Gå til innhold

Til Stjernestøv - en bønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi ønsker ikke at hun skal slutte.

Anonymkode: 52064...634

Jeg er ambivalent til det.

På en side mener jeg at DOL skal være et trygt og godt sted også for alvorlig psykisk syke. Det er de som trenger aller mest hjelp, støtte og forståelse.

På en annen side opplever jeg misjonering for ting som kan skade andre mennesker å være rimelig alvorlig. At syke mennesker slutter å gå i behandling eller slutter å ta medisinene sine, kan i verste fall være fatalt.

Hvis jeg skal veie disse opp mot hverandre? Ikke lett, men jeg tenker kanskje at det beste hadde vært å ta en pause fram til vrangforestillingene blir noe bedret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.8.2017 den 21.18, AnonymBruker skrev:

Kjære Stjernestøv,

Jeg har et ønske som jeg er usikker om jeg skal fremme eller ei. Jeg vet ikke om jeg klarer å nå frem med det, jeg er usikker på om jeg kan klare å få frem hvorfor jeg har dette ønske.

Saken er den at linker og henvisninger til en del av de tingene du har publisert i det siste er med på å spre informasjon som er uheldig for mange som ikke har et filter eller kritisk evne til å vurdere materialet. Jeg er svært bekymret for all denne form for informasjon som er linket til konspirasjon og absurditeter i forhold til samfunnsorden, medisin og media.

Jeg har en i nær familie som har forandret seg fullstendig på bakgrunn av denne form for "sannheter" som er lagt ut på nettet. Vrangforestillingene sprer seg som ild i tørt gress. Nå er vedkommende kommet i en kinkig livsituasjon høyst sannsynlig fordi vedkommende er blitt fullstendig overbevist om sannhetsgehalten i dette og har viderepostet "sannheter" i øst og vest på nettet. Dette har fått noen alvorlige følger. Jeg er svært bekymret. 

Jeg ønsker ikke å skrive inn navn på de nettstedene som du tidvis har nevnt fordi jeg ikke ønsker å lede lesere i retning av denne form for subkultur som ødelegger folk både innad i familier og skader deres forhold til arbeidslivet. Det å flagge alle disse politiske, religiøse og historiske vrangforestillingene kan føre til at godtroende disipler som kjøper disse "sannhetene" mister troverdighet i arbeidslivet og blir oppsagt, i tillegg så vil nær familie bli bekymret for omsorgsevne og generelt gangsyn. Dette kan skape mange konflikter og uro i familier når et familiemedlem har gitt seg hen til denne form for absurde "sannheter". 

Min bønn til deg og andre som er opptatt av alle disse idéene er derfor å holde det innenfor submiljøene og ikke ta det ut der nye "disipler" kan rekrutteres. Dol er et slikt sted. Det er ille nok at så mange går rett i klisteret og tror på all denne udokumenterte "kunnskapen".  

Jeg er fullt klar over at ytringsfriheten gjelder her som alle andre steder, så det er bare en bønn til deg fra en som etterhvert er blitt svært bekymret for hvilke alvorlige følger det får å poste slike "sannheter". 

Jeg ønsker deg forøvrig alt godt og vil understreke at dette ikke er ment som en oppfordring til ikke å skrive på Dol. Jeg synes det er svært hyggelig at du er her og leser gjerne mye av det du skriver...men har altså et ønske nettopp i forhold til nevnte tematikk.

Anonymkode: 8a3d6...0e7

Hvorfor skrev du ikke dette til stjernestøv i en pm?

Anonymkode: 137e0...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skrev du ikke dette til stjernestøv i en pm?

Anonymkode: 137e0...f4e

Hvorfor kan det ikke stå her? 

Anonymkode: 56e2f...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg  er bare for Stjernestøv så jeg snakker kun for egen del.

Jeg har etter å ha lest hva du har skrevet at jeg nok har brukt foraet en god del feil selv. Jeg er ikke så god på alt med  nett og jeg forstår også mer og mer hvor farlig det er for de mest sårbare situasjoner.

For meg har det vært en linje ut fra " hjemmets av og til knugende vegger" og utveksling av erfaringer med helsevesen her i landet.

Mitt problem er at det er vanskelig å legge også dette på hylla. Det er vanskelig å slutte. Men man kan prøve å lese bedre og grundigere men vil så gjerne henge med i alt.

Alt er ofte øynene som ser og det er lett å lese eller høre inn  dobbel eller kanskje trippel bunn som kanskje ikke er der for unge mennesker og kanskje i akutt krise.

