Gå til innhold

Quetiapin


Trine

Anbefalte innlegg

Dersom man tar Quetiapin på kvelden for å få sove, har den noen som helst form for effekt dagen etter da eller er den ute av kroppen i løpet av natta? Tar 50 mg hver kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker selv quetiapin, 75-100 mg på kvelden for søvn. Synes selv at jeg har mindre tankekjør og uro om formiddagen nå enn da jeg ikke brukte quetiapin. Om det bare er innbilning vet jeg ikke.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
14 minutter siden, Trine skrev:

Dersom man tar Quetiapin på kvelden for å få sove, har den noen som helst form for effekt dagen etter da eller er den ute av kroppen i løpet av natta? Tar 50 mg hver kveld.

Det spørs vel når du står opp, jeg sover lenge da. Tar 100 mg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Trine skrev:

Dersom man tar Quetiapin på kvelden for å få sove, har den noen som helst form for effekt dagen etter da eller er den ute av kroppen i løpet av natta? Tar 50 mg hver kveld.

Tar bare 25 mg for søvn og har hjulpet meg med angsten også. Halveringstid er 7-12 timer. 

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, emilie321 skrev:

Bruker selv quetiapin, 75-100 mg på kvelden for søvn. Synes selv at jeg har mindre tankekjør og uro om formiddagen nå enn da jeg ikke brukte quetiapin. Om det bare er innbilning vet jeg ikke.

 

 

Jeg føler meg litt mindre bekymret for at. Men jeg vet ikke om det skyldes at jeg har økt Strattera, at jeg tar Quetiapin på kvelden eller om jeg bare er litt lettere fordi jeg er ferdig med arb.utprøving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, stjernestøv skrev:

Det spørs vel når du står opp, jeg sover lenge da. Tar 100 mg. 

Jeg tar de ca 2 timer før jeg skal legge meg også sover jeg ca i 7,5-8 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, aa-k-j skrev:

Tar bare 25 mg for søvn og har hjulpet meg med angsten også. Halveringstid er 7-12 timer. 

Halveringstid, betyr det at de ikke har effekt etter 7-12 timer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, aa-k-j skrev:

Jo den er bare halvert

Ok, så da kan de i prinsippet ha litt effekt hele dagen da. Føler meg litt mindre bekymret for alt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Trine skrev:

Jeg føler meg litt mindre bekymret for at. Men jeg vet ikke om det skyldes at jeg har økt Strattera, at jeg tar Quetiapin på kvelden eller om jeg bare er litt lettere fordi jeg er ferdig med arb.utprøving.

Kanskje en kombinasjon av de faktorene har positiv virkning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trine skrev:

Ok, så da kan de i prinsippet ha litt effekt hele dagen da. Føler meg litt mindre bekymret for alt nå.

Ja det kan de. Merker selv hvor godt den har hjulpet meg selv en så liten dose jeg bruker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, aa-k-j skrev:

Kanskje en kombinasjon av de faktorene har positiv virkning. 

Ja, det kan jo absolutt være en kombinasjon. I tillegg til at jeg tror jeg sover bedre på natta. Det hjelper jo sikkert også på.

2 minutter siden, aa-k-j skrev:

Ja det kan de. Merker selv hvor godt den har hjulpet meg selv en så liten dose jeg bruker. 

Ja, jeg tar jo ikke så høy dose jeg heller. Men jeg har jo ofte masse bivirkninger og liten effekt av medisiner. Men eneste bivirkningene jeg har nå er kribling i bena 1-2 timer etter inntak. Det får jeg også dersom jeg er stup trøtt og tvinger meg selv til å holde meg våken. Men så fort jeg legger meg så er all kribling borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Trine skrev:

Ja, det kan jo absolutt være en kombinasjon. I tillegg til at jeg tror jeg sover bedre på natta. Det hjelper jo sikkert også på.

Ja, jeg tar jo ikke så høy dose jeg heller. Men jeg har jo ofte masse bivirkninger og liten effekt av medisiner. Men eneste bivirkningene jeg har nå er kribling i bena 1-2 timer etter inntak. Det får jeg også dersom jeg er stup trøtt og tvinger meg selv til å holde meg våken. Men så fort jeg legger meg så er all kribling borte.

Ja søvn er ganske viktig. Er også mye plaget med bivirkninger. Er greit da at små doser hjelper så bivirkninger ikke blir så store. Kribling i bena har jeg også bare i perioder, men det var før jeg begynte med medisinene. 

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

yellow ledbetter

Så bra at det virker, Trine. Jeg kjenner folk med samme diagnose som vi har som får Quetapin primært for søvn. Det tar visst litt tid før hangoveren om morgenen gir seg for mange, men ellers har jeg hørt bare positive ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
52 minutter siden, Trine skrev:

Jeg tar de ca 2 timer før jeg skal legge meg også sover jeg ca i 7,5-8 timer.

Ok, jeg tar den når jeg legger meg, men leser på sengen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Så bra at det virker, Trine. Jeg kjenner folk med samme diagnose som vi har som får Quetapin primært for søvn. Det tar visst litt tid før hangoveren om morgenen gir seg for mange, men ellers har jeg hørt bare positive ting.

Ja, leste om den hangoveren, spes om de tok dem for sent på kvelden. Men jeg har tatt de kl 12 på natta og våknet mer opplagt enn normalt på morgenen, så den hengoveren har jeg ikke antydning til, heldigvis. Men som regel er det bare å gå og legge seg 2 timer etter jeg har tatt de for da skrur liksom hjernen seg litt av, blir stuptrøtt og litt ustø, i tillegg til at jeg ikke orker tenke. Høres kanskje negativt ut, men for meg er det positivt for et av mine problemer er det å faktisk finne veien til senga. Men når jeg alikevel ikke fungerer overhode, så kan jeg like godt legge meg. Så jeg får til å til en viss grad styre døgnrytmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok, jeg tar den når jeg legger meg, men leser på sengen da. 

Klarer ikke lese jeg. Eller, jeg klarer jo å lese, men å lese bøker og sånt har jeg gitt opp for lenge siden. Kan lese samme avsnitt 10 ganger uten å ha fått med meg noe av det jeg har lest. Har vel slått meg til ro med det nå, at den hjernen min aldri vil klare å konsentrere seg og fokusere .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, Trine skrev:

Klarer ikke lese jeg. Eller, jeg klarer jo å lese, men å lese bøker og sånt har jeg gitt opp for lenge siden. Kan lese samme avsnitt 10 ganger uten å ha fått med meg noe av det jeg har lest. Har vel slått meg til ro med det nå, at den hjernen min aldri vil klare å konsentrere seg og fokusere .

Å? Jeg har best konsentrasjon når jeg legger meg, så jeg leser helst da når alt er stille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å? Jeg har best konsentrasjon når jeg legger meg, så jeg leser helst da når alt er stille. 

Jeg har jo adhd og det er ingen medisiner som hjelper på konsentrasjonen min, så da blir det sånn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
18 minutter siden, Trine skrev:

Jeg har jo adhd og det er ingen medisiner som hjelper på konsentrasjonen min, så da blir det sånn da.

Ja det er det, det er synd. Når jeg går på høyere dose medisin klarer jeg ikke lese. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...