Gå til innhold

Lithium


Villanda

Anbefalte innlegg

Må nok gå til det skritt å prøve lithium. Ser slett ikke ut som Lamictal stabiliserer meg. Vet godt at ikke alle får alle bivirkninger. Er redd likevel. Samtidig kan det ikke fortsette som nå. Også redd det ikke hjelper. Har liksom fått for meg at Lamictal best mot depresjoner ved bipolar II, men jeg er nødt til å gi det en sjans, med alt styr med blodprøver og frykt for bivirkninger. 

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, kovakova skrev:

Alt annet har gitt meg masse dritt! Litium bare gjør meg tørst Thats it

Godt å høyre. Har du hatt mest plage med mani eller depresjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Villanda skrev:

Godt å høyre. Har du hatt mest plage med mani eller depresjon?

Det vet jeg ikke men den virker best mot depresjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kovakova skrev:

Litium er ingenting å være redd for

Jo, litium er virkelig noe å være litt "redd" for. Det er toksisk og kan gi kjipe og livsvarige bivirkninger hvis man ikke følges opp godt nok med serumspeil og blodprøver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Janus30 skrev:

Jo, litium er virkelig noe å være litt "redd" for. Det er toksisk og kan gi kjipe og livsvarige bivirkninger hvis man ikke følges opp godt nok med serumspeil og blodprøver. 

Regner med å få tatt blodprøvene.  Frykter Det likevel,  men frykter også depresjonene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Janus30 skrev:

Jo, litium er virkelig noe å være litt "redd" for. Det er toksisk og kan gi kjipe og livsvarige bivirkninger hvis man ikke følges opp godt nok med serumspeil og blodprøver. 

Er ikke så sykt mye blodprøver som folk skal ha det til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet

Litium er medisinen som har gitt meg færrest bivirkninger. Var kjemperedd for å begynne med det, men det har gått kjempefint. Det eneste jeg har merket er tørste og litt kvalme i begynnelsen. Har tatt det i et halvt år nå, og har ingen bivirkninger lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamictal fikk meg til å spy vekk tennene mine, virket ikke oppover og alle antipsykotika unntatt abilify gir grusom sult og restless legs! Uutholdelig!!! Takke meg til litium

 

og fontex og wellbutrin som sendte meg i psykose??!!!

 

takke meg til litium

Endret av kovakova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...