Ingen bør la seg forlede til å slutte med medisiner de trenger eler livsnødvendig medisin.  Det er jo ingen lege her nå hva jeg vet med spesielt ansvar.

 

Men skade leseren tror jeg ikke jeg noensinde har ment.😊

Vi kano ikke alle dele samme syn på alt😊

Håper dine nærmeste vil få god hjelp til slutt At det vil skje et mirakel😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan det ikke stå her? 

Anonymkode: 56e2f...363

Hadde du likt det sjøl? Synes det er kjipt med offentlig gapestokk. 

Anonymkode: 137e0...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du likt det sjøl? Synes det er kjipt med offentlig gapestokk. 

Anonymkode: 137e0...f4e

Hovedinnlegget noe av det mest varsomme og omsorgsfulle jeg har lest på en stund, jeg synes det var fint, jeg synes også det var ganske fint at vedkommende la det ut på åpent. 

Jeg synes DOL er mye hyggeligere med Stjernestøv og håper hun snart kommer tilbake til sitt "gamle jeg". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare presisere at Admin også har et stort ansvar her, men de er heller meget fraværende og det tar gjerne lang tid før noe blir slettet osv. Det syns jeg er for dårlig og "skummelt" på et slik forum som nettopp DOL.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 15.8.2017 den 20.38, issomethingwrong skrev:

Jeg er ambivalent til det.

På en side mener jeg at DOL skal være et trygt og godt sted også for alvorlig psykisk syke. Det er de som trenger aller mest hjelp, støtte og forståelse.

På en annen side opplever jeg misjonering for ting som kan skade andre mennesker å være rimelig alvorlig. At syke mennesker slutter å gå i behandling eller slutter å ta medisinene sine, kan i verste fall være fatalt.

Hvis jeg skal veie disse opp mot hverandre? Ikke lett, men jeg tenker kanskje at det beste hadde vært å ta en pause fram til vrangforestillingene blir noe bedret?

også oss som ikke er alvorlig syke men sliter med ting likevel, trenger like mye hjelp støtte og fotståelse på dol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 15.8.2017 den 11.48, stjernestøv skrev:

Ja jeg hører det, men dere skal ikke undervurdere psykisk syke folk. De har også fri vilje og har lov til å se ting på sin måte, så de skal beskyttes? 

Jeg synes at du er en svært hyggelig bruker, stjernestøv. Jeg har aldri lest noe negativt skrevet av deg. Digger filmtråden pga deg :).  Jeg liker stjernestøv. Har aldri fått et negativt inntrykk av henne utifra det jeg har lest. Kun positivt. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2017 den 22.33, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skrev du ikke dette til stjernestøv i en pm?

Anonymkode: 137e0...f4e

Jeg synes at du kunne ha skrevet dette til stjernestøv på privaten, istedet for å offentliggjøre alt dette.  

Trådstarter: Jeg hadde selv blitt skuffet om noen skulle offentliggjøre slike "brev til meg" som trådstarter gjør. Heller skriv slikt på private meldingsboksen vel.. ? 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg synes at du er en svært hyggelig bruker, stjernestøv. Jeg har aldri lest noe negativt skrevet av deg. Digger filmtråden pga deg :).  Jeg liker stjernestøv. Har aldri fått et negativt inntrykk av henne utifra det jeg har lest. Kun positivt. 

Å tusen takk, hadde tenkt å ta en pause nå fra dol. Når jeg begynner å skrive om mine lidelser går det for langt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å tusen takk, hadde tenkt å ta en pause nå fra dol. Når jeg begynner å skrive om mine lidelser går det for langt ;) 

Jeg er veldig lik deg stjernestøv. Kjenner meg så igjen i det. Jeg har jo mine lidelser også, og kan skrive masse om dem på nettet. Jeg føler ofte for å få de ut. Det sprenger seg helt i hodet på meg av og til, og dersom jeg ikke får sagt det jeg har på hjertet da så føles det ut som om jeg skal få hjernespreng. ;) . 

Jeg setter pris på at du er her inne, og det som er veldig koselig er denne filmtråden der vi kan dele filmer og serier osv. 

Har tenkt å ta meg en pause fra DOL jeg også, men det er så hyggelige brukere her inne at jeg må bare titte innom iblant. Føler jeg kjenner dere etterhvert :D .

