemmer hvor vi skal dra, selv etter bruddet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...