Jeg synes at dette innlegget som ble skrevet om deg i tråden, stjernestøv burde vært skrevet privat, så jeg må gi negativ kritikk til trådstarter for det.  

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Jeg er veldig lik deg stjernestøv. Kjenner meg så igjen i det. Jeg har jo mine lidelser også, og kan skrive masse om dem på nettet. Jeg føler ofte for å få de ut. Det sprenger seg helt i hodet på meg av og til, og dersom jeg ikke får sagt det jeg har på hjertet da så føles det ut som om jeg skal få hjernespreng. ;) . 

Jeg setter pris på at du er her inne, og det som er veldig koselig er denne filmtråden der vi kan dele filmer og serier osv. 

Har tenkt å ta meg en pause fra DOL jeg også, men det er så hyggelige brukere her inne at jeg må bare titte innom iblant. Føler jeg kjenner dere etterhvert :D 

Ja man blir jo kjent etterhvert :) 

Ja det er vel det å få det ut, men jeg vet jo jeg irriterer flere her inne da med mitt. Så det lønner seg med pause innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja man blir jo kjent etterhvert :) 

Ja det er vel det å få det ut, men jeg vet jo jeg irriterer flere her inne da med mitt. Så det lønner seg med pause innimellom. 

Du irriterer aldri meg. Tvert imot.! :) . 

Men vi er vel ganske like meg og deg. Jeg irriterer folk iblant og. Det bet jeg. For jeg har mine sære meninger, og min sære egen væremåte. Men man skal jo være den man er :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Du irriterer aldri meg. Tvert imot.! :) . 

Men vi er vel ganske like meg og deg. Jeg irriterer folk iblant og. Det bet jeg. For jeg har mine sære meninger, og min sære egen væremåte. Men man skal jo være den man er :) 

Takk, du irriterer ikke meg heller :) 

Ja vi kan jo ikke være andre enn oss selv :) Men jeg har tenkt på det i det siste, finne ut av hvem man er. Vi har jo en rolle her i livet, som i et skuespill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Takk, du irriterer ikke meg heller :) 

Ja vi kan jo ikke være andre enn oss selv :) Men jeg har tenkt på det i det siste, finne ut av hvem man er. Vi har jo en rolle her i livet, som i et skuespill. 

Takk for at du ikke lar deg irritere over meg :) . Jeg mener alt godt mot alle, men ofte så er det folk som blir ganske irritert og sint på meg på nettforumer også. Har det helt anderledes i virkeligheten. Pleier ikke å få høre så mye negativt om meg selv som jeg kan få høre på nettet. På nettet så får jeg gjerne høre at jeg virker ut til å trenge akutt psykriatrisk hjelp, men i virkeligheten så funker jeg normalt og ingen sier noe sånnt til meg. Hadde jeg vært et problem så skulle man tro at jeg ikke hadde hatt en ansvarsstilling i et serviceyrket ute blant folk ;) . Skulle tro jeg var da sparket forlengst. 

Ikke ta deg nær av slike kommentarer som kan virke negativt. Lær deg selv å kjenne. Og vær deg selv. Ikke bli lik resten av flokken bare for å være en annen enn den du er. Vær deg selv, men forsøk å være et så bra menneske som mulig. Det er jo viktig å se sine egne feil og mangler, men det har jo alle. Alle har feil. Alle mennesker er rare på hver sin måte. Stå for dine egne meninger og holdninger.. Er nok av de som lar seg påvirke av massen. Vær deg selv,og stå for hva du mener er riktig. 

Jeg har iallefall ikke et ord negativt å si om deg slik at du skal vite det. Vil heller rette negativ kritikk mot måten trådstarter åpner dette i en tråd på. Så demed har jeg heller noe negativt å si om trådstarter. Noe jeg håper på at trådstarter kan beklage, samt at han heller kan sende deg direkte privat melding om det er noe han vil si deg. 

Jeg må bare si at i mine øyne er du en svært så hyggelig bruker :) 

"Jeg har rappotert tråden, fordi jeg mener at det ble feil å skrive dette offentlig". 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg har iallefall ikke et ord negativt å si om deg slik at du skal vite det. Vil heller rette negativ kritikk mot måten trådstarter åpner dette i en tråd på. Så demed har jeg heller noe negativt å si om trådstarter. Noe jeg håper på at trådstarter kan beklage, samt at han heller kan sende deg direkte privat melding om det er noe han vil si deg. 

Tråden er en måned gammel og ville vært glemt hvis du ikke hadde tatt den opp igjen.

Anonymkode: 54a9a...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tråden er en måned gammel og ville vært glemt hvis du ikke hadde tatt den opp igjen.

Anonymkode: 54a9a...cfc

Jeg var ikke klar over det. .. Den dukket opp her, og jeg trodde at den var ny. Dukket opp som om det var nyhet på skjermen. Beklager. Sorry.. jeg må følge med på dato når den var skrevet ;) . Sorry sorry 

Jeg ble rett og slett skuffet over at de skrev slik tråd til en bruker, og har rappotert tråden som upassende på et forum. Det blir jo direkte "brukerdebatt" opprettet i en slik tråd. Og det er jeg ikke for. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Takk for at du ikke lar deg irritere over meg :) . Jeg mener alt godt mot alle, men ofte så er det folk som blir ganske irritert og sint på meg på nettforumer også. Har det helt anderledes i virkeligheten. Pleier ikke å få høre så mye negativt om meg selv som jeg kan få høre på nettet. På nettet så får jeg gjerne høre at jeg virker ut til å trenge akutt psykriatrisk hjelp, men i virkeligheten så funker jeg normalt og ingen sier noe sånnt til meg. Hadde jeg vært et problem så skulle man tro at jeg ikke hadde hatt en ansvarsstilling i en serviceyrket ute blant folk ;) . Skulle tro jeg var da sparket forlengst. 

Ikke ta deg nær av slike kommentarer som kan virke negativt. Lær deg selv å kjenne. Og vær deg selv. Ikke bli lik resten av flokken bare for å være en annen enn den du er. Vær deg selv, men forsøk å være et så bra menneske som mulig. Det er jo viktig å se sine egne feil og mangler, men det har jo alle. Alle har feil. Alle mennesker er rare på hver sin måte. 

Jeg har iallefall ikke et ord negativt å si om deg slik at du skal vite det. Vil heller rette negativ kritikk mot måten trådstarter åpner dette i en tråd på. Så demed har jeg heller noe negativt å si om trådstarter. Noe jeg håper på at trådstarter kan beklage, samt at han heller kan sende deg direkte privat melding om det er noe han vil si deg. 

Jeg må bare si at i mine øyne er du en svært så hyggelig bruker :) 

Tusen takk og likeså :) 

Nei i virkeligheten snakker jeg ikke så mye om meg selv i grunn, det er noe jeg skriver om. Men kan jo snakke med dem jeg bor med, men sier lite til de andre i familien. De vet ikke hva jeg sliter med heller...jo angst da. Fikk angst i dag,men det er jo endel av å være menneske. Tror folk ser på meg som snill og grei, men føler min svigermor irriterer seg. Jeg vet ikke, er bare noe jeg føler. Kanskje hun tenker sønnen hadde fortjent bedre..."Be my gest", er jo hans valg å være med meg. 

Men folk må bare skrive negative ting om meg hvis det er det de vil, det er opp til dem. Kan ikke bestemme hva andre skal tenke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Tusen takk og likeså :) 

Nei i virkeligheten snakker jeg ikke så mye om meg selv i grunn, det er noe jeg skriver om. Men kan jo snakke med dem jeg bor med, men sier lite til de andre i familien. De vet ikke hva jeg sliter med heller...jo angst da. Fikk angst i dag,men det er jo endel av å være menneske. Tror folk ser på meg som snill og grei, men føler min svigermor irriterer seg. Jeg vet ikke, er bare noe jeg føler. Kanskje hun tenker sønnen hadde fortjent bedre..."Be my gest", er jo hans valg å være med meg. 

Men folk må bare skrive negative ting om meg hvis det er det de vil, det er opp til dem. Kan ikke bestemme hva andre skal tenke. 

Ja det er noe i det. Det er alltid noen som vil irritere seg på oss stjernestøv. Nå trodde jeg at dette var en ny tråd, så beklager at jeg tok den opp. Den havnet på skjermen her som om det var en ny tråd, og jeg begynte jo derfor å kommentere hva jeg synes. 

Men jeg mener at de burde ta denne tråden bort, så jeg har rappotert den inn. Hadde ikke likt om folk laget en tråd om "Mina1" ;) . Så det jeg ikke liker selv finner jeg meg ikke i at andre skal utsettes for så den er rappotert. 

Husk at det fins alltid noen som synes bare bra om deg stjernestøv. Jeg synes at du virker som en av de behagelige brukerne :) . Kommer aldri et ondt ord fra deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...